Dacă dispozitivul nu reacționează când încercați să-l porniți, încercați pe rând aceste acțiuni. Verificaţi după fiecare acţiune dacă problema s-a rezolvat înainte de a trece la acţiunea următoare.
- Aşteptaţi ca dispozitivul să pornească. Țineți apăsată tasta de pornire/oprire până când dispozitivul vibrează și apoi eliberați tasta. Pot trece şi 10 secunde până când dispozitivul începe să vibreze.
- Asigurați-vă că dispozitivul este încărcat. Dacă bateria este descărcată complet, pot trece şi 30 de minute până când telefonul reacţionează la încărcare. În acest interval de timp, este posibil ca ecranul să rămână întunecat, neafişând pictograma de încărcare. De asemenea, reţineţi că încărcarea completă a unei baterii descărcate poate dura şi 4 ore.
- Dacă aveți probleme legate de încărcarea dispozitivului, începeți prin a vă asigura că utilizați un încărcător Sony original și un cablu USB conceput special pentru încărcarea dispozitivului. Încercaţi să încărcaţi dispozitivul cu alt cablu USB conectat la portul USB al unui computer. Dacă dispozitivul începe să se încarce, este posibil ca încărcătorul să nu funcţioneze corespunzător.
- Dacă în dispozitiv există o cartelă de memorie, scoateţi-o şi reporniţi dispozitivul. Dacă problema se rezolvă scoţând cartela de memorie, cartela SD poate fi defectă. În acest caz, trebuie să luați o cartelă SD de rezervă pentru dispozitiv.
- Puteţi forţa repornirea sau închiderea dispozitivului atunci când acesta nu mai răspunde sau nu reporneşte normal. Nu se şterg setări sau date personale în timpul unei reporniri forţate.
Pentru forţarea repornirii sau opririi dispozitivului
- Țineți apăsate simultan tasta de pornire/oprire și de mărire a volumului până când dispozitivul vibrează.
- Procedaţi după cum urmează în funcţie de ce doriţi să faceţi (să forţaţi dispozitivul să repornească sau să se închidă).
- Dacă doriţi să forţaţi repornirea dispozitivului: Eliberaţi tastele în acest moment. Dispozitivul reporneşte.
- Dacă doriţi să forţaţi închiderea dispozitivului: Apăsați în continuare pe taste. După alte câteva secunde, dispozitivul vibrează de 3 ori și se închide.
Pentru pornirea dispozitivului
- Țineți apăsată tasta de pornire/oprire până când dispozitivul vibrează.
- Introduceţi codul PIN al cartelei SIM atunci când este solicitat, apoi atingeţi
(pictograma Done (Efectuat)). - Aşteptaţi o clipă să pornească dispozitivul.
- Dacă procedura de repornire forţată nu are niciun rezultat, trebuie să încercaţi procedura de repornire de 2 minute.
Pentru forţarea unei reporniri de 2 minute
- Ţineţi apăsată tasta de mărire a volumului şi tasta de pornire/oprire timp de 2 minute, ignorând orice vibraţii.
- Eliberați tastele. Dispozitivul se oprește automat.
- Încărcaţi dispozitivul până când pe ecran apare o pictogramă de încărcare.
- Porniți dispozitivul.
- Se recomandă să faceți o copie de rezervă și să sincronizați datele importante cu un cont Google.
- Utilizați aplicația Xperia Companion pentru computer pentru a efectua o reparare software în vederea resetării dispozitivului. Reţineţi că, atunci când efectuaţi o reparare a software-ului, se şterg toate datele din memoria internă. Conţinutul de tip fotografii, clipuri video şi muzică pe care-l salvaţi pe o cartelă SD externă nu este şters.
Pentru copierea de siguranţă a datelor folosind un computer
- Deblocați ecranul dispozitivul și conectați-l la computer utilizând un cablu USB.
- Pe computer, selectaţi fişierele pentru care faceţi o copie de siguranţă, apoi copiaţi şi lipiţi sau trageţi şi eliberaţi fişierele într-o locaţie pe PC.
Pentru copierea de siguranţă şi sincronizarea aplicaţiilor, setărilor telefonului şi istoricului de apeluri
- Atingeţi Settings → System → Backup (Setări → Sistem → Copiere de siguranţă). Este posibil să identificaţi funcţia în Advanced (Setări avansate).
- Atingeți comutatorul pentru a activa funcția. Va fi efectuată automat o copie de rezervă a datelor aplicației, setărilor dispozitivului și listei de apeluri.
Notă
De asemenea, puteți activa copia de rezervă din meniul cu setări din Google Drive. Puteți sincroniza datele aplicației, setările dispozitivului și lista de apeluri automat prin conectarea la contul Google utilizat pentru a sincroniza datele pe dispozitivul dvs. vechi. Când porniți dispozitivul nou pentru prima dată, conectați-vă la contul Google în timpul expertului de configurare.
Pentru repararea software-ului dispozitivului folosind Xperia Companion
Notă
Înainte de a repara software-ul, asiguraţi-vă că ştiţi numele de utilizator şi parola pentru contul Google. În funcţie de setările de securitate, este posibil să trebuiască să introduceţi acreditările respective pentru a reporni dispozitivul în urma unei reparări de software.
- Asiguraţi-vă că aplicaţia Xperia Companion este instalată pe PC sau Mac.
- Deschideţi software-ul Xperia Companion pe computer şi faceţi clic pe Software repair (Reparare software) pe ecranul principal.
- Urmaţi instrucţiunile de pe ecran pentru a reinstala software-ul şi a finaliza repararea.
Notă! Dacă ați încercat pașii următori și problema nu este încă rezolvată, poate fi necesar să rezervați o reparație.