mathias încadrează o imagine pe camera lui sony alfa

Schimbarea în bine

Mathias Kniepeiss

„Există multe modalități prin care putem face fotografii de un nivel superior”, începe fotograful profesionist, Mathias Kniepeiss, „dar una dintre cele mai bune este să ne asumăm proiecte care oferă din ce în ce mai multe provocări și să extindem modalitățile în care lucrăm ca fotografi. „The Art of Camouflage” (Arta camuflajului) a fost exact acest tip de proiect pentru mine. A fost o sesiune de fotografiere care m-a determinat să-mi depășesc limitele creative, așa că a fost esențial să am cu mine un echipament în care să am încredere. Pentru mine, acest echipament a fost Sony Alpha 7R IV.”

Pentru acest proiect, o sesiune de fotografiere comercială pentru o companie de dispozitive terapeutice numită Tyromotion, Mathias a colaborat cu celebrul artist Johannes Stoetter, specializat în pictura pe corpuri, cu compania de producție media boxquadrat și cu mai multe modele pentru a realiza aceste uimitoare picturi inspirate din lumea animalelor.

artiști pictând un model ca jaguar

© Mathias Kniepeiss | Sony α9 II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/125s @ f/2.0, ISO 1600

Pentru astfel de fotografii complexe, planificarea sesiunii în detaliu a fost esențială pentru Mathias. „Am fotografiat de multe ori în colaborare cu pictori pe corp, dar niciodată într-un proiect atât de mare ca acesta și nu într-un studio”, explică el, „așa că a fost cu siguranță o provocare. Am planificat poate o lună și jumătate, astfel încât să putem avea două sesiuni într-o singură zi. A fost o zi cu 14 ore de muncă în total: trei ore pentru cameleon, pentru care erau necesare două persoane, și cinci ore pentru jaguar, care era format din patru persoane, dar rezultatul a meritat în totalitate efortul depus.”

modele pictate ca un jaguar cu gura deschisă

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

O altă provocare pentru Mathias a luat forma unei schimbări radicale a stilului său obișnuit de fotografiere.

Ca majoritatea fotografilor, atunci când fotografiez, îmi place să mă deplasez și să explorez subiectul în mod creativ din diferite unghiuri și de la diferite distanțe, dar în cazul acestui proiect mișcarea camerei a fost complet diferită! Pictura corporală este în esență un truc vizual, care are efect doar dintr-o anumită perspectivă, așa că am petrecut mult timp împreună cu Johannes pentru a găsi unghiul optim, apoi am fixat camera Alpha 7R IV pe un trepied și am lăsat-o acolo. Johannes a folosit un ecran conectat la cameră prin HDMI pentru a schița liniile negre pe modele, având ca reper imaginea de pe ecranul camerei. Tot pe baza acestei imagini a realizat și efectul oferit de vopsea.”

Și iluminarea a fost o provocare interesantă: „În studio, pe un fundal alb”, explică Mathias, „aveam nevoie de multă lumină doar pentru fundal, după care a trebuit să lucrăm cu subiecții pentru a obține umbrele dorite. Am folosit un softbox mare ca lumină de sus pentru a adăuga puțină umbră între corpuri, astfel încât să obținem profunzimea acolo unde era nevoie, și alte două softboxuri în lateral. Nu am putea adăuga prea multă umbră pentru că atunci culorile se schimbă și forma animalului nu ar mai avea sens. În unele locuri, a trebuit să concentrăm umbra un pic mai mult, de exemplu, la coadă.”

modele pictate ca un cameleon

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Având în vedere că imaginea urma să fie folosită pentru orice, de la cărți de vizită la panouri publicitare, Mathias știa că rezoluția și claritatea sunt esențiale, așa că a optat în mod natural pentru a fotografia cu camera Sony Alpha 7R IV și cu obiectivul GM cu FE de 24-70 mm, f/2,8.

„Cantitatea de detalii pe care o obțineți, intervalul dinamic și opțiunile pe care vi le oferă un fișier RAW generat de camera Alpha 7R IV pentru post-producție sunt cu adevărat uimitoare”, zâmbește el, „iar în modelul GM de 24-70 mm, am avut un obiectiv versatil, dar cu o claritate incredibilă în tot cadrul. Nu am vrut să pierdem nicio parte din ceea ce a creat Johannes și, prin urmare, totul trebuia să fie clar și perfect focalizat.”

modele pictate ca un jaguar

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Cu obiectivul GM de 24-70 mm setat la 65 mm și diafragma la f 7,1, Mathias știa că va obține o claritate perfectă în tot cadrul, profitând la maximum de fiecare detaliu. Știa acest lucru pentru că are încredere în obiectivele G Master de la Sony, dar are și multă experiență practică. „De fiecare dată când cumpăr un obiectiv nou, fac întotdeauna fotografii de test”, explică el, „lucru care i-aș sfătui pe toți fotografii să-l facă, astfel încât să știe cum să își valorifice cât mai bine echipamentele. În prezent, grație obiectivelor G Master de la Sony, acest lucru este mai puțin important, deoarece calitatea optică este atât de înaltă, dar este totuși foarte util să știți la ce distanță focală este cel mai clar obiectivul. Toate aceste mici abilități și cunoștințe garantează succesul unei sesiuni de fotografiere.”

fotograf și artist uitându-se în partea din spate a unei camere sony alpha

Sony α9 II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/60s @ f/1.4, ISO 1600

„A fost un proiect cu adevărat extraordinar”, rezumă Mathias, „parțial datorită faptului că am lucrat cu o echipă incredibilă de oameni și am învățat cu adevărat din acest proces, dar și pentru că am produs aceste fotografii pentru o companie care face lucruri grozave. Tyromotion realizează dispozitive terapeutice bazate pe tehnologie cu scopul de a îmbunătăți independența și calitatea vieții pacienților, așa că în etapa de planificare am vrut să alegem animale cu anumite semnificații, de exemplu, să rămânem puternici și să ne schimbăm în bine. Deci, indiferent că vorbim despre căi medicale sau creative, această combinație între a face față unor noi provocări și a folosi tehnologia potrivită pentru a simplifica și eficientiza procesele s-a potrivit perfect cu această sesiune de fotografiere.”

Produse prezentate

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

„În fotografie, nimic nu este imposibil, fie pentru a documenta povestiri și a le reda eternității, fie pentru a crea universuri noi”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes