Impactul luminii naturale asupra cadrelor

 Albert Dros

Fotografului Albert Dros nu-i place să lase lucrurile la voia întâmplării, în special în ce priveşte lumina. „Planific totul. Când voi avea lumina optimă? Când răsare şi când apune Soarele? Cum e vremea? Când fotografiez reflexii, aflu inclusiv viteza şi direcţia vântului. Cunosc scena pe care vreau să o fotografiez înainte de-a ajunge la ea.” 

Această atenţie meticuloasă la detalii transformă peisajele incredibile în imaginile surprinse de Albert. Ochiul său pentru compoziţie şi culoare a fost format de experienţa sa anterioară ca designer grafic.

„Am început să mă dedic cu adevărat fotografiei doar acum vreo şase ani în urmă, când eram în Hong Kong. Aveam atâtea de fotografiat! De la luminile de neon care arată superb când sunt reflectate pe străzile ude ale oraşului şi până la dealurile, munţii şi parcurile naţionale adesea neexplorate, aflate la doar 45 de minute de oraş.”

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-provence-landscape-at-night-long-exposure
© Albert Dros | Sony α7R II | 25 s, ISO 6400

Acesta este mediul în care Albert s-a îndrăgostit de fotografia de peisaj. „Am descoperit că pot să folosesc în fotografia de peisaj multe elemente specifice formării mele de designer. Plecând de la regulile de bază privind compoziţia şi folosirea liniilor şi până la modul în care lumina poate amplifica culoarea şi contrastul. Ai atât de multe lucruri de experimentat.”

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-dramatic-lighting-on-distant-volcano
© Albert Dros | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 10 s la f/1.8, ISO 3200

Pregătirea care se regăseşte în imaginile lui Albert îi oferă cea mai bună şansă de a surprinde imagini extraordinare. Însă, ca în cazul majorităţii fotografiilor de peisaj, Albert este condiţionat de vreme.

„Planificarea în funcţie de vreme este foarte dificilă, în special în Olanda. Mă uit la toate aspectele prognozelor – norii de mare şi joasă înălţime, direcţia vântului. Desigur, asta nu funcţionează întotdeauna şi încă am cadre nereuşite, dar îmi place foarte mult să explorez. Odată o să ies undeva la întâmplare ca să văd pur şi simplu ce iese. Deseori, merg în locuri în care mi-am planificat să fotografiez şi mă întorc acasă cu fotografii la care nu mă aşteptam.”

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-amsterdam-canal-at-night-long-exposure
© Albert Dros | Sony α7R II | 30 s, ISO 50

Pe lângă alte obiective, Albert foloseşte împreună cu camera sa obiectivul G FE 12-24mm f/4, care-l ajută să surprindă cadre panoramice cu peisaj perfecte. „Îmi plac foarte mult perspectivele largi pe care le pot surprinde şi acest obiectiv îmi maximizează creativitatea. La 12 mm se obţine această perspectivă diferită, care nu este folosită de mulţi”, a explicat el. Când face drumeţii în munţi şi dealuri, el foloseşte în schimb obiectivul G FE 70-300mm f/4-5.6 datorită zoomului său potrivit pentru lumină. Acesta conferă a nouă perspectivă imaginilor lui.

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RIII-first-light-hitting-a-snowy-mountainside
© Albert Dros | Sony α7R II + obiectiv G 70-300mm f/4.5-5.6 | 1/320 s la f/10, ISO 100

În drumeţiile sale, Albert a folosit acest obiectiv când a surprins această imagine spectaculoasă, cu un vârf de munte însorit. 

„Încă îmi aduc aminte clipele când fotografiam în munţi. La răsărit şi la apus, există această lumină remanentă şi, deşi Soarele este sub linia orizontului, vârfurile munţilor sunt suficient de înalte pentru a rămâne luminate de raze. Ştii acest lucru când trăieşti în munţi, dar, eu trăind în Olanda, o ţară extrem de plată, am avut o imensă revelaţie. Adesea, ai lumina optimă cu 30 de minute înainte sau după răsăritul sau apusul Soarelui, momente în care apar aceste culori nemaipomenite. Nu le vezi întotdeauna când priveşti scena, deoarece nu sunt atât de intense. Dar, cu ajutorul camerei, poţi să foloseşti o expunere lungă pentru a le extrage efectiv.”

Albert-Dros-Sony-Alpha-7RII-the-shark-mountain-landscape
© Albert Dros | Sony α7R II + 16-35mm f/2.8 GM | 1/50 s la f/8.0, ISO 100

Datorită procesului de pregătire, Albert poate să surprindă imagini a căror frumuseţe este amplificată de frumuseţea pe care o conţin. Definitivarea imaginii presupune doar un singur pas. „Îmi place să intensific lumina în imaginile mele pentru a le face să arate cât mai bine. Chiar îmi place să fotografiez drama şi lumina care există deja în cadru şi tot ce presupune procesarea mea este să amplific acela moment magic.’’

Sfaturi esenţiale pentru peisaje unice

Ieşi cu camera peste tot şi descoperă stilul de fotografie care te pasionează.

Găseşte-ţi stilul şi perspectiva şi încearcă să fii original.

Planifică-ţi cadrele cât de mult posibil înainte de-a pleca de-acasă. Astfel, vei avea şanse mai mari să obţii cadrul perfect.

Acordă-ţi suficient timp: fii prezent în locaţie cu o oră înainte de a fotografia, de exemplu, cu o oră înainte de răsărit sau de apus.

Procesează imaginile pentru a intensifica culorile şi lumina naturale.

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL70300G

FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL55F18Z

Obiectiv Sonnar® T* FE 55 mm F1,8 ZA

Albert Dros
Alpha universe

Albert Dros

Olanda

Sunt obsedat de obţinerea fotografiei perfecte.

Vizualizare profil


x