nori joși care înconjoară un vulcan inactiv în bali

Insula celor 1000 de zei

Dennis Schmelz

„Mi-am dorit să creez ceva diferit față de videoclipurile din călătorii create de influenceri, pe care ne-am obișnuit să le vedem pe YouTube”, spune Dennis Schmelz, realizator de filme german. Dennis călătorea pentru prima oară în insula din Indonezia și și-a programat călătoria astfel încât să coincidă cu Galungan, festivalul balinez ce sărbătorește spiritele ancestrale și revenirea acestora pe insulă.

„Mi-am dorit să creez o filmare care să celebreze cultura și religia, fiind vorba de Insula celor 1000 de zei, cu numeroase povești și personaje de filmat.”

După ce s-a documentat cât de mult a reușit înainte să plece, a mai avut în continuare o mulțime de lucruri de făcut după aterizare.

trepte acoperite cu iarbă care conduc spre un sat

„În mod obișnuit, personajele ce reprezintă spiritele s-ar regăsi în temple, în care turiștii nu au acces pe durata festivalului. Așadar, am lucrat cu un coordonator local, care m-a ajutat să găsesc oamenii din filmare și mi-a sugerat locații pentru filmare”.

Filmarea a durat trei săptămâni, iar Dennis a avut un program încărcat, trezindu-se înainte de răsărit pentru a începe filmările înainte de a se îndrepta spre locația următoare. „Drumurile nu erau mereu excelente, așa că uneori aveam un program de muncă foarte lung de câte 18 ore, o mare parte din acest timp reprezentând condusul între locații”.

O asemenea locație a fost o cascadă spectaculoasă, unde Dennis a organizat filmarea unei fete care să danseze Legong, un dans balinez tradițional.

femeie dansând în fața unei cascade în bali

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/30s @ f/11, ISO 640

„Era atât de calmă. Atunci când era filmată, mișcările ei de dans și expresiile faciale erau ludice. Am surprins un cadru în prim-plan cu chipul ei, un cadru absolut perfect. Pentru mine, e unul dintre cadrele cheie din filmare. Întreaga secvență e uimitoare, deoarece redă oamenii și peisajul.”

dansatoare balineză îmbrăcată în haine viu colorate

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 50mm f/1.8 | 1/100s @ f/1.8, ISO 640

Pentru acest proiect, Dennis s-a bazat pe două camere – Sony Alpha 7S III, pe care a folosit-o doar pentru filmare, și Alpha 7 IV, pe care a folosit-o și pentru fotografiat. „Alpha 7 IV este o cameră hibrid excelentă, din moment ce are un senzor de 33 de megapixeli, așa că este minunată pentru fotografii statice, dar reușește și să filmeze la o rezoluție de 4K 60P – cu adevărat impresionant!”

Cele două camere au avut roluri diferite, Alpha 7S III fiind montată pe un stabilizator gimbal cu un obiectiv 12-24mm f/2.8 GM. „Am folosit 12-24mm f/2.8 GM pentru că este un obiectiv superangular, care mi-a permis să redau scenele de dans cu peisajul incredibil pe fundal. Stabilizarea SteadyShot în asociere cu gimbalul mi-a asigurat libertatea de a mă deplasa pentru a crea cadre în mișcare uniforme și dinamice.”

Între timp, Dennis a folosit camera Alpha 7 IV cu obiectivul FE 24-70mm f/2.8 GM II pentru fotografii, însă și pentru materialele filmate ținând camera în mână. A folosit-o frecvent cu funcția de tehnologie Clear Image Zoom a camerei, ca să obțină material filmat în prim-plan care să pară filmat cu un obiectiv macro.

Pe lângă camerele sale Sony Alpha, Dennis a filmat cu o dronă pentru ca privitorul să aibă mai mult context legat de locațiile de filmare. „Cadrele cu drona sunt importante pentru a arăta peisajul și a-ți face o idee unde te afli. Însă, pentru a reda emoțiile, trebuie să te apropii de oameni”, dezvăluie acesta.

Filmările de la răsărit și de la apus au însemnat contrast abundent în numeroase scene. Unul dintre motivele pentru care realizatorul de filme a optat pentru Alpha 7S III a fost intervalul dinamic impresionant al camerei, cu 15 trepte.

„Cu profilul de imagine Slog-3, am reușit să manipulez materialul filmat pentru a crește contrastul și saturația culorilor. Am forțat la maximum filmarea, însă nu am întâmpinat niciun fel de dificultăți datorită înregistrării pe 10 biți.”

Intervalul dinamic a fost necesar în cadrul preferat al lui Dennis din videoclip, filmat într-o peșteră la răsărit.

trei bărbați balinezi în costume tradiționale cu un perete de stâncă în spate

© Dennis Schmelz | Sony α7 IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/80s @ f/9.0, ISO 100

„Sincronizarea a fost crucială pentru acel cadru”, explică acesta. „În peșteră se regăsea un orificiu prin care soarele pătrundea doar timp de 30 de minute. Iar apoi urma întunericul deplin. A fost destul de periculos și ne-a luat două ore să ajungem până acolo pe jos, dar a meritat, cadrul arată incredibil.”

În cele trei săptămâni pe care și le-a petrecut lucrând la proiect, Dennis a înregistrat în jur de 15 ore de material video în urma atelierului de lucru ghidat. După editare, durata videoclipului Galungan - Victory of Dharma în forma finală a rămas de doar 3:40 de minute. Videoclipul arată culoarea și contrastul insulei, însă editarea îl scoate în evidență cu adevărat.

„Subiectul festivalului este victoria binelui asupra răului, așa că filmarea prezintă personaje în opoziție. Partea bună este calmă și adesea redată „slow motion”. Iar apoi avem porțiuni întunecate. Când vedem aceste personaje spirite rele, am mărit viteza materialului filmat ca să pară nenaturală și să agite privitorul. Am adăugat și niște efecte de sunet. Am vrut să creez ceva diferit față de un clip drăguț de trei minute cu muzică și imagini frumoase.”

Fiind trainice, fiabile și impresionante, Dennis reflectează asupra modului în care echipamentele sale Sony de încredere au simplificat atât de mult înregistrarea acestui videoclip incredibil.

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

„Există întotdeauna o poveste de spus și o nouă perspectivă de descoperit”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes