terry donnelly sony alpha 9 trei rugbiști se luptă pentru minge

Cum fotografiez eu | Rugbi în acțiune

Terry Donnelly

Motivația mea pentru a realiza imagini din sport vine din toate acele povești care se spun în jurul fiecărui eveniment. Deși este în mod evident evenimentul cheie, nu are legătură doar cu ce se petrece pe teren. Există atât de multe povești de spus. Dar cum reușesc să le spun prin fotografiile mele? Iată câteva sfaturi. Primii pași Indiferent de sportul în care doriți să realizați fotografii, pentru a avea succes, este absolut esențial să înțelegeți sportul și modul în care se desfășoară. Trebuie să puteți anticipa jocul și să fiți gata să realizați o imagine extraordinară atunci când apare ocazia, deoarece aveți o singură ocazie să imortalizați un gol sau un eseu.

terry donnelly sony alpha 7RIII fotografie cu unghi larg a unui teren înaintea meciului, cu flăcări țâșnind în sus de pe margini

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Într-un sport la fel de dinamic precum rugbiul, pur și simplu nu ai la dispoziție timpul necesar să te gândești cum să schimbi setările camerei sau să decizi cu ce obiectiv vei fotografia. Trebuie să fie aproape un instinct natural, iar acesta nu poate veni decât dacă înțelegi cu adevărat jocul, ai echipamentul de fotografiere potrivit și o experiență uriașă. Dacă sunteți abia la început, cel mai potrivit loc de pornire este la rădăcina ierbii. Găsiți un sport care vă place, familiarizați-vă bine cu echipamentul de fotografiere și nu conteniți niciodată să exersați.

terry donnelly sony alpha 9 jucător de rugbi făcând un salt prin aer și punând mingea jos pentru a marca un eseu

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

În timpul unui joc, caut mereu momentele esențiale, care să spună într-adevăr o poveste și să transforme fotografiile în imagini demne de paginile ziarelor. De exemplu, atunci când fotografiez meciuri de rugbi, caut să surprind eseuri acrobatice, celebrări pline de emoție, placaje energice. Toate aceste fotografii se potrivesc perfect atât pe rețelele de socializare, cât și în ziarele naționale.

Pentru a putea obține acele imagini senzaționale, trebuie să te afli în poziția corectă. Acest lucru depinde în mare măsură de restricțiile stadionului, dar și de interesele particulare pentru un club sau un jucător. De exemplu, dacă există un jucător care își face cea de-a 100-a apariție sau este probabil să atingă un reper important în timpul unui meci, mă asigur că acord o atenție deosebită poziției și unghiului din care fotografiez, pentru a avea cele mai mari șanse de a obține fotografia ideală a acelui jucător.

terry donnelly sony alpha 9 doi coechipieri plachează din direcții opuse un jucător de rugby în încercarea sa de a marca un eseu

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Folosirea echipamentului potrivit

Echipamentul meu obișnuit include camerele α9 și α7R III. α9 este camera cu care surprind totul și o folosesc în principal cu obiectivele FE 400 f/2,8 G Master și FE 70-200 f/2,8 G Master cu care surprind acțiunea cu viteză ridicată.

Folosesc camera α7R III pentru fotografii în unghi larg cu obiectivul FE 16-35 f/2,8 G Master sau FE 24-70 mm f/2,8 G Master, în funcție de stadionul pe care mă aflu și de tipul dorit de imagine. Uneori folosesc și camera α7R III pentru a fotografia la distanță, așezând-o în spatele liniei porții sau a liniei terenului de țintă, gata să surprindă acțiunea esențială. Cu aceste obiective, sunt pregătit să acopăr întreaga acțiune, indiferent unde sunt poziționat.

terry donnelly sony alpha 9 jucător de rugby alergând cu mingea cu o privire hotărâtă

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Folosirea setărilor potrivite

Fotografiez întotdeauna cu expunere manuală. Realizez o citire a expunerii la firul ierbii în centrul terenului înainte de începerea meciului și apoi îmi fixez expunerea la aceasta, ceea ce înseamnă că toate imaginile mele au o expunere constantă pe parcursul jocului.

Atunci când fotografiez un sport cu ritm rapid, modul de focalizare automată continuă este foarte util și mă ajută să realizez imaginile extrem de clare de care am nevoie. Folosesc și focalizarea cu butonul din spate, cu focalizarea dezactivată pe butonul de eliberare a obturatorului, ceea ce înseamnă că butonul de eliberare a obturatorului declanșează doar obturatorul, iar un buton posterior, de obicei AE-L, activează focalizarea automată a camerei. Aceasta înseamnă că nu există niciun decalaj la declanșarea obturatorului atunci când apăs pe declanșator.

terry donnelly sony alpha 9 jucător de rugby alergând cu mingea

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

În cele din urmă, urmăriți să fotografiați la 20 cps atunci când vă concentrați asupra acțiunii. Pentru mine, acest lucru înseamnă că am mult mai multe ocazii să surprind fotografia perfectă într-un moment cheie. Esențial este să prinzi mingea în imagine. Dacă ratez, momentul nu se repetă, iar toate celelalte eforturi ale mele vor fi fost în zadar.

Produse prezentate

Terry Donnelly

Terry Donnelly | Marea Britanie

„Deși abordez diferite genuri de fotografie, cred că încrucișarea abilităților între aceste genuri face ca realizările mele să fie mai grăitoare”

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes