prim-plan al ochiului unui pescăraș albastru

Profil de obiectiv | FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II

Petar Sabol

Fauna sălbatică e greu de fotografiat. Trebuie să te apropii suficient de mult încât subiectul să se remarce în cadru pentru ca privitorul să poată vedea toate detaliile incredibile care de obicei sunt trecute cu vederea… Însă dacă te apropii prea mult vei speria creatura.

De aceea, teleobiectivele macro, cu o distanță focală în jur de 105 mm, sunt obiectivele preferate ale multor pasionați de macrofotografie. Totuși, un fotograf de faună sălbatică este de părere că Sony a revoluționat domeniul cu obiectivul FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II.

fluture acoperit de rouă pe o plantă © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/6s @ f/13, ISO 200

„Este obiectivul perfect”, spune Petar Sabol, un fotograf de faună sălbatică ce surprinde adesea cadre macro cu insecte, păsări și multe altele. „Fiind un obiectiv cu zoom cu capacitate macro, 70-200mm se diferențiază de obiectivele macro fixe și le asigură fotografilor o flexibilitate enormă pentru utilizări diferite.”

două libelule pe o crenguță © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/13s @ f/13, ISO 250

„Este incredibil că dispui de un obiectiv potrivit pentru ședințe foto relaxate, cadre din călătorii și altele asemenea. Dar, în același timp, are această capacitate semi-macro”, spune Petar. Însă obiectivul are un atu în plus. „Dacă îl folosești cu telecovertorul 2x, devine un obiectiv macro 1:1. Îmi completează excelent geanta cu echipamente.”

De când îl deține, obiectivul a devenit un accesoriu permanent în geanta pentru cameră a lui Petar, și l-a folosit pentru a fotografia o varietate de subiecți mai mici, inclusiv zigoptere și libelule, fluturi și chiar și femele și masculi de pescărași albaștri.

prim-plan cu ochiul unei femele de pescăraș albastru © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/125s @ f/8.0, ISO 640

Petar își amintește de ocazia pe care a avut-o recent de a fotografia o femelă de pescăraș albastru în habitatul său natural și cum acest lucru a fost posibil datorită obiectivului Sony. „Fotografiam dintr-un cort camuflat, pe malul râului unde se hrănea femela de pescăraș albastru”, spune acesta. „La aproximativ o jumătate de metru de cort se afla o creangă, așa că am așteptat cu răbdare și în liniște.”

detaliu cu aripa unui pescăraș albastru © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/100s @ f/10, ISO 3200

Cu obiectivul atașat la camera Sony Alpha 7R V, Petar a putut folosi obturatorul silențios și să fotografieze femela de pescăraș albastru odată ce a aterizat, fără niciun sunet produs de cameră. Sony Alpha 7R V a focalizat obiectivul atât de precis încât a înregistrat până la ultimul detaliu din frumusețea penajului acestei păsări.

detaliu cu penajul unui pescăraș albastru © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/60s @ f/8.0, ISO 1000

„Mi-a plăcut enorm să surprind acel cadru, dar, de asemenea, nu m-a uimit având în vedere tehnologia cu care sunt prevăzute în prezent camerele și obiectivele Sony. Se descurcă excelent, și astfel eu pot surprinde asemenea cadre”, spune Petar.

doi fluturi pe tulpina unei plante © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/15s @ f/16, ISO 200

Poate surprinde cadre extrem de detaliate fără să sperie insectele, cu o distanță de lucru de doar 96 cm pentru imagini 1:1 datorită obiectivului 70-200mm f/4 și teleconvertorului 2x. Această tehnologie, alături de măiestria pe care Petar a dobândit-o în domeniu pe parcursul anilor în care a fotografiat faună sălbatică, produce rezultate foarte impresionante.

„Fotografierea insectelor este mereu mai simplă dimineața devreme, din moment ce încă hibernează; încă dorm și pot folosi acest lucru în avantajul meu. Pe măsură ce soarele le încălzește, devin rapid mai active, așa că ai un interval limitat de timp în care să surprinzi acest cadre”, spune acesta.

libelulă stând pe tulpina ondulată a unei plante © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/5s @ f/10, ISO 250

Unghiul de vizualizare al teleobiectivului pe care îl preferă înseamnă și că Petar se poate mișca în jurul subiectului, descoperind fundalul perfect, cu iarba și frunzele mângâiate de razele solare de dimineață. „Obiectivul creează un efect bokeh minunat, care evidențiază subiectul în cadrul imaginii”, spune Petar, iar aceste superbe fundaluri estompate au devenit o trăsătură remarcabilă în catalogul macro al lui Petar.

Când Petar vrea să se simtă mai aproape de subiectul său, folosește butonul personalizat de pe obiectiv pentru a activa modul de decupare APS-C al Alpha 7R V. „Chiar dacă 7R V are o rezoluție de 60 de milioane de pixeli și pot decupa ulterior imaginile, uneori este mai simplu să le văd prin vizor. Cu modul de decupare APS-C, pot decupa imaginea direct din cameră și să obțin în continuare imagini de 26,1 milioane de pixeli.”

fluture bucurându-se de soarele dimineții © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/25s @ f/10, ISO 100

„Vreau să arăt frumusețea naturii. Cu cât suntem mai atenți la natură, cu atât mai mult ne vom dori să o conservăm și protejăm. Acesta este cel mai important mesaj”, spune Petar, iar tehnologia obiectivului 70-200mm f/4 Macro G OSS II și a camerei Alpha 7R V îi permite să obțină imaginile pe care și le dorește cu adevărat.

„E o plăcere să folosesc obiectivul. Mă impresionează performanța, dar îmi place și pentru că sunt mereu uimit și descopăr detalii noi ale subiecților pe care îi fotografiez”, încheie acesta.

Produse prezentate

Petar Sabol

Petar Sabol | Croatia

„Întotdeauna încerc să îmbunătățesc aspectul fotografiilor, indiferent cât durează și cât efort este necesar”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes