Când am început să fotografiez, îmi plăcea să realizez portrete și să spun poveștile oamenilor din viața mea... și nu am încetat nici după 17 ani.
Prezentarea subiectului
Fotografii de portrete trebuie să gândească diferit modul în care își abordează subiectele. Când ești fotograf de peisaje sau macro, subiectul rămâne același, dar munca unui fotograf de portrete depinde de subiect, așa că noi trebuie să înțelegem comportamentele umane. Ori de câte ori surprind portretul unei persoane, port o conversație cu ea. Întreb despre emoții, carieră, iubiri, tristețe sau speranță. Când aflu despre viața sa, o pot portretiza mai bine în compoziția finală și atunci fotografiez.
Compunerea imaginii
În prezent fotografiez cu un Sony Alpha 7R IV. Camera are o rezoluție incredibilă de 61 de milioane de pixeli, ceea ce e fantastic pentru imagini comerciale și proiecte personale. Rezoluția este excelentă atunci când trebuie să decupez o imagine pentru a o reîncadra pentru o anumită utilizare, pentru o reclamă de dimensiuni sau rapoarte diferite. Îmi permite să fiu creativ în compoziție atunci când editez fotografiile.
Focalizarea
Când fotografiez portrete și modă, unul dintre lucrurile pe care le ador la cameră e focalizarea automată pe ochi. Am întotdeauna activată funcția asta, așa că pot pur și simplu să scot camera Alpha 7R IV din geantă și să încep să fotografiez imediat. Apoi pot să mă concentrez pe conversația și comunicarea cu subiectul, fără a-mi face griji privind focalizarea pe ochi.
Fii creativ cu lumina
Cel mai important mod în care rămân creativ și explorez este jucându-mă cu lumina. În ultimii 17 ani, am tot învățat despre lumină și încă învăț și experimentez. Am multe tipuri diferite de iluminare, inclusiv lumini LED, lanterne și mulți modificatori de lumină. În ultimii câțiva ani, am lucrat la un proiect folosind lumini UV negre și machiaj UV, în care machiajul devine lumina în sine, deoarece se vede doar sub lumina UV. Cumpăr mereu noi tipuri de lumină pentru studio, deoarece experimentarea cu lumina poate face o diferență imensă și poate produce moduri noi și creative de fotografiere.
Luminile mă ajută să spun poveștile subiecților. Am realizat o fotografie a unui model cu ceea ce aș numi un „aspect rece”, folosind o lumină Fresnel care i-a luminat doar jumătatea de sus a feței. Am vrut să elimin câteva dintre detaliile imaginii pentru a-i studia această parte a feței. Pentru asta, am creat un contrast între fundalul albastru rece, aproape negru, și tonurile portocalii și galbene de pe fața și din machiajul ei. Asta a creat un sentiment de contrast, atât privind culoarea, cât și lumina.
Alegerea obiectivului
Fiind un utilizator de Sony, am norocul să dețin multe tipuri interesante de obiective diferite. Am câteva obiective de bază pentru fotografiile de tip portret. Primul este obiectivul FE 85mm f/1.4 mm G Master. Produce un efect bokeh incredibil de fin când fotografiez cu diafragma deschisă. Este excelent pentru fotografiatul în aer liber, pentru că pot separa subiectul de fundal.
În egală măsură, ador obiectivul FE Sonnar T* 55mm f/1.8 ZA pentru portrete pe lungime întreagă sau de lungime medie. Oferă un nivel excelent de contrast și claritate. Apoi, FE 24-70mm f/2.8 G Master este un obiectiv versatil pentru fotografiere în aer liber sau în locație, când am timp limitat. Funcția de zoom îmi permite să schimb rapid compoziția.
Un ultim obiectiv preferat, poate surprinzător, este obiectivul Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS. Îl folosesc mult pentru fotografii comerciale, deoarece este unul dintre cele mai clare obiective care există. Îl folosesc deseori la portrete, dar și când am nevoie să fac niște prim-planuri sau fotografii macro, cum ar fi ale unui machiaj sau unor bijuterii. E o distanță focală excelentă pentru realizarea de fotografii standard de tip portret și are o distanță de focalizare minimă foarte apropiată, așa că trebuie doar să mă apropii pentru a obține o fotografie de detaliu.
Fără întreruperi
În cele din urmă, o altă caracteristică utilă e posibilitatea de a conecta camera Sony Alpha 7 IV în sistem wireless. Îmi transmit ecranul camerei pe o tabletă, astfel încât clientul sau directorul artistic să poată vedea ceea ce filmez și să ofere feedback imediat. Ajută la menținerea fluxului unei ședințe foto, fără a fi nevoie să mă opresc și să revizuiesc imaginile.
Caracteristici practice precum acestea ale camerelor Sony îmi oferă libertate creativă. Dacă aș putea da un sfat oricui care ar vrea să se angajeze într-un proiect de portrete comerciale, i-aș spune să-și cunoască lumina, dar să-și cunoască și mai bine umbrele. Cine se teme de umbră, nu cunoaște lumina!
„Camera este singurul meu instrument, care îmi permite să comunic cu lumea și cu oamenii pe care îi fotografiez, în limba luminii”.