Cum devin dispozitivele Xperia accesibile tuturor

Asistarea simțurilor

Scopul nostru este de a oferi produse cu funcții de accesibilitate, care să le permită tuturor să comunice liber, indiferent de nevoile individuale. Ne concentrăm pe trei aspecte ale accesibilități: Asistența pentru vedere, care face conținutul mai ușor de văzut sau care-l transpune în sunet, Asistența pentru auz, care face conținutul mai ușor de auzit sau care-l transpune în text și Asistența pentru interacțiune, care facilitează operarea dispozitivului Xperia.

O tânără purtând ochelari, mască facială și căști Sony se uită foarte atent la un ecran Xperia
Accesibilitate pentru toți, indiferent de nevoi

Pentru a ne asigura că produsele noastre pot fi folosite de cât mai multe persoane, îi rugăm pe cei cu probleme de accesibilitate să ne ajute să le creăm. În timpul planificării și dezvoltării, organizăm interviuri și teste de utilizare cu persoane cu dizabilități, iar feedback-ul acestora se reflectă în produsele finite.

Ziua globală a accesibilității

Ziua globală a accesibilității (Global Accessibility Awareness Day, GAAD) are loc în a treia joi din fiecare mai și este o ocazie să reflectăm la accesibilitate și includere, să ne gândim și să învățăm despre aceste subiecte.

Imagini cu trei persoane cu diferite nevoi de accesibilitate
Auziți ce apare pe ecran

Activați TalkBack și Xperia vă va oferi feedback verbal, va citi textul de pe ecran și vă va ghida comenzile tactile dacă nu puteți vedea ecranul bine.

Vorbiți prin text

Aplicația Live Transcribe vă permite să participați mai ușor la conversațiile din jurul dvs. Aceasta afișează vorbirea sub formă de text pe ecran, vă alertează atunci când vă este rostit numele și vă permite să tastați răspunsurile pe ecran în timp ce vedeți transcrierea. 

Fiți conștient de sunetele importante

Activați funcția de notificări sonore, iar telefonul vă va alerta cu privire la zgomotele importante din casă, de exemplu, atunci când sună alarma de fum, când sună soneria de la ușă sau când plânge un copil.

Controlați cu ușurință

Meniul de accesibilitate este reprezentat de un meniu mare pe ecran, bazat pe pictograme, care facilitează blocarea dispozitivului, controlul volumului și al luminozității, realizarea de capturi de ecran și multe altele.

Mod cu o singură mână

Smartphone-urile mai mari pot fi dificil de utilizat cu o mână. Modul cu o singură mână rezolvă problema mutând ecranul mai jos, astfel încât să puteți ajunge mai ușor la partea de sus cu degetul mare.

Pentru a activa această funcție, accesați Setări > Funcții avansate > Mod cu o singură mână.

Utilizarea Modului cu o singură mână

Pe Android™ 12, există 2 opțiuni de activare: pentru navigare cu 3 butoane [A], atingeți de 2 ori butonul principal; pentru navigare prin gesturi [B], glisați în jos bara principală.

Pe Android 11 sau versiune anterioară, atingeți de 2 ori butonul principal.

Pentru a reveni la modul normal, atingeți spațiul din partea de sus.


Sigla pentru baza de date GARI (Global Accessibility Reporting Initiative)
Consultați în GARI ceea ce oferim

Baza de date GARI (Global Accessibility Reporting Initiative) este un ghid de referință pentru utilizatorii de telefoane mobile și tablete cu deficiențe de auz, vedere, dexteritate sau alte nevoi speciale. Aceasta oferă o comparație rapidă și simplă a funcțiilor de accesibilitate de pe telefoane, inclusiv toate dispozitivele Xperia.

Android 12: funcțiile de accesibilitate

Conceput pentru a fi și mai accesibil, cu noi funcții de vizibilitate, Android 12 vă ajută să parcurgeți conținutul preferat fără efort. Disponibil pe Xperia 1 IV Gaming Edition, Xperia 5 IV, Xperia 1 IV, Xperia 10 IV, Xperia PRO-I, Xperia 1 III și Xperia 5 III.

Sigla Android 12
Pictogramă Accesibilitate
Tehnologie de asistare pe Xperia

Smartphone-urile noastre oferă tehnologii pentru persoanele cu deficiențe de vedere, auz și mobilitate.

Funcțiile disponibile pot varia în funcție de produs.
Unele funcții pot necesita instalarea de aplicații din Google Play™, în funcție de produs.