Salt la conţinut

SERIA EXTRA BASS™

SRS-XB10/XB20/XB30/XB40, GTK-XB5

Bass puternic şi lumini ameţitoare la un loc

Un festival muzical reuneşte oamenii prin farmecul muzicii şi efectelor vizuale, basul puternic şi luminile dinamice creând o euforie colectivă. Seria EXTRA BASS™, un pas inovator pentru boxele portabile wireless, aduce această experienţă mai aproape de casă, utilizatorii bucurându-se de muzică împreună.

Reproducerea dinamismului profund al experienţei festivalurilor

Audiţia muzicală este o plăcere pe care oamenii vor să o împărtăşească—odată cu popularitatea crescândă a muzicii de dans electronice (EDM) şi a festivalurilor muzicale, oamenii vor tot mai mult să împărtăşească experienţa muzicală ca la concerte. Cu seria EXTRA BASS, am dorit să le o oferim o parte din această experienţă fără a merge efectiv la un spectacol. Pentru a reda experienţa profundă a muzicii, una care depăşeşte limitele audiţiei, am introdus funcţia boxei convenţionale—reproducerea sunetului—cu lumini şi portabilitate pentru a avea o boxă wireless multisenzorială.

Imaginea cu o parte din EXTRA BASS.

O formă solidă, cu bas şi tehnologia luminilor ameţitoare

Echipa de design a trebuit să găsească răspunsuri la două întrebări: cum reproduci sunetul de bas distinct al muzicii de dans electronice într-o formă vizuală şi cum faci produsele suficient de rezistente pentru o experienţă muzicală unică în orice configuraţie. Analizând soluţiile, am ales configuraţia „solidă” care îmbină frecvenţele joase cu aspectul dens. Pe lângă identitatea vizuală mai puternică, mai densă, oferită sunetului de bas faţă de cea liniară, înfundată a boxelor obişnuite, designul EXTRA BASS are margini rotunjite care fac această configuraţie mai durabilă. Designul solid cuprinde întreaga experienţă a produsului, asigurând un bas puternic şi durabilitatea.

Luminile dinamice ce parcurg marginea difuzorului sunt sincronizate cu sunetul provenit din boxe pentru a-i conferi basului o dimensiune vizuală în plus. Prin combinarea unei forme solide cu tehnologia inteligentă de iluminat, am creat un design care duce la un nivel şi mai interesant experienţa avută cu EXTRA BASS.

Imaginea cu iluminarea EXTRA BASS de la SONY.

Oamenii se bucură împreună de muzică

Takuma, director artistic principal

Am vrut să concentrăm experienţa unui festival de muzică - sunet, lumină şi mulţime - într-un produs cu boxă activă. Combinând o formă solidă şi densă cu tehnologia de iluminat, am obţinut exact ceea ce ne doream: o boxă care să însufleţească petrecerile.

Funcţionalitatea formelor rotunjite

Ştiam că, pentru a crea un design solid cu bas puternic şi portabilitate optimă, va fi nevoie de forme, materiale şi alte elemente perfecte. Pentru a reuni componente diverse cu funcţii diferite şi a le da un aspect plăcut, am colaborat cu inginerii şi am testat idei până când am obţinut o incintă cu structură fină, rotunjită, care s-a dovedit a fi alegerea perfectă. Având forma de bază, am decis să aibă două finisaje: suprafaţa de deasupra are un strat neted de cauciuc, exteriorul având astfel un design simplu, fin şi rezistent la zgârieturi, în timp ce textura cu proeminenţe de dedesubt reflectă rezistenţa şi aderenţa mai bună, fiind uşor de purtat şi aşezat în diverse locuri. Accentuând forma solidă prin contrast, finisajul în cele două tonalităţi îmbunătăţeşte designul în ceea ce priveşte stilul funcţional.

Vedere laterală cu SRS-XB20 de la SONY.
Vedere din faţă cu SRS-XB40 de la SONY.

Vizualizarea basului într-un amalgam de elemente estetice

Echipa de design s-a concentrat pe difuzor, care a reprezentat nu doar cea mai importantă componentă a sunetului de bas profund, dar care trebuia să aibă şi impact vizual. Ca să evidenţiem acest element de design, am aliniat circumferinţa unității cu luminile trecute prin tub și am făcut grilajul cu un model cu perforaţii - o caracteristică ce permite nu doar sunetului să treacă mai clar, dar și utilizatorilor să vadă boxa cum vibrează la schimbarea presiunii acustice, accentuând astfel frecvenţele puternice ale basului prin repere vizuale. Grilajul are un contur convex, care exprimă forţa sonoră emisă de boxă. Conceptul de „putere” este redat și prin designul culorilor corpului, deoarece nuanţele gamei BOLD COLOR îi conferă sunetului o identitate vizuală în plus. De sus până jos, în interior şi în exterior, designul reflectă basul prin modalităţi diverse şi atrăgătoare.

Durabilitatea permite versatilitatea

Hibino, director de design

Ideea sistemelor de boxe wireless ca mobilier de interior pierde teren; acum, tot mai mulţi oameni vor boxe compacte pe care le pot lua cu ei şi le pot folosi în diverse locuri. Dată fiind tendinţa spre portabilitate, ne-am străduit să creăm un produs mobil durabil şi util pentru turişti, amatorii de petreceri şi alte segmente pentru care versatilitatea este vitală.

Crearea modelelor de lumini pentru atmosfera festivalurilor

În lumea muzicii de dans electronice, luminile sunt esenţiale pentru dispoziţie. Ca să copiem agitaţia de pe scena unui festival, am realizat schema de culori ca să reflecte dinamica muzicii delicate, dar la volum ridicat. Luminile din tub, de la culorile „reci” până la cele „calde” ale contrastului cromatic, se sincronizează cu ritmul, obţinând o paletă de lumini ritmice - completarea perfectă pentru tonalităţile înalte şi joase ale acestui gen muzical.

Avansând cu tehnologia de detectare a ritmului, am realizat un algoritm care identifică schimbările muzicalităţii în funcţie de măsură, în timp real. Rezultatul este o schemă de iluminare care se adaptează liber la tonalităţile şi ritmul melodiei, accentuând muzica printr-o iluminare inteligentă. Există sclipiri albe, dar nu respectă un model constant, liniar: impulsurile sunt mai rapide sau mai lente, în funcţie de linia melodică, recreând automat luminile dinamice de pe scenă.

Lumini care vă dau energie

Fujiki, designer

La un festival de muzică, basul şi luminile te impresionează la nivel fizic. Încântarea pe care o simţi în tot corpul, asta căutam. Detectarea ritmului şi schemele de culori au fost părţi esenţiale ale designului iluminatului, dar ştiam şi cât de important ar fi ca oamenii să fie încântaţi în mod real, instinctual, de toată această experienţă.

Prezentarea perspectivei unui festival prin comunicare intuitivă

Niciun produs nu se poate reprezenta singur pe deplin din perspectiva comunicării. De aceea conceptul comunicării este crucial. În deplină cunoştinţă de cauză, echipa de design a creat sigla seriei EXTRA BASS care cuprinde experienţa basului profund şi reflectă conceptul general al seriei. Textul denumirii EXTRA BASS are grosimi diferite, având un stil aldin reliefat pentru cuvântul „BASS” pentru a accentua puterea în frecvenţele joase ale produsului şi reunind caracterele pentru a reda ideea designului compact. Straturile grafice joacă şi ele un rol important. Cu elementele care sugerează trăirile muzicii trăite pe viu, grafica favorizează o legătură intuitivă între produs şi experienţa unui festival muzical.

Designerii carcasei au mai folosit încadrarea dinamică a produsului pentru a crea o imagine de impact, concentrată pe bas. Experienţa basului este nu doar conceptul de bază al produsului, dar reliefează şi caracteristicile designului general privind comunicarea.

Basul contează

Matsuda, designer

În general, aspectul încearcă să evidenţieze forma produsului. Dar, pentru aspectul seriei EXTRA BASS, am decis să punem accentul pe bas. Întreaga strategie de comunicare gravitează în jurul acestei idei.

Fuziunea încântătoare a basului profund cu luminile dinamice şi inteligente face ca seria EXTRA BASS să depăşească conceptul tradiţional al sistemelor audio, pentru a evidenţia un aspect nou: le permite oamenilor să împărtăşească bucuria muzicii în grupuri mari, indiferent unde se află.

*Disponibilitatea produsului poate varia în funcţie de regiune sau ţară.