lac arctic cu un mic aisberg în prim plan

Arctica monocromă

Laurent Baheux

În timp ce mulți fotografi aspiranți de faună sălbatică visează să meargă în safari pentru a fotografia mamiferele prădătoare din Africa, ce rămâne după ce ai făcut deja asta? Fotograful francez de faună sălbatică Laurent Baheux s-a confruntat exact cu această dilemă.

pescăruș singuratic zburând deasupra unui peisaj înzăpezit

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 200

„După lei, elefanți și alte mamifere mari din Africa, doream ceva complet diferit”, își amintește Laurent. „Voiam să fotografiez în continuare mamifere mari, marii prădători, așa că mi s-a părut firesc să-mi continuu aventura în regiunea arctică.”

Din 2016, Laurent fotografiază fauna sălbatică din regiunea arctică europeană și canadiană. Și-a realizat cea mai recentă serie de imagini în iunie 2022, într-o călătorie de două săptămâni pe insula norvegiană Spitsbergen. Insula este un peisaj monocromatic de fiorduri, munți și ghețari.

peisaj capricios din zona arctică

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/13, ISO 100

„Am petrecut 15 zile în regiunea arctică și, pe întreaga durată a călătoriei mele, am văzut lumea în alb și negru”, spune Laurent. Nu vorbea numai despre peisaj, ci și despre modul de a fotografia; într-un mod oarecum neobișnuit, Laurent își realizează toate imaginile cu faună sălbatică în alb-negru.

Alb-negrul este începutul poveștii fotografiei. Am învățat să fotografiez pe film alb-negru și să fac printuri alb-negru, învățând astfel despre lumină și umbre.

Mulți fotografi ar alege să fotografieze color și apoi să convertească imaginile în alb-negru la editare, dar pentru Laurent, este esențial să vadă care va fi aproape rezultatul final.

urs polar cățărându-se pe stânci

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/8.0, ISO 640

„Am mărit contrastul setării alb-negru pe camera mea Sony Alpha 1, alegerea preferată pentru astfel de fotografii. Îmi place să am negru puternic în imagini. Vizorul electronic este la fel ca unul optic, dar are puterea de a-ți vizualiza imaginea așa cum o dorești.”

Fără culoare, Laurent poate prezenta texturi în animalele și peisajele pe care le vede, detalii care ar trece adesea neobservate. „Fotografiind în alb-negru, pot arăta lumina și pot ascunde și dezvălui diferite părți ale scenei. Pot să arăt scena nu ca pe o lume reală, ci ca pe lumea mea. De aceea îmi place.”

grup de pescăruși înconjurând un aisberg

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/2000s @ f/8.0, ISO 1000

„Îmi place să mă apropii de subiect cu ajutorul camerei. Vreau să ofer privitorului senzația că se află în sălbăticie cu animalul. Acesta este momentul în care apelez la teleobiectivele lungi.” Privindu-i colecția, este clar cât de versatil trebuie să fie Laurent într-un mediu atât de dur. „Am FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS GM, the FE 200-600mm f/5.6-6.3 OSS G și FE 600mm f/4 OSS GM cu teleconvertor”, continuă el.

focă relaxându-se pe o stâncă

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1000s @ f/9.0, ISO 5000

Nu doar animalul este important, ci și mediul lui, casa lui – face parte din poveste la fel de mult ca și comportamentul animalului. Adaugă context poveștii, iar atunci obiectivul ales de Laurent poate face o diferență enormă pentru o fotografie. „Îmi place să am cerul cu nori mari, munții și cerul, așa că am nevoie de un obiectiv mai scurt, iar pentru asta FE 24-105mm f/4 este perfect.”

pescăruș în zbor

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/9.0, ISO 2000

Laurent înțelege că peisajul spectaculos este casa animalelor pe care le fotografiază. „Ești pe teritoriul animalului. Ce se întâmplă nu depinde de tine”, explică el. „Animalul alege dacă vă veți întâlni. Dacă se simte confortabil, s-ar putea chiar să se apropie de tine. Dar, de obicei, prefer să lucrez cu un obiectiv cu rază mai lungă și să păstrez o distanță respectuoasă. La urma urmei, sunt doar un oaspete la el acasă.”

În timpul călătoriei la Spitsbergen, Laurent a păstrat o distanță confortabilă fotografiind dintr-o ambarcațiune. „Nu mă deranjează să fotografiez cu Sony Alpha 1 dintr-o barcă în frigul și umiditatea regiunii arctice. Chiar și bateriile au funcționat bine. Aveam mai multe baterii pentru zilele de fotografiat, dar nu am avut nevoie de toate. Camera s-a comportat de minune la temperaturi scăzute.”

doi urși polari jucându-se la umbra unui munte

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 400

Într-o lume în care suntem bombardați cu imagini, Laurent vrea să arate lumea într-o altă lumină, iar Sony Alpha 1 îi permite să facă asta. „Sistemul AF este incredibil!” spune Laurent. „Faptul că poate urmări ochiul unui mamifer, chiar și al unei pasări, este incredibil.”

Pentru Laurent și mulți alți fotografi, poate fi dificil să obțină o imagine originală.

Trebuie să-mi concentrez întreaga energie asupra poveștii”, conchide el. „Ideea este cea mai importantă parte a fotografiei, nu aspectele tehnice. Vreau să mă gândesc la cadru și la ce voi plasa în el. În Sony Alpha 1 am încredere totală, astfel încât mă pot concentra pe deplin asupra creativității.

Produse prezentate

Laurent Baheux

Laurent Baheux | France

„Nicio cușcă, niciun țarc, niciun circ, nicio grădină zoologică. În libertate, în sălbăticie. Captivitatea este o tortură fizică și mentală pentru fiecare ființă vie, pentru animale cum sunt și oamenii”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes