António Morais se ghemuiește în spatele camerei sale

Numărul 6: Înregistrarea cu Alpha 7S III

António Morais

Numele meu este António Morais, cineast și ambasador Sony din Portugalia. De la o vârstă fragedă, tatăl meu m-a îndrumat spre artele vizuale, de la pictură la fotografie și film. Mi-am dat seama rapid că imaginile statice nu sunt suficiente pentru a-mi cristaliza gândurile și am știut că vreau ceva mai mult. Imortalizarea momentului are magia sa, dar înregistrarea acestuia pe cele patru linii ale cadrului părea o provocare mai mare. După absolvire, am continuat să filmez, ceea ce mi-a întărit pasiunea pentru cinematografie. Am călătorit în peste 30 de țări, însoțit mereu de lucrurile mele peferate, camerele și accesoriile mele. Când apar dificultăți de înregistrare, mă calmez, simțindu-mă privilegiat, deoarece cred că lucrările mele îi ajută pe oameni să călătorească, arătându-le fie lumea reală, fie o ficțiune în imaginile pe care le surprind. Recent am avut ocazia să filmez cu noul Alpha 7SIII și am decis să testez camera pe un platou cinematografic pentru a filma noul meu proiect: „Numărul 6”.

Numărul 6: Alegerea echipamentului adecvat pentru Alpha 7S III

Pentru acest scurtmetraj, am optat pentru o configurație simplă și versatilă pentru a avea mobilitate. Am folosit un cadru SmallRig, un monitor Atomos Ninja V, pe lângă o placă de bază, tije și suport pentru parasolar.

Pentru lumini, am ales un sistem de lumini cu LED-uri. Le ador, deoarece sunt foarte rapid și ușor de montat. Cu ajutorul lui Filipe Ferraria (gaffer) și Pedro Teixeira (asistent de lumini) am reușit să realizăm câteva setări de lumină foarte complexe într-un interval de timp foarte scurt. Pentru a vă da un exemplu despre cât de dificil a fost, am filmat în interiorul cupolei Planetariului unde a trebuit să lucrăm cu lumina proiectorului ca expunere de bază care a ajuns să fie de 24 fps 1/30 dintr-o secundă la un ISO de 16.000. În mod incredibil, am lucrat cu unele dintre sursele noastre de lumină cinematografice la doar 5-10%! Un alt aspect important al realizării filmului este alegerea obiectivului potrivit. Pentru mine, trebuia să fie obiectivele G Masters, acestea fiind concepute special pentru a scoate ce este mai bun din aparatele Sony. Pentru varii imagini, am optat pentru 24 mm f/1.4 GM, 135 mm f/1.8 GM și 400 mm f/2.8 GM OSS. În cele din urmă, partea audio a fost realizată exclusiv în post-producție. Pentru partea de relatare povestiri, a trebuit să avem un design sonor care să se potrivească stilului de scurtmetraj. Ricardo Teixeira, regizorul, a lucrat îndeaproape cu Daniel Carvalho, compozitorul nostru muzical, pentru a atinge nivelul de complexitate a sunetului de care avea nevoie acest proiect.

António Morais încadrează o imagine pe camera sa

Numărul 6: Alegerea setărilor adecvate pentru Alpha 7S III

Per total, consider Alpha 7S III mai matură și mai rafinată decât modelele Alpha 7S anterioare pentru realizarea filmelor. Am înregistrat la 4K (UHD) de la 24P la 120P și la cea mai înaltă rezoluție, cu codec video cu comprimare redusă (XAVC-S-I) la 4:2:2 pe 10 biți, pentru o imagine optimă.

Pentru profilul de imagine, am optat pentru S-log3 / S-gamut3 pentru cea mai bună dinamică, deoarece scenele aveau mult contrast. Balansul de alb a fost, desigur, stabilit pentru fiecare scenă în parte. Pentru gradarea culorilor, am lucrat cu Stéphane Sagaz, colorist și DIT, și am pus la punct un LUT pentru a profita la maximum de gama dinamică atunci când este utilizat în S-log3/S-gamut3 pentru a oferi tuturor de pe platou o imagine a cadrului final pe care îl vizam. Acest proces este foarte important pentru ca întreaga echipă să-și poată face o imagine despre direcția în care se îndreaptă filmul, iar crearea acestui LUT în avans a fost, deopotrivă, foarte utilă pentru procesul de editare și ne-a oferit o bază bună. Când a fost vorba de focalizare automată, am ajustat setările de viteză și sensibilitate de urmărire, care permit simularea focalizării manuale a rack-ului. Aparatul s-a comportat impecabil de fiecare dată, cu excepția cazului în care era complet întuneric pe scenă, în mod surprinzător. Pentru aceste condiții speciale de lumină, a fost foarte ușor să blocăm focalizarea pe o anumită poziție și să așteptăm ca lumina să se aprindă din nou pentru a ne concentra din nou pe o față. În aceste situații, am folosit focalizarea manuală prin funcția de asistare la focalizare, care este o bucurie de folosit împreună cu noul ecran EVF și LCD. Apropo de ecran, integrarea tactilă și noul meniu au făcut ca această cameră să fie și mai fluidă și mai ușor de utilizat. Durata de viață a bateriei și disiparea căldurii sunt, de asemenea, impresionante din punctul de vedere al operatorului, mai ales în ziua de filmare de 16 ore pe care am avut-o.

Numărul 6: Procesul de postproducție

Postproducția este un proces important la Golpe Filmes. În fluxul de lucru, Adobe Premiere Pro și Davinci Resolve lucrează în tandem. Pentru acest proiect, am transpus materialul filmat într-un fișier mai potrivit pentru editare în Premiere și apoi l-am legat la fișierele originale pentru gradarea finală. În procesul final, codecul 4:2:2 pe 10 biți a făcut totul mai agreabil și mai creativ.

Regizorul a realizat editarea cu ajutorul Anei Moreira, regizor asistent, alături de coloratorul Stéphane Sagaz. Ca stil ales, suntem într-o epocă în care culorile pastel sunt folosite pe scară largă. Îmi place să merg contra acestui curent. De aceea, am optat pentru imagini mai pregnante, cu contrast mai ridicat, folosind raporturi de iluminare și contrast de culori pe platou și rafinând în postproducție pentru culori deschise și strălucitoare. Mi-au plăcut întotdeauna culorile accentuate și admir cineaștii cu lucrări care le exhibă. Două persoane care m-au inspirat cel mai mult sunt Roger Deakins ASC și Vittorio Storaro ASC, care lucrează în aceste limite de lumină și de culoare.

António Morais focalizează o imagine pe camera sa

Fișierele care provin de la Alpha 7S III sunt mult mai bune decât modelele anterioare. Cea mai mare diferență este, desigur, 10 biți 4:2:2, dar mai e ceva. Simt că Sony a făcut unele modificări în domeniul cromaticii, urmărind tonuri de piele mai naturale și mai curate, ceea ce este foarte bine. Nu mă înțelegeți greșit - modelele anterioare erau foarte capabile, dar erau limitate de codecul de 8 biți. Un alt aspect important al filmării unui scurtmetraj este viteza de transfer al fișierelor. Noile carduri CFExpress de tip A sunt atât de rapide! Am copiat un card complet de 160 GB în mai puțin de 3 minute pe platou. De exemplu, îmi amintesc că i-am dat cardul lui Francisco (primul AD) și l-am recuperat într-o clipită între montaje. L-am întrebat apoi pe Stéphane dacă-l pot formata în siguranță și mi-a spus că da, a copiat de două ori! Asta spune totul despre tehnologia din spatele acestor carduri.

Gânduri de final despre utilizarea camerei Alpha 7S III pe platou

După cum am menționat înainte, este o cameră mult mai rafinată și mai matură decât predecesoarele sale pentru uz profesional. Experiența de pe platou a fost cursivă și camera nu a înregistrat probleme. Cu acest tip de cameră, am nevoie de fidelitate și de fiabilitate, ceea ce am găsit la modelul Alpha 7S III. Nu pot risca să pierd nici măcar un minut pe platou ca să-mi fac griji cu privire la echipament, deoarece am nevoie de tot timpul posibil pentru a fi creativ.

Produse prezentate

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes