Prima audiție 360 Reality Audio a lui Jesse McCartney

Am vorbit cu Jesse McCartney despre interpretarea în concert, prima experiență a sa cu 360 Reality Audio și acceptarea ideilor bune.

În colaborare cu LIVE NATION

Jesse McCartney

jessemccartney-foto

Născut în New York, Jesse McCartney are o carieră ca interpret, compozitor și actor versatil. La vârsta de 11 ani, a primit două nominalizări la premiile Daytime Emmy pentru rolul regulat din „All My Children” de la ABC, fiind simultan membru al trupei pop Dream Street, al cărei album de debut s-a vândut în peste 800.000 de exemplare.
La 16 ani, McCartney și-a lansat primul album solo, Beautiful Soul, vândut în peste 1,8 milioane de exemplare. În 2008, a fost coautor, alături de Ryan Tedder, al hitului „Bleeding Love" al Leonei Lewis, ajuns nr. 1 în 34 de țări. Melodia a fost nominalizată la Grammy și a obținut premiul Melodia anului (2009) la ASCAP. Single-ul lui Jesse „Leavin’”, de pe cel de-al treilea album, Departure, a fost nr. 1 în Top 40 radio în 2008 în SUA. Printre alte hituri din catalogul său se numără „She’s No You”, „Body Language”, „How Do You Sleep”, „It’s Over” și „Shake”. Ca actor, a jucat în seriale și filme precum „Summerland” și „Keith”, cu roluri episodice memorabile în „Hannah Montana” și „Fear The Walking Dead”. McCartney a dat glas unor personaje clasice precum Theodore din toate filmele „Alvin and The Chipmunks” și acum joacă rolul supereroului Nightwing de la Marvel în Young Justice 3.
În 2018, single-ul său „Better With You” a lansat turneul cu același titlu.  2019 a început cu „The Resolution Tour” în SUA și va continua în premieră în Asia de Sud-Est. În prezent, compune melodii noi, care vor fi lansate la finalul lui 2019.

„Muzica este prima mea iubire”

- LIVE NATION

Îți mulțumim că ai acceptat interviul, Jesse. Ți-ai început cariera la o vârstă foarte fragedă. Cum a fost și ce impact are asupra ta ca interpret astăzi?

JESSE MCCARTNEY

Am crescut într-o casă cu înclinații către muzică, toată familia mea, de la bunici la părinți, fratele meu, sora mea, verișorii mei. Toată lumea a îndrăgit artele, muzica, în special teatrul. Am crescut cu părinți care ne-au încurajat să ne adunăm în jurul pianului și să cântăm, să ascultăm albume vechi împreună. Acesta a fost fundamentul meu.

Cred că aveam șapte sau opt ani când am mers cu părinții la teatru și îi urmăream cum joacă în producții ale comunității locale, în producții Rogers și Hammerstein. Până la urmă, m-am alăturat și eu lor. Jucam ca o familie în teatre în stil victorian, cu 500 de locuri.

Totul a evoluat când niște persoane din New York au venit în suburbii și ne-au spus, „hei, băiatul vostru joacă destul de bine”. Poate ar trebui să-l aduceți în Manhattan, să vedem cum evoluează. Până la urmă, mama m-a dus și am dat probe pentru Broadway. După un an sau mai puțin, am avut primul rol ca Louis în „The King and I”, cu Haley Mills în rolul Annei.

Iar la nouă ani, eram în primul meu turneu național cu „The King and I”. Pe atunci, nu părea a fi o profesie. Nici acum nu pare. Eram plătit, dar o făceam pentru că îmi plăcea. Nu mă gândeam deloc la latura comercială. Iar acum, iată-ne după 20 de ani, încă o practic. O fac deoarece îmi place. Acum, însă, intervine puțin și latura comercială. [Râde] Dar este și cred că va fi întotdeauna prima mea iubire.

- LIVE NATION

Cum ți-a influențat experiența de când erai tânăr decizia de a deveni compozitor? Și ce părere ai acum despre experiența pe care ai avut-o de-a lungul carierei când te gândești la compoziție?  

JESSE MCCARTNEY

Dintotdeauna am dorit să fiu compozitor. Cred că la 16 ani am știut că voi fi un compozitor excelent. Și se întâmplă foarte rar să ajungi, deoarece ai o perspectivă limitată la acea vârstă. Eram un licean puber, cu problemele tipice ale oricărui adolescent și cu cunoștințe limitate despre lume.

Cred că am avut nevoie de timp să mă maturizez, să călătoresc, să cunosc oameni noi, să mă îndrăgostesc și să uit iubiri, să cunosc durerea și iubirea, toate lucrurile din care trebuie să te inspiri când compui o melodie. [Acum], mai mult ca oricând, am sentimentul că stăpânesc compoziția, pentru că simt mai mult ca oricând că sunt în deplinătatea forțelor: am călătorit prin lume. Am absorbit multe culturi din întreaga lume. Și am avut tot felul de relații. Am mai multă înțelepciune, aș putea spune. [Râde] Și cred că toate acestea îmi permit să compun melodii mai bune, mai sincere, mai accesibile.

- LIVE NATION

Cât de mult înseamnă pentru tine astăzi să faci muzică?

JESSE MCCARTNEY

Muzica, după cum am spus, este prima mea iubire. Iar după ce am luat o mică pauză, de trei ani și jumătate sau patru ani pentru a face alte lucruri și a încerca alte idei creative, cred că ultima mea experiență în studio a fost în urmă cu un an, când am început o nouă colecție de melodii și mi-am dat seama că mă pricep puțin mai bine. Știi, când mă uit în urmă cum eram la 16 ani și ascult unele piese pe care le-am scris, înțeleg de ce casa de discuri spunea „hmm, nu vom pune asta în albumul tău”.

Cred că există un arc și simt că devin tot mai bun. Dar simt că această ultimă colecție de înregistrări arată ce pot face în calitate de compozitor. Și îmi place ceea ce fac.

Unul dintre lucrurile mele preferate acum este să scriu ceva, să public imediat și să primesc o reacție inițială, în doar câteva minute, de la un grup de persoane care mă urmăresc de câțiva ani. Ceea ce cândva nu era ușor. Dura câteva luni să îmi dau seama care era consensul general cu privire la o anumită melodie.

- LIVE NATION

Dorim să aprofundăm puțin acest subiect, feedbackul, dar mai întâi, este muzica acel ceva fără de care nu ai putea trăi?

JESSE MCCARTNEY

Sigur. Muzica este, știu că sună ca un clișeu, dar este adevărat, muzica este limba universală. Pot merge în Japonia și, deși nu vorbesc o boabă de japoneză, știu că atunci când cânt o melodie, pot vedea pe fețele oamenilor cum îi face să se simtă. Este o energie pe scenă în mijlocul reprezentației, unde nu este necesar să vorbești limba celuilalt pentru a te înțelege cu acesta.

Nu-mi pot imagina să mă trezesc și să nu accesez Spotify în timp ce îmi beau cafeaua. În mașină, ascult muzică, este parte din viața mea de zi cu zi. Și cred că acest lucru este valabil pentru majoritatea oamenilor.

- LIVE NATION

Cât de mult înseamnă să cânți în concert în fața a mii de fani?

JESSE MCCARTNEY

În concert mă simt cel mai confortabil. Am început pe scenă și în teatru mi-am făcut botezul focului. Așadar, mă simt foarte confortabil pe scenă. Ce este extraordinar la concerte este că ai posibilitatea să vezi reacția la o melodie și fac acest lucru tot mai des. Compun o melodie și o interpretez la un spectacol pentru studenți sau în turneu, iar această melodie nu a auzit-o nimeni, nu a fost lansată până atunci. Și obții o reacție imediată. Poți simți imediat dacă le place ceva sau nu au absolut nicio reacție. Acest lucru îmi place cel mai mult atunci când interpretez.

Îmi place să cânt melodii pe care le cunoaște toată lumea. Interpretarea hiturilor nu este niciodată demodată și toată lumea cântă la unison. Este o senzație de nedescris. Dar, da, îmi place să testez materiale noi pe scenă chiar acum. Este noua mea pasiune. Compun ceva, intru pe scenă și văd dacă le place.

- LIVE NATION

Cât de importanți sunt fanii pentru tine?

JESSE MCCARTNEY

Sunt foarte norocos că astăzi, când mulți oameni trec rapid de la un lucru la altul, baza mea de fani a rămas loială de-a lungul anilor într-un mod care, cred eu, nu se sincronizează cu vremurile în care trăim.

Cred că [fanii mei] și-au arătat adevărata față în ultimul an și jumătate. Am luat acea pauză de muzică pentru o lungă perioadă și m-am temut să lansez ceva. Pentru că nu știam care va fi reacția, nu știam dacă oamenilor le va mai păsa. Iar ei au venit în număr record. Am avut două turnee cu casa închisă în acest an. A fost cu adevărat o mărturie a loialității fanilor mei.

jessemccartney-redare-1
jessemccartney-redare-2

„Viziunea Sony, filozofia lor fundamentală drept companie este să ofere experiențe „kando” prin muzică și sunet… Îmi place acest lucru”

- LIVE NATION

Te afli în cursul înregistrării unui nou album. Care este procesul și cât de important este să dai fanilor ce ai mai bun în tine?

JESSE MCCARTNEY

Un factor este faptul că fanii își dau seama imediat când este ceva în neregulă. Ei știu ce este autentic, știu când te străduiești și când nu o faci. Una dintre cele mai frecvente reacții din partea fanilor este atunci când nu postez nimic câteva zile, îmi spun, „Ai dispărut, pleci, o faci din nou. Nu mai face asta”. Ei mă țin în priză și îmi place asta. Le sunt recunoscător.

Ca artist și ca perfecționist față de cineva căruia îi pasă ce lansez, doresc să realizez un produs de calitate. Vreau să sune incredibil. Vreau să fie o compoziție de cel mai bun calibru de care sunt capabil. Vreau să evoce durerea sau încântarea sau iubirea. Vreau să aibă un impact asupra publicului, indiferent despre ce emoție este vorba. Vreau să o transpun în ceva cu care ei să rezoneze. Cred că acesta este cel mai important lucru în muzică, astfel că încerc să o fac la cel mai înalt nivel. Adică, aceasta este o parte a motivului. Nu vreau să fiu superficial. Încerc să o fac cu un nivel de concentrare de 100%.

- LIVE NATION

Legat de multitudinea de proiecte pe care le ai în muzică, am citit că totul a început datorită reacției fanilor la „Better With You”, single-ul pe care l-ai lansat la începutul anului trecut, oarecum testând apele, fără a ști sigur...

JESSE MCCARTNEY

Da, precum „Here I am”. Într-adevăr, „Better With You” a fost catalizatorul întregului proiect. Era ceva ce doar tatonam, cum ai spus, să văd cum iese. Știam că doresc să fac un videoclip cu un concept pe care îl aveam în minte. Și era mai mult doar conținut scump, asta credeam că va fi. Pur și simplu, o melodie plăcută cu imagini extraordinare și vom vedea ce se întâmplă, înțelegi? Iar eu nu am fost pregătit cu adevărat pentru reacție. Și acum, ca să fiu sincer, mă chinui să termin de compus, deoarece am călătorit mult și am fost mult în turneu, ceea ce este extraordinar.

Dar aveam doar câteva melodii compuse, așa că acum încerc să finalizez proiectul. Mă aflu într-un loc minunat. Dar, când am început, nu m-am gândit că voi compune un album întreg, însă asta fac. Mai am câteva melodii, dar sper să termin în cursul anului.

- LIVE NATION

Poți vorbi puțin despre relația ta cu fanii și modurile în care îți place să interacționezi cu ei?

JESSE MCCARTNEY

A devenit mai puternică, mai ales în ultimii trei sau patru ani. Rețelele de socializare au o influență puternică asupra muzicii. Pe vremea când lansam „Beautiful Soul”, când am scos albumul de debut, era o echipă în jurul tău, o echipă de PR, o echipă de marketing, care îți spunea: „OK, facem asta”. Iar apoi zburăm aici. Și dai acest interviu. Acele lucruri încă sunt importante, dar cea mai mare schimbare a fost media socială.

Acum nu mai trebuie să fac [multe] lucruri pe care trebuia să le fac când am semnat cu o casă de discuri, în urmă cu 10 - 15 ani. Acum iau telefonul, încarc pe Instagram sau pe Twitter 20 de secunde din melodia la care lucrez și obțin o reacție imediată. Iar eu citesc reacțiile. Citesc mesajele mele directe timp de o oră pe zi, răspund fanilor, văd ce scriu aceștia. Poate trec printr-o încercare pe plan personal sau nu le place cum a ieșit ceva, iar eu discut cu ei pe această temă. Cum ar fi, ce nu v-a plăcut? Avem această discuție.

Iar ei au acces direct la tine, ceea ce nu se întâmpla mai demult. Pe atunci era oarecum misterios să fii artist, stăteai în spatele cortinei. Ei nu vedeau niciodată ce este în spatele cortinei. Iar tu intrai pe scenă și îți făceai numărul. Acum totul este întors pe dos. Trăim într-o lume unde totul ține de conținut, iar acum 25 % este vorba despre muzică și 75 % despre ce ai mâncat la prânz. Iar eu cred că acest lucru a schimbat totul în ceea ce privește relația dintre artist și fan. Cu alte cuvinte, este vorba despre conținut și despre a-i lăsa pe oameni să vadă un crâmpei din viața ta și să te cunoască cu adevărat.

- LIVE NATION

Când a apărut ultimul tău album, „In Technicolor”, ascultătorii au spus că reprezintă „un sunet mai matur” pentru tine. Ai discutat despre ce înseamnă „să obții sunetul potrivit”, trecând de la explorarea de noi sunete la adoptarea stilului operelor tale mai vechi. Ce înseamnă asta pentru tine astăzi și pentru muzica pe care o faci acum?

JESSE MCCARTNEY

Să o nimeresc. Pentru mine, depinde ce cauți. Cred că am nimerit-o cu In Technicolor. Eram mai tânăr, dar încercam să atac un sunet cu acel album. Încercam un sunet pop de la finalul anilor '70, începutul anilor '80 și ne-am concentrat pe acea epocă. Era un omagiu adus muzicii pop de atunci.

Dar chiar și la proiectul [meu actual], se poate întâmpla ceva în studio și toată lumea să spună că sună bine. Este o senzație plăcută. Sunt cel mai dur critic al meu; analizez timp de mai multe luni înainte să Iansez ceva. Am o echipă lângă mine, oameni cu ureche muzicală, în care am încredere. Este greu să spui [când o nimerești] și nu este un răspuns strălucit, dar cam știi. O simți, pur și simplu.

Apropo, uneori știi, iar apoi interpretezi totul complet greșit. Așadar, nu știi niciodată cu adevărat. Iar în asta constă frumusețea. Crezi, speri. Iar apoi urci pe scenă și lumea spune, „Nu, altul la rând”, nu-i așa? Și atunci te întorci să faci alte planuri. Dar uneori compui ceva și ți se pare foarte bun, iar apoi prinde viață în concert, cu un nou aranjament sau un remix sau intervine ceva și toată lumea spune, „da, asta este”.

 Ca muzician și compozitor, cred că încerci să dai tot ce este mai bun din tine și faci lucrurile cum știi cel mai bine. Iar ce se întâmplă de aici încolo ține doar de public.

- LIVE NATION

Ești producător, dar și interpret și compozitor. Cât de dificil este să separi aceste discipline diferite?

JESSE MCCARTNEY

Rareori înregistrez voce în aceeași zi în care compun o melodie, deoarece îmi place să las piesa să respire și să se așeze, în special cu melodiile. Cred că, cu cât trăiești mai mult cu o melodie, aceasta devine a ta și cu cât o interpretezi mai mult, cu atât o interpretezi mai bine. Cred că este important din punct de vedere melodic.

Dar când intru în cabină, sunt în modul de producție voce, în care știu ce pot face. Fiind în studio atât de mulți ani și lucrând cu unii dintre cei mai buni producători de voce din lume, am văzut trucurile meseriei și cum se poate amplifica o linie sau atenua o parte a melodiei. Simt în mod deosebit că mi-am îmbunătățit foarte mult vocea în ultimii ani.

Iar apoi intri în rolul de producător. Tu decizi ce are și ce nu are nevoie piesa. Am obiceiul de a scoate elemente din piesă și de a lăsa doar minimul necesar pentru a face o melodie excelentă.

Așadar, intri în diverse roluri în fiecare zi și durează mult timp până când nimerești varianta corectă. Dar asta îmi place să fac.

- LIVE NATION

Ca producător, ne poți spune cât de important este sunetul unei piese sau al unei înregistrări pentru a crea o legătură emoțională cu publicul?

JESSE MCCARTNEY

Unele dintre înregistrările mele preferate din toate timpurile sunt cele cu mici efecte de sunet, mici efecte vocale, cum făcea Michael Jackson. Am crescut cu o dietă zilnică de Thriller și toate înregistrările lui MJ. Iar mie îmi plăceau acele mici lucruri pe care le auzeai doar la jumătatea piesei, care nu aveau nicio legătură cu instrumentele sau cu melodiile.

Acele mici lucruri care te frapau, cum ar fi acel „tah-tah” pe care Prince îl făcea la chitară și care era doar un mic efect de chitară. Dar, cumva, devenea punctul central al înregistrării.

Ca producător, cred că menirea ta este să găsești acele momente. Care sunt micile elemente care vor capta cu adevărat publicul? Cred că am făcut acest lucru mai mult ca oricând în noile melodii pe care le lansez acum. Cred că „Selfless” are asta. Cred că „Soul” are asta. La „Better With You”, este un simplu riff de chitară, dar modul în care folosim întârzierea și reverberarea îl fac una dintre cele mai memorabile părți ale melodiei.

Sunetul este unul dintre cele mai importante lucruri de care te bucuri la o melodie, mai ales când o asculți prima oară. Vrei ca lumea să o asculte încă o dată și încă o dată.

Viziunea Sony, filozofia lor fundamentală drept companie este să ofere experiențe „kando” prin muzică și sunet. „Kando” este un termen japonez care se referă la puterea legăturii emoționale sau la a fi mișcat emoțional.

Îmi place acest lucru.

jessemccartney-redare-3
jessemccartney-foto

„Sunt în poziția privilegiată care îmi permite să stau de cealaltă parte, pe scenă. Este un sentiment magnetic.”

- LIVE NATION

Scopul Sony este să asigure o legătură emoțională prin sunet și muzică. Îți aduci aminte de o perioadă în care ai simțit acest lucru prin muzică, atunci când ai fost mișcat în mod deosebit de o melodie?

JESSE MCCARTNEY

Unele dintre cele mai iubite amintiri le am de la vârsta de 4 sau 5 ani, când stăteam pe bancheta din spate în mașina tatălui meu și mergeam prin Connecticut, pe când cădeau frunzele, spre casa bunicii; ea locuia undeva izolat, lângă un lac. Iar noi ascultam „Sweet Baby James” de la James Taylor și țin minte că m-am îndrăgostit de această melodie. Era cea mai frumoasă, o ascultam când adormeam, dar mă și înveselea. Făcea tot ce ai vrea ca o melodie să facă, ceea ce ar reprezenta oarecum conceptul kando, nu-i așa?

Așa am simțit acel album. Eram doar un copil și mă gândeam că muzica este cel mai magic lucru de pe pământ. Nu cred că pot face altceva după ce ascult un album precum acela. Îl redam în modul de repetare. Încă îl redau în modul de repetare, în melodiile preferate din mașină chiar acum. [Râde] Așadar, cred că a fost probabil prima oară când am avut o experiență pe care japonezii o numesc kando. Îmi place. Voi începe să o folosesc mereu.

- LIVE NATION

Ați observat ca fanii să reacționeze la muzica voastră astfel? Ați avut interacțiuni cu fanii în care v-ați putut da seama că erau mișcați emoțional de ceea ce faceți?

JESSE MCCARTNEY

Da și cred că, recent, s-a întâmplat la lansarea melodiei „Better With You”. După ce am stat departe de muzică atât de mult timp, nu cred că [fanii mei] se așteptau să scot ceva. Iar „Better With You” avea acea nostalgie care amintea foarte mult de începuturile mele, precum „Beautiful Soul”. Cred că avea un sunet mai matur, dar era ceva ce răscolea nostalgia. A avut milioane de redări și de vizualizări pe YouTube și, cumva, m-a stârnit din nou. A fost o reacție emoțională la o melodie a unui artist, în legătură cu care probabil că nu știau că mai doreau să-l asculte. A fost frumos să văd o [astfel de] reacție eminamente pozitivă.

- LIVE NATION

Când o cânți în concert acum, observi răspunsul emoțional din partea publicului?

JESSE MCCARTNEY

Da, are o măreție aparte. Toată lumea ridică telefoanele cu lanterna pornită și le agită în aer. A devenit un soi de reacție tipică la o baladă cu tempo mediu. Și este una dintre cele mai plăcute senzații să stai pe scenă și să vezi publicul cum reacționează în acest mod la o melodie nouă. Reacția este la fel de puternică, dacă nu chiar mai puternică decât la unele dintre hiturile pe care le-am avut în clasamentele muzicale. Este o senzație foarte plăcută.

- LIVE NATION

Trebuie să fie uimitor să auzi un public numeros care îți cântă versurile. Poți descrie puțin cum sună asta și cum te atinge emoțional?

JESSE MCCARTNEY

Ca fan al muzicii care merge la spectacole, este ceva special atunci când auzi primele acorduri ale unei melodii pe care o cunoști și o îndrăgești, care te transpune imediat într-un loc din viața ta, indiferent de perioadă, indiferent ce vârstă aveai. Pur și simplu declanșează atât de multe amintiri dintr-odată și îți vine să cânți la unison. Mă aflu în poziția privilegiată în care pot fi și de cealaltă parte, pe scenă.

Este magnetic. Vreau să spun, atunci când ești în acel moment în care știi ce urmează, știi că vei începe o melodie, te uiți la toată lumea și este o tăcere absolută înainte să înceapă acordurile. Și când încep, toată lumea pur și simplu erupe. Toți sunt împreună în acel moment și se gândesc, „ah, erai și tu acolo. Ții minte asta, erai acolo pentru asta. O, Doamne, hai să cântăm împreună”. În acel moment, ești pe aceeași lungime de undă. Este o senzație foarte specială.

- LIVE NATION

Să fii la spectacol este una, dar să-ți asculți muzica înregistrată și redată este altceva. Cât de important este pentru voi ca fanii voștri să asculte muzica voastră înregistrată în cel mai bun mod posibil?

JESSE MCCARTNEY

Cred că unul dintre lucrurile pe care artiștii se străduiesc să îl facă este să scoată un produs extraordinar, cu sunet cât mai curat. Ca persoană care a ascultat suficiente înregistrări de-a lungul timpului, știi când ceva sună bine. Sau când ceva este puțin neclar ori trebuie să aduci în prim plan o porțiune sau această parte iese în evidență prea mult, toate acestea te distrag de la versuri.
Iar când totul se îmbină, când este mixat perfect, când te bucuri de melodie și totul este perfect, atunci totul este minunat. Este precum o reușită absolută, când realizezi o înregistrare care sună aproape perfect.

Este extrem de important pentru mine ca fanii mei să se bucure de aceleași experiențe ca mine atunci când ascult un mix. Cu alte cuvinte, mixez pentru ei! Doresc ca ei să audă cea mai bună variantă, deoarece ei sunt motivul pentru care fac muzică. Uite, dacă ești brutar, nu coci o franzelă pe jumătate și apoi o vinzi. Vrei să fie perfectă. Nu știu de ce m-am gândit la aceasta ca analogie, dar este adevărată.

- LIVE NATION

Acum se consumă atât de multă muzică la căști. 360 Reality Audio de la Sony este o tehnologie audio captivantă care aduce o întreagă sferă de sunet în căștile obișnuite. Ți-ai dori să explorezi capacitatea de a-l face pe ascultător să fie cu adevărat captivat de sunetul muzicii tale?

JESSE MCCARTNEY

Abia aștept să mă bucur de această experiență. Încă nu am auzit cum sună. Dar îmi imaginez că va trece la nivelul următor. Iar eu susțin orice lucru care îmbunătățește experiența de ascultare a muzicii.

- LIVE NATION

Am citit o expresie pe care o folosești uneori, „Spune da ideilor extraordinare”. Sună precum ai fi deschis la noi tehnologii și la noi moduri de lucru.

JESSE MCCARTNEY

100 %. Dacă duce arta la un nivel superior, dacă face experiența muzicală mai agreabilă pentru ascultător, cum poți fi împotriva acestui lucru?

- LIVE NATION

Când înregistrezi, ce poate face pentru o melodie sunetul potrivit la momentul potrivit?

JESSE MCCARTNEY

Când produci o melodie, când compilezi ceva, uneori este necesar acel ceva extra pentru a o duce la capăt. Uneori este o voce, alteori un ritm de tobe sau un efect de sunet. Nu știi niciodată ce va fi. Dar acel ceva poate fi diferența dintre o melodie care prinde foarte bine și pe care oamenii o țin minte mai mulți ani sau nu. Cred că toți cei ce fac muzică încearcă să găsească acel ceva, în special în muzica pop.

Căutăm întotdeauna ceva care să atragă. Ce este acel ceva care va duce melodia la nivelul următor? Parțial din acest motiv ne aflăm în studio. Căutăm și investigăm sunete noi, încercăm chestii ciudate și greșim de foarte multe ori. Iar apoi sperăm să avem acel moment în care toată lumea spune: „Da, da, asta este. O auzi? Asta este!”

Recent, am realizat un efect de voce, în care am accelerat vocile până când au ajuns să sune ca veverițele. Apoi am tăiat fișierul într-un milion de feluri, l-am inversat și l-am trecut printr-un Vocoder sau printr-un sintetizator, am făcut lucruri ciudate cu el. La final, l-am folosit o dată sau de două ori în melodie. Dar este o parte pe care lumea o așteaptă acum. Așadar, ceva atrăgător pentru ureche. Așa pot fi descrise cel mai bine, mici momente în care spui: „Hei, ce-i asta?”. Îmi place asta, îmi place cum se simte când o ascult.

- LIVE NATION

Această descriere ne dă o idee despre cât de complicat poate fi în studio ca să obții o singură melodie cu sunet extraordinar.

JESSE MCCARTNEY

Pentru un moment, absolut.

- LIVE NATION

Acum înapoi la mixaj: ne poți descrie ce poate face mixul potrivit pentru un ascultător atunci când aude melodia?

JESSE MCCARTNEY

Cel mai important lucru la un mix extraordinar, pentru mine, este să-l asculți și să nu iasă nimic în evidență. Să nu interfereze nimic cu melodia. Nu te distrage nimic. Cred că mi-am obișnuit urechile în timp, așa că, probabil, sunt mai sensibil decât ascultătorul obișnuit, dar ascult permanent. Și ascult doar tobele, doar sunetele înalte. Ascult doar vocile sau doar fundalul. Și caut orice iese în evidență, apoi reduc volumul și ascult melodia la volum foarte redus. Acum iese ceva în evidență?

Aha, basul este mult prea înalt. Trebuie să-l reducem cu câțiva dB, să-l atenuăm. Sau, știi ceva, vocea aceasta nu este suficient de pătrunzătoare. Trebuie s-o amplificăm. Ca interpret, îmi place vocea în mix. Nu știu, poate sunt doar narcisist, dar așa sunt eu. [Râde] Dar nu vreau să mă distragă nimic de la melodie. Există foarte puține mixere care sunt bune. Dar când ai unul bun, este excelent. Știu că este ceva ce mi-ar lua câțiva ani ca să fac bine, așa că, după ce termin o melodie, o las pe mâna profesioniștilor.

jessemccartney-redare-4
jessemccartney-redare-5

„Nu mi-am pus niciodată căști ca să ascult ceva asemănător până acum”

- LIVE NATION

[După demonstrația 360RA] Tocmai ai ascultat câteva melodii din unul dintre spectacolele tale recente, mixate cu Sony 360 Reality Audio. Care este impresia ta?

JESSE MCCARTNEY

Nu știu ce tip de vrăjitorie audio faceți voi acolo. Dar este ceva cu totul nou, ce nu am mai auzit până acum. Sunt profund impresionat. Părea că melodia mea era din coloana sonoră a unui film blockbuster. Părea ceva ieșit din comun. Nu mi-am pus niciodată căști ca să ascult ceva asemănător până acum.

- LIVE NATION

Părea că sunteți la spectacol?

JESSE MCCARTNEY

Da. Părea că este o versiune redată în direct în fața mea. De asemenea, părea că alte un milion de persoane din public trăiau aceeași experiență a spectacolului ca mine, în special când îmi închideam ochii. Era ca o senzație captivantă pe care o simți mereu când vizionezi un concert în direct. Am fost copleșit.

- LIVE NATION

Te-am urmărit în timp ce ascultai „Soul” și ai trăit melodia cu adevărat, evident, și-a făcut efectul?

JESSE MCCARTNEY

A fost. La început, încercam să identific experiența, pentru că nu se aseamănă cu nimic ce am simțit, cu nimic ce am ascultat până acum. Așadar, la început, mi-am spus, „Ce este asta? Ce se întâmplă?”. Și m-am simțit precum... ai fost vreodată în Casa bântuită de la Disneyworld, unde stai pe un scaun și te gândești, „Ce a fost zgomotul acela”? Apar lucruri de nicăieri, când în spate, când în față. Nu am auzit niciodată nimic asemănător. Este ceva ce trebuie să încerci pentru a înțelege.

- LIVE NATION

Ai avut un moment preferat din mixul 360 Reality Audio al melodiei „Soul”?

JESSE MCCARTNEY

Da. Înaintea corului, îl puteți auzi pe chitaristul meu, Jacob, căruia îi plac aceste mici crescendouri. Iar aceste crescendouri se aud din față în spate, din stânga față până în dreapta spate. Era ceva ce nu poți auzi într-o experiență de utilizare a unor căști obișnuite. Și a fost foarte interesant.

- LIVE NATION

Cât de încântat ești că fanii tăi se pot bucura de 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Sunt extrem de încântat. Cred că dacă fanii mei ar ști asta, văzându-mi reacția, nu-mi pot imagina ca ei să nu dorească să se bucure de aceeași experiență. Este ceva de care ar trebui să aibă parte toată lumea. Nu văd cum cineva nu ar dori să aibă parte de o astfel de experiență precum am avut eu. Va fi greu să revin la normal după aceasta. [Râde]

- LIVE NATION

Cum ai descrie Sony 360 Reality Audio într-un cuvânt?

JESSE MCCARTNEY

Hmmm. „Audiogasmic”. Nu cred că există acest cuvânt, tocmai l-am inventat.

- LIVE NATION

Acum este.

JESSE MCCARTNEY

Da.

- LIVE NATION

Îți poți imagina cum afectează tehnologia 360 Reality Audio modul în care creezi muzică nouă în viitor?

JESSE MCCARTNEY

Este o întrebare interesantă. Probabil că mixerele vor trebui să se adapteze la această tehnologie. Da, dacă aș putea face ca muzica să sune astfel direct în studio, aș face-o cu siguranță. Știind că există tehnologia aceasta, mă face să doresc să explorez momente sonice în care această tehnologie ar putea îmbunătăți o piesă. Viitorul sună foarte interesant.

- LIVE NATION

Ar putea tehnologia 360 Reality Audio să-ți suscite dorința de a face un nou album în concert?

JESSE MCCARTNEY

Desigur. Ultima oară când am realizat un album în concert a fost în urmă cu peste zece ani. Sincer să fiu, nu am fost foarte încântat de el. Îmi amintesc că mă gândeam, ah, poți mixa cât vrei, dar există lucruri pe care nu le poți controla, este în concert, este dificil să mixezi. Dar când ascult asta, îmi spun că trebuie să-mi termin albumul doar ca să putem realiza versiunea în concert. [Râde]

- LIVE NATION

Ce crezi că ar aprecia fanii tăi cu privire la muzica ta, prezentată în acest format?

JESSE MCCARTNEY

Cred că ar conștientiza timpul și eforturile depuse, dacă [ar putea] auzi în sfârșit totul extrem de clar, totul din piesă. Uneori, unele lucruri sunt îngropate și nu le auzi niciodată, pentru că nu au fost evidențiate, nu au fost accentuate corect. Cu această nouă tehnologie, dacă poți extrage toate acele lucruri uimitoare pe care le-am folosit, cred că ar îmbunătăți experiența de zece ori.

- LIVE NATION

Care este impresia ta legată de faptul că Sony ți-a măsurat urechile pentru a putea optimiza caracteristica 360 Reality Audio pentru tine și a-ți oferi cea mai bună experiență de audiție posibilă?

JESSE MCCARTNEY

Am purtat forme intraauriculare pentru concerte, de multe ori de-a lungul anilor. Ca muzician, încerci să-ți protejezi urechile, vrei să auzi nivelul adecvat de sunet, cu o calitate adecvată. Fiecare aude muzica în mod diferit. Fiecare are anumite frecvențe pe care le aude mai bine decât alții. Iar dacă Sony îți poate oferi o experiență unică pentru urechile tale și pentru ce au nevoie timpanele tale, este perfect, în mod absolut.

- LIVE NATION

Ce ai vrea să facă Sony în continuare, ai o listă de preferințe?

JESSE MCCARTNEY

Oh, Doamne. Sună ca și cum vom cânta pe lună cu Sony în curând. Nu știu, îmi poți trimite câte o pereche de căști în fiecare culoare? Pentru că ăsta ar fi un început. Vom începe cu asta.

- LIVE NATION

O impresie de final despre 360 Reality Audio?

JESSE MCCARTNEY

Dacă le poți da oamenilor un produs uimitor precum acesta, în care ai parte de o experiență de sunet în fiecare parte a creierului, pot spune că joacă feste creierului, în cel mai bun mod posibil, cred că acest lucru va schimba totul. Cred că acest lucru va schimba totul.

jessemccartney-audiție-1
jessemccartney-audiție-2
360 Reality Audio

Descoperiți mai multe despre 360 Reality Audio și despre tehnologia din spatele acestui concept audio inovator.

Căști WH-1000XM3

Ascultați cu căștile noastre WH-1000XM3 cu anularea zgomotelor, pentru o experiență completă de tip 360 Reality Audio.