Nu este o conincidență faptul că unul dintre cele mai atractive tipuri de fotografii, fotografia de muzică, este și unul dintre cele mai dificile domenii. Prin muncă susținută și hotărâre, Peter Neill a devenit unul dintre cei mai căutați fotografi de spectacole muzicale în direct din domeniu.
Modul său de a surprinde artiștii care interpretează i-a adus colaborări cu unele dintre cele mai mari nume din domeniul muzicii, între care The Script, Rick Astley, Will.I.am și Justin Timberlake.
Dar în ciuda spontaneității unora dintre aceste imagini incredibile cu reprezentații în direct, în spatele imaginilor pe care le vedem în final se găsesc foarte multă cercetare și planificare.
„Atunci când lucrez cu un artist pentru prima dată, caut informații pentru a afla ce îl caracterizează. De exemplu, Nicky Wire (basistul trupei Manic Street Preachers) execută întotdeauna o lovitură nebunească tip forfecare, iar Danny de la The Script sare deseori dintre tobe la finalul spectacolului. Trebuie să fii pregătit să surprinzi acele momente.”
„Unul dintre lucrurile pe care prefer să le fac în cazul unui artist cu care nu am lucrat niciodată este să caut pe YouTube clipuri video ale fanilor de la spectacolele sale. Poate fi o modalitate fantastică de a afla ce se va întâmpla. De exemplu, să presupunem că ai o legitimație de presă care permite accesul doar la trei melodii, iar în timpul celei de-a doua melodii, toți fotografii din standul de presă se mută în dreapta, deoarece basistul a venit la marginea scenei. Totuși, eu știu că este mai interesant ceea ce urmează în melodia a treia, deoarece vocalistul va merge în stânga. Eu sunt acea persoană care se află acolo, pregătită să realizeze fotografia pe care nu o va realiza nimeni altcineva.”
La fel ca în majoritatea situațiilor din viață, Peter încearcă să cultive relații cu oamenii cu care lucrează, pentru că nu totul se rezumă la a fotografia mereu la fiecare oportunitate.
„Uneori, cele mai bune imagini apar în urma încrederii și a identificării momentului în care trebuie să pui capacul înapoi pe obiectiv. Eram în culise la un spectacol al lui Gary Barlow în urmă cu câțiva ani, discutând cu managerul lui, când familia lui Gary a apărut brusc în culise și s-a îndreptat spre camera sa de garderobă. Instinctiv, am pus capacul înapoi pe obiectiv.”
„Gary mi-a spus câteva ore mai târziu: „Am văzut ce ai făcut cu capacul obiectivului. Apreciez cu adevărat acest lucru”. Acele mici momente pot avea un impact major și, de atunci, de câte ori l-am văzut pe Gary, a fost foarte amabil, deoarece am inițiat acea relație de încredere cu el încă de la început.”
În ultimii câțiva ani, Peter s-a aflat atât în studio, cât și lângă scenă, însă relația sa specială cu artiștii îl ajută să obțină imaginile pe care le dorește. Până acum, toți oamenii cu care am lucrat în studio sunt oameni pe care i-am cunoscut de ceva timp, am reușit să am o perspectivă asupra personalității lor. Rick Astley, de exemplu, are o personalitate specială, adoră distracția, așa că în studio i-am cerut să facă anumite lucruri pentru a scoate în evidență acea parte a personalității sale. Pur și simplu nu aș fi putut să-i cer acele lucruri dacă nu-l cunoșteam.
Atunci când se află în studio, imaginile sunt întotdeauna un proces de colaborare pentru Peter, dar el consideră în același timp că rolul său ca fotograf este creativ, nu se rezumă doar la simpla operare a aparatului foto.
„Tind întotdeauna să-i cer artistului să îmi dea câteva imagini cu lucrurile care îi plac. În același timp, atunci când angajează pe cineva creativ, asta și caută: creativitate. Este vorba despre un echilibru între a satisface nevoilor acestuia și a anticipa și a te gândi la ceva și mai bun, care ar putea ridica nivelul ședinței foto. Este vorba despre încrederea în sine ca expert fotograf.”
Pentru fotografiere, Peter se bazează pe două aparate foto, Sony α7R III și Sony α7S II, fiecare dintre acestea oferindu-i caracteristici ușor diferite care îi satisfac cerințele, indiferent ce fotografiază.
„Flexibilitatea dintre aceste două aparate foto este pur și simplu fantastică. Ambele sunt foarte capabile atât pentru fotografiere, cât și pentru înregistrare video. De exemplu; dacă doresc să realizez imagini sau clipuri video incredibile, în condiții de iluminare redusă, modelul α7S II are performanțe absolut fenomenale. Iar dacă am nevoie de cea mai bună rezoluție, trec la α7R III. Cele două obiective principale ale mele sunt obiectivul G Master f/2,8 de 24-70 mm și G Master f/2,8 de 70-200 mm. Am închiriat de câteva ori și obiectivul G Master f/1,4 de 85 mm, îmi place diafragma manuală a acestuia. Este următorul obiectiv pe care îl voi cumpăra!”
Sfatul lui Peter pentru cei care doresc să-i urmeze traiectoria este să fie hotărâți și să nu renunțe niciodată. Vă veți lovi de foarte multe obstacole înainte de a pune mâna pe primul bilet de acces în culise. Trebuie să fiți hotărâți, pentru că în cele din urmă majoritatea oamenilor renunță. Cei care reușesc sunt cei care dau dovadă de perseverență. Este esențial să ai atitudinea corectă.
Cele mai importante sfaturi ale lui Peter pentru a realiza imagini de impact
„Peter Neill este cel mai rezistent fotograf pe care l-am cunoscut. Pur și simplu nu mai suntem nevoiți să apelăm la serviciile altcuiva. - Mark Sheehan, The Script”