Impact maxim

Frank Doorhof

Orice fotografie este suma părților sale: planificarea, compoziția, lumina, expunerea, instrumentele fotografice utilizate și orice altceva decide fotograful să introducă în cadru. Prin modul în care aceste părți se combină, puteți vedea amprenta artistică a fotografului, ADN-ul său vizual. Lucrările lui Frank Doorhof surprind acest lucru în mod perfect; îndrăznețe, pline de culoare, cu impact ridicat și cu reminiscențe stilistice din filmele și din benzile desenate cu supereroi, acestea nu ascund nimic. Este ceva ce el numește „implicare totală” și, prin aceasta, lucrările sale au un caracter distinctiv și au înregistrat un succes uriaș.

frank doorhof sony alpha 7RII o doamnă cu păr în roșu și mov, parțial ascuns

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/8, ISO 100

Frank a crescut uitându-se la MTV și a fost vrăjit de felul în care videoclipurile pop foloseau mișcarea și culoarea, de materialele vaporoase ale anilor '80 și de modul în care era iluminat totul, iar toate acestea i-au influențat enorm lucrările.

„Pentru mine, fotografia de modă nu a însemnat niciodată doar o față frumoasă, aici este vorba despre poveste și despre impactul vizual. Cu cât este mai vibrant și mai elaborat costumul modelului, cu cât este mai interesantă locația sau cu cât este mai mare impactul luminilor, cu atât este mai interesant pentru mine.”

frank doorhof sony alpha 7RII o doamnă în rochie roșie pozează în fața unei clădiri gotice

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/11, ISO 100

Iluminarea este unul dintre lucrurile de care Frank s-a îndrăgostit la începutul carierei sale fotografice. „Poți schimba literalmente sursa de lumină pentru a face orice dorești”, explică el, „totul depinde de tine. Atât de mulți fotografi sunt controlați de sursa lor de lumină, dar lucrurile ar trebui să stea exact invers”.

Mulți fotografi complică iluminarea la fotografiile de modă, spune el, ceea ce îi împiedică să fie creativi: „Trebuie să ai în minte imaginea, iar de aici, vei ști unde să plasezi luminile pentru a te ajuta să spui povestea. Concentrează-te asupra umbrelor, iar restul va veni de la sine”.

frank doorhof sony alpha 7RII o doamnă în rochie argintie, stând în fața unui avion

© Frank Doorhof | Sony α7R II + 12-24mm f/4.5-5.6 | 1/160s @ f/11, ISO 100

Frank adaugă că este important să nu îți fie frică de umbrele puternice în fotografia de modă, chiar dacă acestea ascund fața modelului, deoarece moda înseamnă aspectul și impactul stilului. Pentru Frank, umbrele reprezintă o altă modalitate de „implicare totală”.

„Anumite fotografii pe care le realizez”, explică el, „sunt foarte întunecate, atât de mult încât nu poți spune cine este modelul. Dacă nu accepți acest lucru, lumea îți va spune că este o greșeală, dar dacă o realizezi cu încredere, aceștia îți vor spune că rezultatul este uimitor. Dacă deschideți revistele de modă, veți vedea foarte multe umbre profunde”.

frank doorhof sony alpha 7R o doamnă cu ochi albaștri își ține fața în mâini, purtând mănuși roșii

© Frank Doorhof | Sony α7R + 24-70mm f/2.8 ZA SSM | 1/100s @ f/2.8, ISO 2500

Atunci când testează limitele contrastului în acest mod, Frank spune că aparatul său α7R III îl ajută foarte mult. „Unul dintre motivele pentru care ador aparatele mele foto Alpha este intervalul dinamic uimitor al senzorilor. Înainte, am descoperit că foloseam încadrarea expunerii pentru a acoperi ce doream în fotografie, dar începând cu aparatul meu α99 și până la actualul meu aparat α7R III, obțin tot ce îmi doresc într-un singur cadru și fac doar ajustări minore în Lightroom. Aceasta îmi permite să fac lucruri precum direcționarea unui stroboscop către aparatul foto, să depășesc cu adevărat limitele și să obțin cu toate acestea calitatea de care am nevoie”.

frank doorhof sony alpha 7RIII o doamnă cu brațele deschise în întuneric, învăluită într-o lumină albastră

© Frank Doorhof | Sony α7R III, ISO 100

În aceste situații, lui Frank îi este de mare ajutor funcția EVF a aparatului său Alpha, deoarece, explică el, „deși sunt de modă veche, funcția EVF este utilă pentru a înțelege expunerea, întrucât ceea ce vezi este ceea ce obții. Să presupunem că lucrez la setarea de 1/125 s cu bliț, pot începe să opresc diafragma, să fac imaginile mai întunecate, iar dacă totul arată bine la f/16, trebuie doar să calibrez luminile stroboscopice pentru aceasta și este suficient”.

frank doorhof sony alpha 99 o doamnă în rochie roșie realizată din evantaie de hârtie, cu fum roșu în fundal

© Frank Doorhof | Sony α99 + 85mm f/1.4 | 1/100s @ f/10, ISO 100

Alegerea obiectivului este un alt aspect în care Frank nu se teme să depășească limitele. „Folosesc foarte mult obiectivul de 24-70 mm f/2,8 G Master, deoarece este foarte versatil pentru fotografia de modă. Acesta oferă atât unghi larg, cât și teleobiectiv scurt, așadar, o întreagă serie de aspecte diferite. Pot să realizez un portret destul de reușit la 70 mm, cu puțină compresie sau să folosesc unghiul larg și să mă joc cu acea distorsiune, aducând mâinile sau picioarele modelului aproape de obiectiv”.

„Îmi place să folosesc și obiectivul FE de 12-24 mm f/4 G - nu este deloc un obiectiv tipic pentru modă, dar așa ceva nu există pentru mine.” 

frank doorhof sony alpha 7RIII o doamnă într-o rochie de culoarea bronzului, sprijinită de un zid maroniu

© Frank Doorhof | Sony α7R III + 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 100

Ultimul său sfat pentru fotografia de modă? „Faceți-o. Dacă folosiți un obiectiv mai larg, adoptați această distorsiune și folosiți-o pentru a maximiza povestea pe care doriți să o spuneți. Dacă obiectivul comprimă, faceți același lucru”.

„Trebuie să îți cunoști echipamentul cu ochii închiși și să înțelegi importanța luminii. Lumina este limbajul fotografiei. Dacă reușești, te poți concentra asupra poveștii pe care dorești să o spui. Fotografia înseamnă captarea unor momente unice în timp, care nu se mai întorc niciodată. Nu te lăsa încorsetat de faptul că nu știi ce să faci. Fotografiază.”

Produse prezentate în acest articol

ILCE-ILCE-7R

Cameră foto α7R cu montură E şi senzor Full Frame

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

SEL2470GM

FE de 24-70 mm F2.8 GM

SAL2470Z2

Vario-Sonnar® T* ZA SSM II F2,8, de 24-70 mm

SAL85F14Z

Planar T* 85 mm F1,4 ZA

SLT-A99V


Aparat foto α99 A-mount cu senzor de 35 mm

SLT-A99V

Frank Doorhof
Alpha Universe

Frank Doorhof

Olanda

De ce să truchezi când poți crea ceva veritabil

Vizualizare profil


x