Un cuplu se sărută într-o cameră cu iluminare atmosferică

Iluminarea, așa cum o doriți

Kate Kirkman

Într-o eră a obiectivelor ultrarapide și a camerelor precum seria Sony Alpha, a căror performanță ISO permite fotografilor să fotografieze în întuneric, sunt blițurile necesare în continuare în fotografia de nuntă? „Cred că da”, spune Kate Kirkman, fotograf profesionist de nunți din Regatul Unit.

Silueta unui cuplu care se sărută, având lumină în spate © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320
„Indiferent cât de extraordinare sunt camerele mele Alpha”, continuă ea, „nicio setare de meniu sau mod de expunere nu poate înlocui felul în care blițul îți oferă lumină de bază sau îți permite să separi subiectul de mediul înconjurător în mod superb. Blițul adaugă lumină acolo unde aceasta lipsește, dar și modelează și amplifică lumina prezentă deja în scenă, pentru a o face și mai pregnantă”.

Prin urmare, cine este într-o poziție mai bună pentru a testa noile blițuri Sony HVL-F60RM2 și HVL-F46RM, dotate cu numeroase caracteristici care îi ajută pe profesioniști și pe cei creativi?

Pentru a se potrivi profesioniștilor și celor creativi, un bliț are nevoie de multă putere, dar este esențial să o ofere într-un mod controlabil și consecvent. „Având codurile de reper din ghid 60 și 46, modelele HVL-F60RM2 și HVL-F46RM au fost extraordinare în această privință”, a explicat Kate, „iar pe măsură ce setam manual balansul de alb pe cameră, am reușit să văd o consecvență bună a luminii emise. Nu este o setare pe care te poți baza la modelele inferioare. Intervalul de zoom al blițului este foarte util”, continuă ea, „în special setarea de 20-200 mm de pe HVL-F60RM2, care se îmbină foarte bine cu tipul de obiective pe care îl folosesc de obicei profesioniștii la nunți, precum FE de 24-70 mm la f/2,8 GM și FE de 70-200 mm la f/2,8 GM OSS. În plus, setările de 20 mm și 24 mm în unghiul cel mai larg ajută la umplerea modificatorilor precum softboxuri cu lumină pentru un efect atenuat sau la iluminarea unui spațiu mai mare care este nemodificat.”

Un mire stă în prag și privește către cameră © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 500

Ambele blițuri noi oferă măsurare TTL completă, plus un mod care permite fotografilor să comute rapid setările respective la modul manual complet și să le regleze fin după aceea. „Acesta este un mod de lucru care se potrivește perfect cu abordarea mea”, spune Kate, „și sunt sigură că se va potrivi și cu abordarea multor altor profesioniști. Aceasta înseamnă că pot începe cu o expunere inițială bună, pentru lumina ambiantă și puterea blițului, apoi schimb expunerea pe cameră, de exemplu, pentru a elimina puțin din lumina ambiantă sau a modifica puterea blițului pentru a o amplifica. De asemenea, am constatat că abilitatea camerei Alpha 1 de a mă ajuta să văd expunerea manuală este foarte importantă. Setez butonul AEL la Previzualizare rezultat înregistrat și aceasta îmi arată setările luminii ambiante, iar vizualizarea obișnuită prin vizorul EVF este mult mai luminoasă, pentru a mă ajuta să focalizez. Blițurile nu au afectat în niciun moment funcția uimitoare de focalizare automată cu detectarea feței și a ochilor de pe Alpha 1”.

Un mire și o mireasă se sărută la apus © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 135mm f/1.8 GM | 1/200s @ f/4.0, ISO 160

Deoarece a utilizat blițurile HVL-F60RM2 și HVL-F46RM atașate și detașate de la cameră, Kate a reușit să testeze cum pot fi manevrate și cum au comunicat în grupuri atunci când a utilizat mai multe blițuri. „Ambele modele au o construcție extraordinară”, spune ea, „și nu se clatină atunci când sunt montate pe conectorul hot shoe al camerei, astfel că totul este foarte sigur”. Pentru Kate, construcția a fost importantă și atunci când a utilizat modificatori. „Indiferent cât de bun este blițul, aproape întotdeauna are nevoie de modificări în funcție de intenția fotografului. Dar aceasta înseamnă și să plasezi sarcina pe capul blițului, iar unele blițuri inferioare cad sau se pliază în acel moment, astfel că nu le poți direcționa corect. Nu a fost cazul cu aceste modele noi și le-am putut înclina așa cum am dorit, chiar și cu echipamentul MagMod atașat.”

