Kenton Thatcher este un fotograf portretist și de publicitate apreciat în domeniu, care lucrează de peste 18 ani. Kenton este originar din Londra, dar acum lucrează în Lisabona și este cunoscut pentru imaginile sale emblematice și abilitatea sa unică de a-și inspira și a-și însufleți subiecții, indiferent unde fotografiază pe plan mondial.
„Nu am aptitudini tehnice”, mărturisește profesionistul din publicitate, „vreau doar să îmi fac treaba de fotograf, dar îmi plac inovațiile. Fotografiez de suficient de mult timp pentru a ști când ceva este impresionant, de aceea am fost atât de încântat atunci când am testat aparatul foto α7R IV pentru prima dată”.
Făcând referire la un proiect recent la care lucra cu α7R IV, Kenton continuă: „uneori, publicitatea înseamnă puțin spectacol, așa că, atunci când am realizat portrete pentru acest proiect recent, cunoscând capacitățile senzorului aparatului foto α7R IV, am hotărât să încadrez puțin mai larg decât de obicei, pentru a avea mai multe opțiuni în privința fundalului. Capul modelului ocupa doar o treime din cadru. Însă când am făcut zoom asupra ochiului său și i-am arătat clientului, calitatea l-a lăsat cu gura căscată”.
Nivelul de detalii pe care ți le oferă senzorul de 61 de megapixeli al aparatului foto α7R IV, spune Kenton, îl plasează la același nivel de calitate precum aparatele foto de format mediu, dar cu multe avantaje în plus față de acestea, în special în ceea ce privește viteza.
„Nu mă înțelegeți greșit”, explică el, „am folosit aparate de format mediu mai mulți ani și își au locul lor, mai ales pentru proiecte mai statice în studio. Însă la formatul mediu deseori ai o întârziere de o fracțiune de secundă, un fel de deconectare față de subiect, pe când la α7R IV nu ai parte de așa ceva”.
„Poți face mult mai multe cu aparatele foto de 35 mm, în ceea ce privește viteza și posibilitățile de utilizare”, continuă Kenton, „iar atunci când combini rezoluția ridicată cu viteza modelului α7R IV, este cu adevărat o inovație pentru acest format. În cazul unor aparate foto de 35 mm cu rezoluție mai scăzută din trecut, doream întotdeauna să știu exact formatul final, cum va fi utilizată imaginea și cum va fi trunchiată, pentru a le putea oferi clienților o rezoluție maximă, dar acum nu mai trebuie să îmi fac griji în această privință, deoarece α7R IV îmi oferă foarte multă flexibilitate”.
Deoarece fotografiază tot mai mult cu aspectul de stil pe care și-l doresc clienții, Kenton ne spune că poate face acest lucru doar pentru că α7R IV îi permite să lucreze în moduri în care un aparat foto de format mediu nu ar putea.
„Fotografia ține de tendințe”, explică el, „iar în ultimii cinci sau șase ani, stilul este în prim plan, nu doar în publicitate, ci și în fotografia de nuntă sau portretistică, multe fotografii de mediu, cu mișcare și profunzime redusă a câmpului vizual. Această combinație era foarte dificilă și multe imagini erau nefocalizate, dar funcția Focalizare automată asupra ochilor în timp real de pe α7R IV a schimbat regulile jocului. Fixează și menține focalizarea asupra ochilor atât de bine, încât pot alerga alături de subiect. Așadar, în unele fotografii, folosesc setarea de 10 cps la rezoluție completă, ea își întoarce capul, iar eu nu ratez nicio imagine. Această caracteristică îți va schimba complet modul de fotografiere”.
Deși aspectele tehnice ale modelului α7R IV i-au impresionat pe Kenton și pe clienții săi, manevrabilitatea este cea care face de multe ori diferența pentru fotografi și nici aici acest aparat foto nu dezamăgește.
„Au apărut niște actualizări binevenite în ceea ce privește manevrarea față de α7R III”, explică el, „de exemplu, mânerul. Arată foarte similar cu III, dar de îndată ce pui mâna pe el, se simte mult mai plăcut. Îmi place să fotografiez și cu mânerul vertical. Echilibrul pe care ți-l oferă este uimitor și chiar dacă montez un obiectiv mare precum Sony GM de 70 – 200 mm la f/2,8, se simte stabil în mână”.
În plus, capacitatea de a personaliza meniuri este un mare avantaj pentru Kenton.
„Aparatul foto are atât de multe funcții”, explică el, „încât pur și simplu îl configurez să utilizeze setările de care am nevoie cel mai mult și care îmi permit să lucrez într-un mod mult mai intuitiv. Să lucrezi rapid este atât de important, încât trebuie să ajungi într-un punct în care nu mai trebuie să te gândești prea mult la ce faci. Este la fel precum condusul unei mașini. Atunci când înveți să conduci, ești conștient când treci în treapta întâi, a doua, a treia, dar după un timp, nici nu te mai gândești la asta, iar la fel ar trebui să se întâmple și cu un aparat foto. La fel mi se întâmplă cu α7R IV”.
„Fotografia este instrumentul meu de comunicare. Am învățat mai multe de la viață, ținând în mână o cameră de fotografiat și ascultând poveștile subiecților mei, decât în orice carte pe care am citit-o. Dar, trebuie să recunosc, sunt dislexic...”