păsări-zburând-în-jurul-copacilor-cu-un-apus-de-soare-în-spate

Sufletul orașului

Thomas Kakareko

În timp ce șinele de tramvai șerpuiesc prin cartierul Mitte din Berlin, conducând spre emblematicul turn de televiziune Berliner Fernsehturm, o figură singuratică iese dintre liniile lor convergente, profilându-se în lumina soarelui slab. Este o scenă cu impact, frumusețe și un miez uman. „Cred că întotdeauna am văzut fotografia de stradă în acest fel”, spune creatorul său, Thomas Kakareko. „Încă de la început, mi s-a părut întotdeauna că realizez imagini de stradă care erau la fel de pitorești pe cât erau de documentare. Întotdeauna le-am încadrat în geometria orașului și am folosit linii directoare împreună cu lumina – a fost ceva instinctual.” Înarmat cu Sony Alpha 7R IV, Thomas reușește să surprindă aceste momente și „face ca orașul să prindă viață prin lumină”.

om care se plimbă în fața unui turn înalt profilat de soare

© Thomas Kakareko | Sony α7S II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/9.0, ISO 125

Oricât de specială ar fi ora de aur, aceasta este doar o componentă a imaginilor lui Thomas, deoarece este nevoie de o planificare și o selecție atentă pentru a obține fotografia potrivită, toate acestea în timp ce lumina se schimbă. „Trebuie să se întâmple ceva în acea lumină”, explică el, „și de obicei caut scene cu energie. Combin aceste situații cu locuri în care știu că vor fi oameni care traversează străzile, încadrați în lumină, astfel încât totul să facă parte din imaginea de ansamblu. Elementul uman, chiar dacă este mic sau profilat ca siluetă, creează povestea din imagine. Din fericire, având în vedere că lucrez în Berlin de atât de mult timp, știu unde și când lumina va fi potrivită în zonele mai aglomerate ale orașului, așa că restul ține doar de răbdare.”

doamnă îndepărtându-se pe jos de un tren înspre apusul de soare

© Thomas Kakareko | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/400s @ f/10, ISO 125

Un exemplu excelent al acestei răbdări poate fi văzut într-o altă fotografie realizată de Thomas cu Sony Alpha 7R IV, o fotografie în care culoarea aurie inundă un pod de metrou, cu o altă figură singuratică încadrată dedesubt. „De obicei, am în minte o anumită compoziție înainte de a mă apuca să fotografiez”, explică el, „iar această fotografie a fost un caz în care am găsit-o, apoi am așteptat până când totul s-a așezat la locul său. Pe parcurs, uneori vor fi prea mulți oameni, prea puțini oameni sau chiar un vehicul în cale... dar, în cele din urmă, reușești să prinzi momentul. Rareori este posibil să ajungi la un loc și să găsești că este perfect din prima!”

o figură singuratică stând sub un pod la apus de soare

© Thomas Kakareko | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/400s @ f/4.0, ISO 100

În acest caz, și spre deosebire de multe dintre fotografiile sale de stradă mai tradiționale, Thomas a folosit un obiectiv FE 70-200 mm f/2,8 GM pe Sony Alpha 7R IV, alegând compoziția de la distanță. „Am instalat camera pe un trepied”, explică el, „și am așteptat o jumătate de oră, lăsând scena să se desfășoare în timpul orei de vârf. Astfel de distanțe focale mai lungi sunt fantastice pentru a găsi scene în scene și acele mici momente speciale în marele oraș. De asemenea, compresia lor arată scara unui loc”.

„Însă, de obicei, configurația mea preferată este să folosesc un obiectiv de 24-70 mm f/4 pe unul dintre corpurile mele Alpha”, continuă el. „Ceea ce îmi place la această combinație cu corpul fără oglinzi este faptul că este foarte ușoară, deci perfectă pentru fotografia de stradă. Nu-mi place să car prea multă greutate, nici măcar un rucsac, dacă pot să mă abțin, deoarece îmi distrage atenția.”
om stând pe un coș de fum și privind un apus de soare spectaculos

© Thomas Kakareko | Sony α7S + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 160

„Un alt avantaj atunci când lucrez la scene cu apus de soare sunt superbele vizoare electronice (EVF) de pe camera Sony”, continuă el. „Îmi place să fotografiez în modul de expunere manuală, iar feedbackul live de la EVF înseamnă că pot vedea exact cum va fi expunerea. La fel ca și fotografierea cu fișierele RAW ale modelului Alpha, care sunt atât de pline de gamă dinamică, înseamnă că mă pot asigura că există un echilibru perfect de detalii în lumini și umbre.”

„La fel ca majoritatea fotografiilor de stradă, multe dintre fotografiile mele de la apusul soarelui trebuie să surprindă și mișcarea", spune Thomas, „așa că mă bazez, de asemenea, pe focalizarea automată a camerelor mele Sony pentru a prinde subiectul și pe performanțele ISO ridicate ale acestora, care îmi permit să îngheț aceste figuri în mișcare. De cele mai multe ori, oamenii nu stau nemișcați și nici eu nu stau, așa că, chiar și pe fondul strălucirii apusului de soare, viteza obturatorului trebuie să rămână ridicată. Folosite împreună, este aproape imposibil să obții o fotografie neclară.”

o clădire maiestuoasă cu un apus de soare în spate

© Thomas Kakareko | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/2.8, ISO 800

În cele din urmă, pe lângă toată planificarea și aplicațiile tehnice care stau la baza imaginilor sale geniale, este inspirator să auzim că, pentru Thomas, fotografierea apusurilor de soare încă mai are un efect profund asupra lui. „Poate că scena mea preferată de apus de soare este aceasta a unui biciclist care se îndreaptă spre lumină”, spune el. „A fost făcută în timpul primului lockdown de la Berlin, într-un moment în care îmi pierdusem toată inspirația, precum și o mare parte din munca mea. Pur și simplu nu reușeam să ies din acel ciclu.”

bărbat pe bicicletă îndreptându-se spre lumină

© Thomas Kakareko | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/8.0, ISO 250

„Dar, într-o seară, când am ieșit la cină”, zâmbește el, „am văzut apusul de soare ieșind din orizont și ceva din mine a reacționat din nou la acea lumină, așa că mi-am luat camera Alpha 7R IV. Apoi, deodată, acest tip a venit din lateral pe bicicletă pentru a intra în cadru și, pentru o secundă, m-am simțit ca la începuturile mele. După aceea, am început să ies din nou mai des. Iar câteva săptămâni mai târziu, mă simțeam din nou fotograf.”

Produse prezentate

Thomas Kakareko

Thomas Kakareko | Germany

„Ca fotograf, încerc să devin invizibil – surprind situații și momente și, cu cât sunt observat mai puțin, cu atât este mai bun rezultatul.”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes