Spectacolul varietății

Terry Donnelly

Mulți profesioniști sunt la început generaliști, fotografiind tot felul de subiecți, dar cei mai mulți ajung să se specializeze pe un anumit gen. Nu este întotdeauna cazul. Contra-exemplul este Terry Donnelly, un utilizator al produselor Sony Alpha, care fotografiază subiecte variind de la arhitectură la sport și de la comercial la viața sălbatică. În ciuda diferitelor sale specializări, el a reușit să exceleze în aceste genuri multiple, cucerind clienți și câștigând numeroase premii de-a lungul carierei sale. Este o poveste de succes bazată pe un lucru simplu, dar esențial: pasiunea lui de a obține imagini minunate.

terry donnelly sony alpha 9 portret cu unghi larg al unei doamne îmbrăcate în rochie de mireasă stând într-un hambar

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 12-24mm f/4 G | 1/40s @ f/4.0, ISO 1000

„Întotdeauna am avut multe interese, din punctul de vedere al fotografiei, și am păstrat această caracteristică pe măsură ce m-am dezvoltat ca profesionist. Nu am vrut niciodată să renunț la nimic și, cu toate că această abordare nu funcționează pentru unele persoane, pentru mine a însemnat că am putut dobândi diferite seturi de abilități din diferitele proiecte la care am lucrat. Acest lucru mă ajută să trec cu mai multă ușurință de la un gen la altul. Deci, dacă lucrez pentru o agenție de știri, le pot oferi tipul de imagine pe care îl doresc; iar dacă am un proiect în care trebuie să fotografiez interioare de hotel, mă pot adapta rapid la acest stil.”

terry donnelly sony alpha 9 jucător de rugby alergând cu viteză mare și ținând mingea

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

La fel de diverse ca și subiecții lui, lucrările lui Terry sunt, de asemenea, definite de o estetică comună, așa că „deși am de-a face cu subiecți și abilități foarte diferite la locul de muncă”, explică el, „valoarea centrală este în continuare aceeași, de a crea ceva cu veleități artistice.”

Pentru Terry, cel mai important lucru care îi dă posibilitatea să realizeze acest deziderat este compoziția. „Indiferent de subiect”, spune el, „caut să ofer un punct de vedere neobișnuit, ceva izbitor. Aceasta ar putea însemna fotografierea de la înălțime sau dintr-un unghi neobișnuit ori alegerea unui obiectiv sau a unui teleobiectiv. Apoi, mă asigur că aleg o compoziție potrivită, astfel încât fotografia să aibă impact.”

terry donnelly sony alpha 9 portret al unei doamne sprijinindu-se pe claviatura unui pian

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 35mm f/1.4 ZA | 1/200s @ f/1.4, ISO 125

Un alt efect pe care Terry îl aplică întotdeauna fotografiilor sale este „o separare bună, astfel încât subiectul să iasă în evidență în raport cu împrejurimile sale.” El realizează acest lucru în mai multe moduri, doar câteva exemple fiind alegerea obiectivului, poziția de fotografiere, modul în care este iluminat subiectul sau folosirea unei diafragme largi pentru a estompa fundalul și a izola subiectul.

terry donnelly sony alpha 7RII statuie omul de fier pe malul mării noaptea

© Terry Donnelly | Sony α7R II | 25s, ISO 50

„Consider că oricare dintre aceste lucruri poate crea o imagine superbă chiar și cu cel mai neremarcabil subiect.”

Acoperirea unor discipline diverse este o abordare care îl ajută să-și mențină activitatea proaspătă și, de asemenea, îi permite să-și transfere abilitățile de la o disciplină la alta. „Este imposibil să nu transferăm învățămintele de la un subiect la altul”, explică Terry, „așa că mă găsesc aplicând tehnici de peisaj pentru lucrări arhitecturale sau metode de fotografiere a interiorului în lucrul cu portrete. În cele din urmă, consider că pentru o gamă largă de stiluri se aplică aceleași valori fundamentale.”

terry donnelly sony alpha 9 gimnast plutind prin aer cu ochii închiși

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 85mm f/1.4 GM | 1/2500s @ f/1.4, ISO 1000

Este corect să spunem că un fotograf care abordează mai multe stiluri de fotografiere are nevoie de o cameră care să se poate adapta practic la orice situație. Iar pentru aceasta, Terry folosește în primul rând corpul α9, deși are la îndemână și un model α7R III, pentru situațiile în care clienții doresc o rezoluție superioară.

„α9 oferă tot ce am nevoie și simt că mă pot baza complet pe această cameră”, spune el. „Deci, de exemplu, există modul de fotografiere în rafală cu 20 cps, ceea ce înseamnă că pot obține expresia perfectă pe fața unui sportiv, iar sistemul de focalizare automată va menține focalizat un subiect în mișcare în fiecare cadru, deci nu mai este cazul să sper că cea mai bună ipostază a fost și cea care a fost capturată cel mai clar. Toate sunt clare!” Faptul că se poate baza pe focalizarea automată de top a aparatului α9 înseamnă că Terry poate fotografia cu diafragme mai largi și poate obține separarea subiectului care se remarcă în toate lucrările sale.

terry donnelly sony alpha 9 jucător de rugby fiind placat de adversarul său

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 320

El este, de asemenea, un fan al modului de fotografiere cu obturator silențios al camerei α9, menționând în special capacitatea de a fotografia jucători de golf când aceștia execută lovitura, ceva care pur și simplu nu se poate realiza cu un aparat DSLR, cu excepția cazului în care doriți să fiți evacuat de pe teren. „În ceea ce privește performanța ISO, pot împinge aceste valori mai sus decât oricând pentru a obține vitezele de declanșare pe care le doresc. Apoi, există stabilizarea imaginii în interiorul corpului, care îmi dă posibilitatea să adaug cu ușurință efecte de mișcare cum ar fi panoramarea.”

terry donnelly sony alpha 9 3 jucători de rugby implicați într-un meleu pe teren

© Terry Donnelly | Sony α9 | FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 320

În cele din urmă, spune Terry, vizorul și ecranul posterior ale aparatului α9 au făcut o mare diferență în ceea ce privește modul de lucru.

„Posibilitatea de a vedea imaginea înainte de a realiza fotografia este absolut incredibilă, deoarece mă ajută să lucrez mai repede și mai intuitiv decât am putut vreodată, dar acest lucru înseamnă, de asemenea, că am o legătură mai bună cu subiectul sau clientul cu care lucrez. Spre deosebire de lucrul cu un aparat DSLR, nu mai trebuie să mă joc tot timpul cu butonul de redare pentru a fi sigur că obțin expunerea pe care o caut. Acum mă pot uita la client sau la ceea ce fotografiez și pot să păstrez acea legătură. Acest lucru conduce întotdeauna la o fotografie bună, indiferent de subiect.”

Produse prezentate în acest articol

ILCE-9

Camera α9 Full Frame, fără oglinzi, cu senzor de imagine CMOS suprapus

ILCE-9

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM2

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL35F14Z

Obiectiv Distagon T * FE F1,4 ZA, de 35 mm

SEL35F14Z

SEL85F14GM

FE de 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL400F28GM

GM OSS de FE 400 mm, F2,8

SEL400F28GM

Terry Donnelly
Alpha Universe

Terry Donnelly

Marea Britanie

Deși realizez diverse genuri de fotografii, descopăr o îmbinare a aptitudinilor între acestea, ceea ce face ca lucrările mele să fie mai puternice. Mi-au plăcut dintotdeauna diverse genuri de fotografii și sunt ferm convins că trebuie să fotografiem ceea ce ne place cel mai mult, deoarece astfel progresăm.

Vizualizare profil


x