Acum PUTEȚI fotografia sporturi cu camere fără oglinzi

Yonathan Kellerman

Nu demult se spunea că nu poți fotografia sporturile cu o cameră fără oglinzi. Cu toate acestea, fotograful Yonathan Kellerman este doar unul dintre numeroșii fotografi pentru care trecerea de la un aparat DSLR la o cameră Sony A9 a schimbat modul în care capturează imaginile.

„Sony a rescris regulile fotografierii.”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + f/4,5-5,6, 100-400 mm | 1/40 sec la f/6,3, ISO 100

TEST

Yonathan consideră că „mișcarea este atât de importantă”, fie că este vorba despre expresia artistică a unui dansator de balet, determinarea unui sprinter care trece linia de sosire sau pur și simplu uimirea de pe chipurile mulțimii când un campion iese victorios în lupta sportivă. Sportul oferă un câmp de joc frumos și divers pentru un fotograf, dar trebuie să ai setul corect de fotografiere, astfel încât să nu ratezi momente „unice în viață”. Acest fotograf născut în Canada a petrecut ani de zile folosind o cameră DSLR, astfel că trecerea la o cameră fără oglinzi nu a fost una simplă.

„În trecut, de câte ori m-am gândit să trec de la o cameră DSLR la o cameră fără oglinzi, cel mai mare obstacol a fost întotdeauna performanța focalizării automate, însă camera Sony α9 schimbă acest lucru.”

Cu 693 de puncte distribuite pe întreaga suprafață a senzorului, urmărirea cu focalizare automată și viteza de fotografiere de 20 de cadre pe secundă, aparatul α9 oferă fotografilor libertatea de a crea imagini unice într-un mod ideal pentru ei.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100-400 mm, f/4,5-5,6| 1/2.500 sec la f/5,6, ISO 1.250

„Un lucru legat de utilizarea focalizării automate pe camerele α9 a schimbat modul în care lucrez. Punctele de focalizare automată ale aparatului α9 sunt distribuite pe întregul cadru al imaginii, nu se află doar în centru, ca în cazul unui aparat DSLR. Pot să plasez subiectul spre marginea cadrului, iar acesta va fi urmărit perfect în focalizare. Drept urmare, depun mai puțin efort pentru reîncadrare. Acum, realizez fotografii care nu sunt trunchiate în post-producție, ceea ce rareori se întâmpla în trecut.”

Atletul se poate afla la marginea unui cadru, ceea ce permite, de exemplu, redactorilor de ziare să plaseze titlurile deasupra.

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100-400 mm, f/4,5-5,6 | 1/1.000 sec la f/5,6, ISO 6.400

Pentru a captura acele momente definitorii, toți fotografii se bazează pe kitul lor de fotografiere, iar Yonathan nu face excepție; senzorul Full Frame de 24,2 MP al camerei α9 trebuie să-i ofere calitatea imaginii de care are nevoie, chiar și atunci când aparatul este împins la extrem.

Pasiunea actuală a lui Yonathan este fotografierea dansului, iar aceasta este însoțită de un set propriu de provocări; cea mai mare provocare o reprezintă condițiile de iluminare dificile.

„Practic, toate fotografiile pe care le realizez sunt la ISO 6400. Pur și simplu îmi oferă spațiu de manevră pentru celelalte setări, iar aceasta nu este nicio problemă pentru α9. Când fotografiezi o scenă de balet, unele acte sunt foarte luminoase, însă cel mai adesea există o scenă extrem de întunecată, care are menirea de a transporta spectatorii pe tărâmul viselor. Aceasta este cel mai dificil de fotografiat. Pot merge chiar și până la ISO 12.800”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 70-200 mm, f/2,8| 1/400 sec la f/2,8, ISO 10000

În sport, te aștepți ca teleobiectivele să fie vedeta absolută, dar, după cum subliniază Yonathan, nu este întotdeauna așa.

„Când fotografiez dansul, folosesc și obiectivul larg, de 16-35 mm, f/4, pentru că atunci când lucrez la operă, recuzita și decorul fac parte din interpretare, deci un obiectiv cu unghi larg este un accesoriu important. Același lucru este valabil și atunci când surprind imagini din sporturi. Folosesc adesea unghiul larg atunci când fotografiez sportivii de aproape, dar vreau să includ și stadionul în fotografie. Totul face parte din imaginea de ansamblu.”

Yonathan Kellerman

© Yonathan Kellerman | Sony α9 + 100-400 mm, f/4,5-5,6 | 1/800 sec la f/5,6, ISO 2.500

Un alt avantaj îl reprezintă obturatorul silențios al camerei α9, cu ajutorul căruia fotografii pot surprinde momente unice în locuri în care un DSLR ar fi pur și simplu prea zgomotos. Fotografii pot realiza fără teamă capturi la 20 de cadre pe secundă când un jucător de golf își pregătește lovitura.

„Pot să mă apropii mai mult de acțiune pentru că știu că nu voi fi auzit sau văzut. Sunt sigur că pe viitor fotografii vor trebui să se prezinte cu camere mai silențioase, în special în tenis, așa cum fac deja în golf.”

Produse prezentate în acest articol

ILCE-9

Camera α9 Full Frame, fără oglinzi, cu senzor de imagine CMOS suprapus

SEL70200GM

FE de 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC

Teleobiectiv cu zoom superior FE 100 - 400 mm G Master

Yonathan Kellerman
Alpha Universe

Yonathan Kellerman

Franţa

Cam la fiecare zece ani, domeniul fotografiei trece printr-o revoluție. Cred că apariția camerelor Full Frame fără oglinzi de la Sony a stat la baza celei mai noi revoluții.

Vizualizare profil

x