Cum fotografiez eu | Crearea unei povești despre lumea modei 

Cineva mi-a spus odată că „un portret înseamnă 80% personalitate și 20% pricepere”. Poate părea aspru, dar realitatea este că o diferență uriașă o face personalitatea fotografului care realizează portretul.

Așadar, singurul lucru pe care îl poți face pentru a realiza portrete mai bune este să-ți manifești activ interesul și să cunoști persoana pe care o fotografiezi. Nu întreba subiectul despre ce a făcut în weekend fără a te interesa răspunsul. Întreabă-l despre slujba sa, prietenii săi, familia sa. Eu pun aceste întrebări și mă uit la fața subiectului pentru a-i identifica diferitele expresii. Îmi pot da seama de diferența dintre modul în care zâmbește când pui mâna pe cameră și modul în care zâmbește când este cu adevărat fericit.

hannah-couzens-sony-alpha-7RM3-portret-de-aproape-cu-o-doamnă-cu-par-foarte-scurt-si-ochi-gri

© Hannah Couzens | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/125s @ f/3.5, ISO 100

Pentru a decide asupra abordării mele față de portret, trebuie să o pun în context; este important pentru mine să știu cine este persoana și de ce dorește o imagine de portret. Acest lucru îmi oferă deja detalii despre stilul portretului și despre cum să aranjez iluminarea. De multe ori aud oamenii spunând că sunt îngrijorați sau emoționați, deoarece „nu arată bine în fotografii” și dezvăluie detalii despre caracteristicile lor de care nu sunt mulțumiți. Astfel, obțin mai multe informații despre cum pot aranja iluminarea și despre cel mai potrivit unghi din care să realizez fotografia.

hannah-couzens-sony-alpha-7RM4-profil-din-lateral-cu-un-barbat-ganditor-fixand-cu -privirea-camera

© Hannah Couzens | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/500s @ f/3.5, ISO 100

Pentru a crea compoziția imaginilor, folosesc ecranul aparatului Sony α7R III . Dacă folosesc vizorul, trebuie să țin fața lipită de spatele camerei, ceea ce creează o barieră între mine și subiect. În schimb, când folosesc ecranul, subiectul îmi poate vedea clar chipul în timp ce vorbesc cu el și nu mai există această deconectare între mine și subiectul meu. Îmi poate vedea expresia facială, care este atât de importantă deoarece ființele umane sunt programate să reflecte expresia interlocutorului. Astfel, în loc să rog pe cineva să zâmbească, pot spune ceva amuzant și să încep să zâmbesc eu, iar subiectul va reacționa. Acest lucru creează un zâmbet mai natural, moment în care pot apăsa obturatorul.

hannah-couzens-sony-alpha-7RM4-portret-cu-un-barbat-mai-in-varsta-cu-capul-sprijinit-in-mana

© Hannah Couzens | Sony α7R IV + FE 135mm f/1.8 GM | 1/125s @ f/5.6, ISO 100

Iluminarea este un aspect cheie pentru portretele mele. Subiectele mi-ar putea menționa că au o parte preferată sau că au cicatrici și riduri care nu doresc să apară în fotografie. Totuși, deseori mă gândesc de fapt că acestea din urmă sunt lucrurile care le oferă cu adevărat personalitate și vreau să le pun în evidență; chipurile oamenilor au propriile povești de spus.

Deoarece fiecare persoană este unică, nu am o configurație „preferată” și aranjez iluminarea cât mai simplu cu putință. Pot folosi până la șase surse de lumină diferite pentru o imagine, dar unele dintre portretele mele preferate sunt realizate cu o singură sursă de lumină, pentru a-mi da șansa de a mă concentra cu adevărat pe fața subiectului și pe nimic altceva.

hannah-couzens-sony-alpha-7RM3-profil-din-lateral-cu-o-doamna-purtand-o-esarfa-neagra-pe-cap

© Hannah Couzens | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/125s @ f/8.0, ISO 100

După aceea, totul se rezumă întotdeauna la persoana pe care o fotografiez. În general, folosesc obiectivul Sony G Master de 85 mm, f/1,4 și tind să fotografiez cu diafragma la cel puțin f/2,8, deoarece nu am niciun fundal de estompat. Obiectivul este incredibil de precis și trebuie să mă gândesc la cât de mult vreau să focalizez și la cât de intensă vreau să fie legătura dintre ochii subiectului și privitor. Dacă încerc să păstrez toate detaliile părului unei persoane sau ținutei sale, atunci voi fotografia cu o diafragmă mai mică, de obicei la f/8, f/11 sau f/16.

hannah-couzens-sony-alpha-7RM3-profil-alb-negru-din-lateral-cu-o-doamnă-cu-părul-impletit-la-spate

© Hannah Couzens | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/125s @ f/6.3, ISO 100

O altă funcție care mă ajută să obțin fotografii excelente și care contribuie la păstrarea conexiunii cu subiectul este focalizarea automată a ochilor. Îmi oferă flexibilitatea de a mă mișca în jurul subiectului și cu încrederea că aparatul va focaliza precis asupra ochiului de fiecare dată. Aproape că am problema de a avea prea multe fotografii din care să aleg, deoarece acestea sunt atât de clare și bine focalizate. Funcția își face treaba chiar și atunci când oamenii poartă ochelari. La început, am crezut că această funcție este oarecum artizanală și că nu va funcționa cu adevărat, dar acum o folosesc tot timpul! Ca și în cazul celorlalte funcții de pe cameră, chiar cred că mă ajută să surprind cele mai bune portrete de care sunt capabil.

Produse prezentate
ILCE-7RM4
Cameră Full Frame α7R IV, cu obiectiv de 35 mm și rezoluție de 61,0 MP

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE de 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL135F18GM
FE 135mm F1.8 GM

SEL135F18GM

SEL70200GM
FE de 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

Articole corelate
Hannah Couzens
alpha universe

Hannah Couzens

Marea Britanie

„Atunci când fotografiezi un portret, există un moment în care se face o legătură, iar subiectul îți îngăduie să pătrunzi în sufletul său. Acela este momentul în care trebuie să faci fotografia care arată cel mai bine cine este acea persoană, oricine ar fi ea.”

Vizualizare profil


x