Când am timp liber, îmi place să fiu creativ. Iau camera mea foto Sony Alpha 1, mă duc la studio, chem câteva modele și stiliști și, cumva, creăm ceva din nimic. Acest portret a apărut în unul dintre aceste „momente creative”.
Adesea caut inspirație și marchez la favorite fotografiile care îmi plac pentru referințe viitoare. Înainte de o ședință foto, le aduc apoi în discuție și le arăt stiliștilor de pe platou. Împreună, reușim să colaborăm la idei noi. Pentru această imagine, mi-am imaginat un pic de machiaj pe fața subiectului, deoarece am vrut să am un joc între liniile de pe fața ei și diamantele de pe rochie.
Am fotografiat cu Sony Alpha 1 cu obiectivul FE 135 mm f/1.8 G Master. Inițial, am încercat să realizez fotografia cu FE 50mm f/1.2 GM – unul dintre preferatele mele - dar, după părerea mea, acest obiectiv se potrivește mai bine pentru fotografiile cu corpul redat în întregime. Cu toate acestea, obiectivul de 135 mm f/1.8 este preferatul meu pentru fotografiile în plan apropiat, deoarece aplatizează perspectiva imaginii, creând un portret cu un aspect mai natural.
Adesea, fotografiez cu un obiectiv la cea mai mare deschidere a diafragmei sale, dar, în acest caz, am ales să fotografiez la f/2.2. Acest lucru a oferit un pic mai multă profunzime de câmp și am reușit astfel să surprind în focus mai mult din față, nu doar ochii.
Funcțiile de focalizare automată pe ochi și urmărirea focalizării de pe camerele foto Sony Alpha sunt preferatele mele. Când apăs butonul AF, mă simt încrezător în capacitatea aparatului foto de a fixa obiectivul și de a urmări perfect focalizarea. Înainte, când foloseam focalizarea manuală sau foloseam generațiile mai vechi de Autofocus, focalizarea era mereu în mintea noastră - „Oare va focaliza?” sau „Am focalizat corect?” erau întrebări care îmi treceau adesea prin minte. Acum nu mai trebuie să-mi fac griji, ceea ce înseamnă că mă pot concentra asupra lucrurilor care contează: poziția modelului meu și lumina.
Cred cu tărie în folosirea luminii cât mai simplu posibil. Aproape toți marii fotografi de portrete au folosit doar una sau două lumini. În această imagine, am folosit o lumină principală pe fața subiectului, iar apoi am lăsat această lumină să cadă pe fundalul alb, creând o culoare gri deschis. Sub subiect, am așezat o placă de spumă albă cu rol de reflector și pentru a atenua umbrele de pe față. Apoi, în spate am folosit o mică lumină, cu o grilă îndreptată spre ceafa modelului, pentru a acționa ca o lumină pentru păr, obținând un efect de separare a fundalului.
Încerc să păstrez totul simplu, inclusiv poziția modelelor. Poate că sună de modă veche, dar simplitatea creează imagini perfecte și curate. Îmi doresc o imagine în care ochii, expresia, machiajul și lumina să se combine pentru a crea un portret de o frumusețe simplă, dar captivantă, iar fără Alpha 1, acest lucru ar fi imposibil.
„Covorul ăla chiar întregea camera”