ID articol : 00242452 / Ultima modificare : 05.03.2020

Ecranul tactil nu funcționează corespunzător

    Există mai multe soluţii pe care le puteţi încerca dacă ecranul tactil este suprasensibil, acţionează singur, nu reacţionează sau are o sensibilitate redusă.

    • Performanța ecranului tactil poate fi afectată de praf, căldură sau utilizarea de huse sau protecții de ecran pentru dispozitiv.
      • Dacă aţi aplicat o protecţie de ecran pe dispozitiv, asiguraţi-vă că aceasta este lipită corespunzător şi că nu există bule de aer, praf sau umezeală sub ea.
      • Scoateţi orice toc sau husă de protecţie de pe dispozitiv pentru a verifica dacă acestea interferează cu ecrfanul tactil.
      • Ştergeţi ecranul cu o cârpă curată şi uscată pentru a vă asigura că ecranul tactil este curat. Asiguraţi-vă că mâinile şi degetele sunt curate şi uscate înainte de-a atinge ecranul tactil.
      • Dacă dispozitivul se încălzeşte excesiv, funcţionalitatea tactilă poate fi afectată. Lăsaţi-l să se răcească şi apoi încercaţi din nou să utilizaţi ecranul tactil.
    • Opriţi dispozitivul, apoi reporniţi-l. Astfel opriţi toate aplicaţiile care rulează şi eliberaţi memorie, fapt care uneori duce la rezolvarea automată a problemei.
    • Puteţi forţa repornirea sau închiderea dispozitivului atunci când acesta nu mai răspunde sau nu reporneşte normal. Nu se şterg setări sau date personale în timpul unei reporniri forţate.

    Pentru forţarea repornirii sau opririi dispozitivului 

     Pentru pornirea dispozitivului

    • Dacă dispozitivul acceptă modul Mănușă, asigurați-vă că funcția este dezactivată când nu purtați mănuși.

     Pentru dezactivarea Glove mode (Modul Mănuşă)

    • Dacă problema apare la încărcarea dispozitivului, asiguraţi-vă că utilizaţi un încărcător Sony original şi un cablu USB conceput special pentru încărcarea dispozitivului. Este posibil ca alte încărcătoare să aibă un impact negativ asupra funcţionalităţii ecranului tactil.
    • Dacă în dispozitiv există o cartelă de memorie, scoateţi-o şi reporniţi dispozitivul. Dacă problema se rezolvă scoţând cartela de memorie, cartela SD poate fi defectă. În acest caz, trebuie să luați o cartelă SD de rezervă pentru dispozitiv.
    • Utilizaţi modul de siguranţă pentru a verifica dacă problema este cauzată de aplicaţii descărcate. În modul de siguranţă, dispozitivul porneşte cu software-ul şi aplicaţiile deja instalate în momentul achiziţionării. Dacă performanţele dispozitivului se îmbunătăţesc în modul de siguranţă, este posibil ca una sau mai multe aplicaţii descărcate după achiziţionare să afecteze negativ funcţionarea dispozitivului. Puteţi să ieşiţi din modul de siguranţă şi să reporniţi dispozitivul pentru a dezinstala aplicaţiile pe care le suspectaţi că ar fi cauza problemei. Dacă problema este recentă şi nu sunteţi sigur cu privire la aplicaţia care cauzează problema, puteţi începe prin dezinstalarea aplicaţiei descărcate cel mai recent.

     Pentru activarea modului de siguranţă 

     Pentru dezinstalarea unei aplicaţii de pe ecranul de aplicaţii (Android 10) 

     Pentru dezinstalarea unei aplicaţii de pe ecranul de aplicaţii (Android 9/Android 8) 

    • Efectuați un test rapid pentru a analiza funcționalitatea ecranului tactil pe dispozitiv.

    Pentru testare folosind asistenţă

    • Actualizaţi-vă dispozitivul pentru a vă asigura că beneficiaţi de performanţe optime şi cele mai recente îmbunătăţiri.
    • Se recomandă să faceți o copie de rezervă și să sincronizați datele importante cu un cont Google.
    • Utilizați aplicația Xperia Companion pentru computer pentru a efectua o reparare software în vederea resetării dispozitivului. Reţineţi că, atunci când efectuaţi o reparare a software-ului, se şterg toate datele din memoria internă. Conţinutul de tip fotografii, clipuri video şi muzică pe care-l salvaţi pe o cartelă SD externă nu este şters.

     Pentru copierea de siguranţă a datelor folosind un computer 

     Pentru copierea de siguranţă şi sincronizarea aplicaţiilor, setărilor telefonului şi istoricului de apeluri 

     Pentru repararea software-ului dispozitivului folosind Xperia Companion 

    •  Asiguraţi-vă că ecranul nu a fost deteriorat fizic în niciun fel.