2 păsări se hrănesc reciproc de pe o ramură

Cum fotografiez | Fotografierea păsărilor

Staffan Widstrand

Meșteșuguri pe teren

Dacă există un lucru care nu este pe placul păsărilor și al mamiferelor, acela îl reprezintă silueta unui om. Când stai întins, stai jos, te ascunzi în spatele plantelor sau te deghizezi sau pur și simplu folosești plasă de camuflaj te poate ajuta să ajungi mai aproape de subiectul tău. Dar țineți minte, cea mai importantă regulă este să nu facem rău faunei sălbatice sau mediului înconjurător, nicio fotografie nu este mai importantă decât sănătatea și bunăstarea animalelor.

2 păsări pline de culoare stând pe o ramură

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/1000s @ f/2.8, ISO 2000

Camere și kit

În prezent realizez fotografii cu o cameră Alpha 1 de la Sony, vârf de gamă, iar acestea sunt la fel de rapide ca un șoim călător, care captează imagini de 50 de milioane de pixeli la cel mult 30 fps. De asemenea am realizat în trecut fotografii cu aparatul Sony Alpha 9 II, pe care încă îl folosesc uneori. Am configurat în mod identic cele două camere Alpha 1, lucru pe care l-am realizat utilizând un card SD pentru a copia toate setările de pe o cameră pe alta. Apoi am obiective diferite pe fiecare cameră, în funcție de conținutul pe care îl fotografiez și de împrejurimi..

2 bâtlani care se luptă în aer pe un pește

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/3.5, ISO 800

Obiectivul meu numărul unu pentru toate tipurile de fotografii cu faună sălbatică, dar în special păsări, este obiectivul FE 600mm f/4 G Master. De fapt, nu plec de acasă fără el. Combinația dintre senzorul său de înaltă rezoluție și lungimea focală mare îmi permite să captez cu ușurință cele mai mici detalii – acest aspect este deosebit de util când fotografiez păsări mai mici.

o pasăre zboară peste apă cu o reflexie perfectă

© Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 600mm f/4 GM OSS | 1/1250s @ f/4.0, ISO 4000

Cu toate acestea, când fotografiez păsări mai mari, precum șoimi, acest obiectiv poate face ca subiectul să pară prea mare în cadru. În aceste situații, voi folosi obiectivul incredibil de clar FE 400mm f/2.8 G Master, care estompează foarte frumos fundalurile și este grozav în condiții de luminozitate slabă, datorită aperturii mari de f/2.8. În general, am un obiectiv mai larg pe camera secundară, un exemplu extrem al acestui aspect fiind obiectivul FE 12-24mm f/2.8 G Master. Folosesc respectivul obiectiv mai puțin pentru faună sălbatică, dar și pentru peisaje care ajută la adăugarea contextului în poveștile pe care le spun și, în repetate rânduri, produce imagini clare dintr-un capăt în altul.

o pasăre care cară un pește în gheare

© Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 800

Apoi, dacă aș putea să aleg încă două obiective Sony, ar fi obiectivele FE 90mm Macro și FE 70-200mm f/2.8 G Master. Acest obiectiv special este un obiectiv cu zoom „multifuncțional” și este extrem de util dacă sunt foarte aproape de păsări mai mari și trebuie să rămân nevăzut sau pentru momentele în care doresc să fotografiez o pasăre în mediul său înconjurător. FE 90mm Macro, care este probabil cel mai clar obiectiv pe care l-am avut, este cel pe care îl am mereu în rucsacul camerei. Nu îl folosesc des pentru imagini cu păsări, dar îl scot când caut să fotografiez texturi și tipare și, în mod evident, și fotografii macro.

o pasăre roșie și o pasăre neagră se uită una la cealaltă, cu ciocurile deschise

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 640

Setările pentru cameră

Probabil că nu surprinde pe nimeni faptul că funcția numărul unu al aparatului Sony Alpha 1 este urmărirea AF cu focalizare automată. Este incredibil când poți să stabilești ținta în altă parte și să focalizez, în timp ce camera permite urmărirea subiectului în mod consecvent. Deși acest lucru reprezintă floare la ureche utilizând Alpha 1, următoarea provocare a unui fotograf de păsări este de a menține subiectul în cadru.

În funcție de dimensiunea și de tipul păsării, combinat cu cât de mult control am asupra situației, voi folosi funcția Single Point AF cu cea mai mică dimensiune a urmăririi punctuale. Dacă simt că acțiunea din fața mea s-ar putea schimba într-o fracțiune de secundă – ceea ce se întâmplă întotdeauna în mod natural în cazul fotografiilor din fauna sălbatică – voi trece la urmărirea punctuală de mari dimensiuni pentru a mă asigura că nu ratez nimic. Apoi, voi realiza fotografii cu setarea Wide AF pentru acțiune super rapidă, precum păsările care zboară pe deasupra și cu ușurință, camera focalizează pe cel mai apropiat subiect, ceea ce este ideal pentru păsările aflate în zbor.

pasăre albastră maiestuoasă în zbor

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/4.5, ISO 800

Pentru mine, consider de asemenea că fotografiile cu cel mai dramatic aspect reprezintă un rezultat al fotografierii păsărilor cu Animal EyeAF. Cu Sony Alpha 1, este chiar posibilă urmărirea ochiului unei păsări în zbor! Este extraordinar cât de bine funcționează – rezultatul final vorbește de la sine.

pasăre albă pe un fundal galben bogat

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/3.2, ISO 800

Fundaluri

Fundalurile reprezintă o parte esențială a fotografiei. Când realizez fotografii dintr-o ascunzătoare portabilă, mă pot poziționa astfel încât să îmi permită să captez o parte din fundalul pe care mi-l doresc în mod specific. Dacă vă plimbați prin jur și încercați să identificați elemente de fotografiat, nu aveți același nivel de control ca atunci când stați într-un loc bine ales. De exemplu, poate fi destul de anost dacă pe cer nu există elemente sau culori speciale. Astfel, încerc să caut întotdeauna peisajul din spatele unui subiect pe post de fundal.

Unele locații sunt nedeslușite și, prin urmare, nu poți obține culori foarte puternice în prim-plan. Ador culorile strălucitoare și adesea realizez fotografii târziu în noapte sau dimineața devreme în timpul primăverii și al verii, pentru a capta unele dintre aceste condiții perfecte pentru îmbunătățirea culorilor. Dacă ești un fotograf ambițios să obțină fotografii pline de culoare, poate fi riscant, dar, în funcție de locul în care te afli în lume, acele momente sunt cele în care cele mai interesante sunt păsările și lumina.

Produse prezentate

Staffan Widstrand

Staffan Widstrand | Sweden

„Pur și simplu ador minunile oferite de fauna sălbatică și sunt foarte atras de expresiile izbitor de frumoase ale diferitelor culturi umane.”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes