Zona arcticului și aurora

Ole Christian Salomonsen

Pentru majoritatea oamenilor, șansa de a vedea aurora boreală, cea mai magică expunere de lumini a lumii, este o oportunitate unică în viață, dar fiind copil și crescând în nordul Norvegiei, Ole aproape a considerat acest fenomen unul normal. Abia după ce a crescut a început să vadă efectul fenomenului asupra altor persoane care l-au văzut pentru prima dată și și-a dat seama că ascunde o fascinație subconștientă pentru luminile nordice.

„Am văzut bărbați în toată firea care vin aici pentru a le vedea pentru prima dată și care plâng și devin foarte emoționați. Abia atunci îți dai seama cât de norocos ești să ai acest fenomen deasupra capului. Nu numai că este cu adevărat foarte frumos, dar fascinația mea pentru acest fenomen a crescut odată cu mine.”

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + 15 mm, f/2,8 | 5 sec, f/2,8

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + 15 mm, f/2,8 | 2 sec, f/2,8

Ole C. Salomonsen

 © Ole C. Salomonsen| Sony α7 II + SSM f/2,8 ZA, 16-35 mm | 25 sec la f/2,8© 

Pe parcursul ultimilor 10 ani, Ole a acumulat o sumedenie de imagini ale aurorei, fotografii care includ adesea elemente de peisaj puternice și, în unele cazuri, chiar sălbatice.

„Am pierdut șirul ocaziilor în care am urmărit acest fenomen, dar nu m-am săturat niciodată de el. Nu există o imagine perfectă deoarece fiecare variază în intensitate, culoare și viteză. Are o calitate care nu aparține aceste lumi, o legătură cu spațiul, cu atâtea lucruri diferite, iar pentru noi, oamenii, cred că acest lucru este cel care ne captează interesul.”

Chiar și în perioadele în care activitatea aurorei este redusă, orașul natal al lui Ole, Tromsø, situat direct sub ovalul aurorei, este considerat unul dintre cele mai bune locuri din lume pentru a vedea spectacolul. Peisajul arctic uimitor este visul oricărui fotograf, soarele de la miezul nopții vara și echinocțiile de primăvară și de toamnă oferind răsărituri și apusuri lungi, cu explozii cu lumină ușoară și bogată.

Ole petrece săptămâni întregi planificând cu meticulozitate fotografiile și locațiile, dar, spre deosebire de fotografierea de peisaj convențională, unde se pot face anumite previziuni cu privire la poziția soarelui etc., caracterul sălbatic al aurorei poate copleși chiar și cel mai răbdător fotograf.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + GM 16-35 mm, f/2,8 |
0,8 sec, f/13

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + GM 16-35 mm f/2,8 |
1/1.250 sec, f/10

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α77 II + G SSM II 70-200 mm, f/2,8 | 1/500 sec, f/6,3

„Poți să planifici compoziția ideală pentru fotografia ta, să găsești acel râu care se pierde în câmpie, iar apoi stai acolo, așteptând ca aurora să-și facă apariția. Iar apoi vine întrebarea: rămâi nemișcat în așteptarea aurorei sau îți pierzi răbdarea, uiți de compoziție și realizezi fotografia într-un alt mod?”

Deși este cu precădere un fotograf de instantanee, lui Ole i-a venit ideea de a surprinde mișcarea aurorei. Primele sale încercări de a fotografia instantanee și de a crea un film cu modul de filmare lentă a avut ca rezultat un efect de flash-frame, fără farmecul pe care și l-a imaginat. Apoi, el a descoperit camera α7s, iar capacitățile acesteia de fotografiere în condiții de lumină scăzută l-au ajutat să realizeze cu ușurință filmul visat. Impresionat de ceea ce putea face camera, Ole a încercat și aparatul α7R și a fost fascinat din prima clipă.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7 II + ZA OSS 24-70 mm f/4 | 1/1600 sec, f/4,5

„Am făcut câteva teste cu camera și am fost copleșit de calitatea imaginilor. Este o cameră ușoară, cu o rezoluție fantastică, iar intervalul dinamic este mai bun decât orice am folosit anterior. Am reușit să îmbunătățesc detaliile din zonele umbrite într-un mod pe care nu l-am mai putut face până acum. Comparativ cu ceea ce am folosit în trecut, α7R reprezintă o schimbare majoră pentru mine.”

De atunci, Ole și-a modernizat echipamentul, iar acum fotografiază cu aparatul α7R III și cu o serie de obiective G și G Master, fiind clar impresionat de performanța sticlei.

„Pentru lucrările mele de peisaje folosesc obiectivul GM de 16-35 mm la f/2,8 sau obiectivul G de 12-24 mm la f/4 – care este preferatul meu pentru fotografierea aurorei. Fotografiez, de asemenea, scene de acțiune și aspecte din viața sălbatică și nu-mi imaginez să folosesc altceva decât obiectivele GM de 70-200 mm la f/2,8 și GM de 100-400 mm la f/4,5-5,6. Obiectivele sunt incredibil de precise și sunt mai bune decât orice echipamente pe care le-am folosit anterior. De asemenea, am la mine un obiectiv GM de 24-70 mm, f/2,8, astfel că am tot ce-mi trebuie pentru distanțe între 12 mm și 400 mm!”

Produse prezentate în acest articol

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7M2 BODY/KIT

Cameră α7 II cu montură E şi senzor Full Frame

Corp/kit ILCA-77M2

Cameră α77 II cu montură A şi senzor APS-C

SAL1635Z2

Vario-Sonnar® T* ZA SSM II F2,8 de 16-35 mm

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SAL70200G2

G SSM II F2,8 de 70-200 mm

SEL2470Z

Obiectiv Vario-Tessar® T* FE F4 ZA OSS de 24 - 70 mm

Ole Christian Salomonsen
Alpha Universe

Ole Christian Salomonsen

Norvegia

Pentru mine, fotografierea se axează pe vânarea luminii arctice.

Vizualizare profil

TEST
x