Povestitorul

Amedeo Novelli

Arta fotografică este arta comunicării. În cea mai pură formă a sa, este călătoria unei idei din mintea fotografului către mintea privitorului. Ideea poate fi orice, complexă sau simplă, artistică, documentară sau comercială, dar claritatea cu care este transmisă depinde de talentul fotografului.

amedeo novelli sony alpha 7RII bărbat care sare peste pavaj, surprins în aer

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 1/800s @ f/2.0, ISO 400

Bazându-se pe experiența sa de fotojurnalist, Amedeo Novelli știe foarte bine acest lucru, iar cu ajutorul aparatelor foto și al obiectivelor sale Sony Alpha, îl aplică în proiectele sale comerciale și de modă, creând mesaje clare și puternice pentru clienții săi.

„Atunci când realizez lucrări comerciale, îmi ajut clienții să își comunice valorile prin fotografiile mele și îmi place acest lucru; unul dintre cele mai bune aspecte ale activității este combinarea viziunii mele fotografice cu cea a mărcii și a campaniei.”

amedeo novelli sony alpha 7RII bărbat apropiinde-se de fotograf pe un pod

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 1/2500s @ f/1.8, ISO 200

Desigur, între Amedeo și client se găsește întotdeauna o agenție de comunicare care gestionează instrucțiunile proiectului, „de la care nu se poate devia. Dar acesta este întotdeauna punctul de pornire al oricărei întâlniri prealabile producției, iar de la această bază, intră în joc creativitatea fotografului”.

amedeo novelli sony alpha 9 fată agățată de un coș de baschet realizat din neoane

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 35mm f/1.4 ZA| 1/160s @ f/4.5, ISO 200

Amedeo are mai multe surse de inspirație pentru crearea lucrărilor sale comerciale, iar toate acestea îl ajută ca povestitor vizual, comunicator de idei. Bunicul său a fost un inginer naval care a călătorit prin lume, creând mii de diapozitive pe care i le-a lăsat lui Amedeo „alături de aparatul său Rolleiflex și, mai presus de orice, pasiunea pentru imagine”.

A început să lucreze ca fotograf aproape accidental când, în studenție, a călătorit cu rucsacul în spate prin Asia de Sud-Est și și-a finanțat călătoria vânzând imagini revistelor.

„Fotojurnalismul”, explică Amedeo, „m-a învățat că orice proiect trebuie să înceapă cu o pregătire corespunzătoare. Această pregătire nu privește doar ideile și cercetarea vizuală, ci, mai presus de orice, este esențial să cunosc poveștile, oamenii și mărcile cu care am de-a face”. În cazul lucrărilor comerciale, spune el, aceasta înseamnă analizarea valorilor produsului și identificarea modului de explicare a acestora printr-o imagine.

amedeo novelli sony alpha 9 o fată stând în fața unor aripi de înger realizate din neoane

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/3.2, ISO 200

Desigur, adaugă Amedeo, indiferent dacă se realizează subconștient sau conștient, integrarea propriilor influențe într-un proiect „înseamnă evident faptul că fiecare fotograf adaugă propriile sale elemente cerințelor de bază din dosarul clientului, creând propria sa viziune unică. Cred cu tărie că formarea tehnică, experiența și cultura se combină ca ingrediente esențiale. De exemplu, aduc pasiunea pentru jurnalism și pentru comunicarea informațiilor, alături de elemente ale proiectelor mele personale din domeniul fotografiei stradale și sociale”.

amedeo novelli sony alpha 7RII vedere de sus a unui bărbat care privește în sus și se reflectă într-o fereastră

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/1.8, ISO 200

Atunci când lucrează la proiecte comerciale de modă, Amedeo spune că este vital „să creeze o conexiune între produs și public; cu alte cuvinte, acele persoane cărora le este destinat și, prin urmare, le evocă emoții pozitive”. Pentru el, aceasta înseamnă deseori adăugarea unui context imaginilor, ceea ce le face mai reale, astfel că se concentrează nu doar asupra modelelor, ci și asupra spațiului pe care îl populează și a vieții lor.

amedeo novelli sony alpha 7RII un bărbat stă pe o alee de cărămidă, privindu-l pe fotograf din lateral

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 1/1600s @ f/1.8, ISO 50

„Experiența mea în domeniul fotografiei stradale și al reportajului îmi influențează fotografiile comerciale, care sunt rareori realizate în studio, ci aproape întotdeauna în magazine, în locuințe sau în birouri și nu direct pe stradă. Scopul este de a plasa modelele și produsele într-un context real și este ideal dacă acestea pot spune și mici povești.”

amedeo novell sony alpha 9 o fată stă în fața unei tejghele cu delicatese, purtând un hanorac roz

© Amedeo Novelli | Sony α9 + 24mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/5.0, ISO 200

Bazându-se pe experiența sa de fotojurnalist și integrând temele de documentare sociale și stradale în lucrările sale comerciale și de modă, Amedeo adoră să folosească obiective superangulare, „în special FE de 16-35 mm f/4 ZA OSS, FE de 24 mm f/1,4 GM și FE de 35 mm f/1,4 ZA, ceea ce îmi permite să reprezint subiectul în contextul dat și să mă inspir din mediul său”, dar echipamentul său include și obiective tip portret clasice, printre care FE de 55 mm f/1,8 ZA și FE de 85 mm f/1,4 GM.

Mai importante sunt însă aparatele foto care îl ajută să-și îmbine influențele și să creeze poveștile; modelele sale α9 și α7R III. Dar care este avantajul utilizării unor aparate fără oglinzi pentru astfel de lucrări? Amedeo explică faptul că un factor extrem de important îl reprezintă calitatea.

amedeo novelli sony alpha 7RII bărbat stând pe o cutie și uitându-se în jos spre podea

© Amedeo Novelli | Sony α7R II + 55mm f/1.8 ZA | 1/1250s @ f/1.8, ISO 50

„Calitatea extraordinară a fișierelor garantată de senzorii Sony și dimensiunile reduse ale aparatelor foto permit o discreție și o mobilitate mai mari atât fotografului, cât și subiecților, dar ceea ce m-a convins imediat a fost ideea sistemului fără oglinzi. Ideea de a putea în sfârșit să văd în timp real prin vizorul electronic efectele opțiunilor mele în ceea ce privește obturatorul și diafragma a fost incredibilă. Mi-a plăcut foarte mult această abordare de când am utilizat pentru prima dată un aparat Sony NEX 3, iar atunci când au apărut modelele RX-1 și primul α7, am renunțat definitiv la aparatele SLR.”

Produse prezentate în acest articol

ILCE-9

Camera α9 Full Frame, fără oglinzi, cu senzor de imagine CMOS suprapus

ILCE-9

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM2

SEL24F14GM

FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL35F14Z

FE de 35 mm f/1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL55F18Z

Obiectiv Sonnar® T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

Amedeo Novelli
Alpha Universe

Amedeo Novelli

Italia

În cele din urmă, cercetarea mea în domeniul fotografiei se concentrează întotdeauna asupra omului. Dacă aș fi obligat să dau o definiție, cel mai probabil aș folosi termenul „social”, deși într-un sens foarte larg. Mă interesează totul la oameni, de la emoțiile sale și până la relațiile sale și mediul în care trăiește. Am ales un sistem fără oglinzi deoarece îmi permite să fiu atât mai discret, cât și mai receptiv la înțelegerea emoțiilor pe care vreau să le transmit prin fotografiile mele. Urmăresc în permanență lumina. Lumina transformă obișnuitul în ceva magic. - Trent Parke

Vizualizare profil


x