Un cuplu stă pe scări © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 320

În configurațiile cu mai multe blițuri, am utilizat un bliț HVL- F60RM2 ca transmițător wireless”, continuă ea, „și este extrem de facil să schimbi setările astfel, amplificând sau reducând puterea. Aceste blițuri utilizează o legătură radio, care a fost deosebit de utilă în arhitectura locației. Acest tip de control este vital dacă lucrezi fără asistent sau ai plasat blițuri în locuri în care nu ajungi ușor, cum ar fi la înălțime sau mult în spatele subiecților, ceea ce am făcut în multe ocazii”.

Natură moartă cu verighetele mirelui și miresei pe o masă © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/200s @ f/9.0, ISO 125

„Poate cel mai impresionant lucru legat de noile blițuri a fost modul în care au interacționat fără probleme cu obturatorul electronic al camerei Sony Alpha 1”, spune Kate. „Obturatoarele electronice au schimbat regulile jocului pentru fotografii de nunți, nu doar fiindcă ne permit să lucrăm în liniște totală și să fotografiem în locuri în care altfel am deranja sau am strica atmosfera, ci și pentru că accelerează rata de cadre a camerei la un nivel superior celui permis de obturatorul mecanic. Aceasta îmi dă ocazia de a alege un moment perfect, care, indiferent dacă este vorba despre o privire plină de dragoste care unește cuplul sau despre găsirea fețelor descoperite într-o furtună de confetti, este vital pentru obținerea fotografiei perfecte.” În pregătirea doar pentru un astfel de moment, atunci când cuplul era acoperit de confetti, „am fost pur și simplu impresionată de performanța blițului la viteză ridicată”, continuă ea. „HVL-F60RM2 declanșa cel puțin 20 de blițuri pe secundă și nu a ratat nimic. Este ceva nemaiauzit.”

Nunțile oferă tot felul de oportunități foto, dar pentru a le fructifica, blițul trebuie să fie corespunzător și, deoarece HVL-F60RM2 și HVL-F46RM oferă rezistență la impact, la praf și la umezeală, Kate a putut să lucreze fără probleme. „Într-o situație”, explică ea, „am dorit să iluminez cuplul lângă o fântână țâșnitoare, astfel că am setat blițul HVL-F46RM pe suportul inclus, sprijinindu-l pe margine și l-am declanșat în apă. Fără etanșeizarea rezistentă la intemperii, nu aș fi avut încredere să fac așa ceva – în special într-o situație reală de nuntă, în care mă bazez pe lumină pentru tot restul serii”.

Silueta unui cuplu care se sărută într-o fântână © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

„Aceste noi blițuri”, conchide Kate, „vor fi cu siguranță de mare ajutor pentru fotografii de nuntă. Funcționează ireproșabil cu sistemul Sony și capacitatea de utilizare împreună cu obturatorul electronic va fi foarte importantă pentru mine pe viitor. Dacă ținem cont și de construcție și manevrabilitate, reprezintă o opțiune evidentă pentru orice utilizator Sony care dorește să fie creativ cu iluminarea și cred că vor oferi numeroase oportunități pentru toate tipurile de fotografi”.

Un cuplu stă sub un copac foarte mare © Kate Kirkman | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.5, ISO 250

Produse prezentate

Kate Kirkman

Kate Kirkman | UK

„Urmăresc în permanență lumina. Lumina transformă obișnuitul în ceva magic” - Trent Parke
Brent Kirkman

Brent Kirkman | UK

„Urmăresc în permanență lumina. Lumina transformă obișnuitul în ceva magic” - Trent Parke

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes