ole salomonsen sony alpha 7RM3 auroră peste munți în tromso

Cum fotografiez | Fotografierea luminilor nordului

Ole Christian Salomonsen

În ce mă privește, nimic nu se compară cu urmărirea și imortalizarea unei aurore într-o noapte adâncă și friguroasă de iarnă în regiunea arctică. Luminile nordului sunt foarte imprevizibile, ceea ce face ca „vânătoarea” și așteptarea să fie la fel de interesante. Atât de multe trebuie să se întâmple pentru o imagine bună, iar apoi, la fel de rapid cum apar, pot să și dispară. Nicio auroră nu seamănă cu alta, așa că, atunci când se anunță o prognoză bună pentru aurore, mă bucur că în acea zi voi avea parte de o bună expunere.

ole salomonsen sony alpha 7RM3 auroră verde luminând cerul din tromso

© Ole Salomonsen | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 2s @ f/2.8, ISO 2500

Ce merită fotografiat și unde

Fotografierea aurorelor se încadrează între două tipuri de fotografie; peisaj și astro. Ca în cazul fotografiei de peisaje, unul cu aurore are nevoie de un prim-plan și un fundal atrăgător. Povestea trebuie să fie despre locația și spectaculozitatea cerului în timp ce se aprinde.

Am tendința de a căuta muntele pentru a avea parte de un fundal convingător, și un lac sau râu pentru a adăuga interes vizavi de prim-plan. Asta îți conferă și posibilitatea de a capta o reflexie a aurorei în apă, motiv pentru care nu aveți nevoie întotdeauna de o expunere puternică pentru a surprinde imagini excelente.

ole salomonsen sony alpha 7RM3 auroră peste un drum înghețat

© Ole Salomonsen | Sony α7R III | 6s @ f/2.8, ISO 3200

Expunerea instantaneului Ca la orice tip de fotografie, setările expunerii pentru a surprinde luminile nordului depind de situația exactă.

Dacă aurorele sunt slabe, trebuie să utilizați un timp de expunere mai lung pentru a le face mai vizibile, dar se recomandă utilizarea unui obiectiv cu diafragmă de f/2,8 sau mai mare, care îmi permite să surprind cât mai multă lumină. Pentru a imortaliza întreaga scenă, de obicei folosesc obiective superangulare, fie Sony FE de 16-35 mm la f/2,8 GM, fie noul FE de 12-24 mm la f/2,8 GM.

Deoarece scenele pot părea foarte slabe la început, este important să fiți atenți la setările expunerii și să dați dovadă de flexibilitate. Dacă aurorele sunt puternice, fotografiez cu un timp de expunere cât mai redus posibil. Aceasta imortalizează acțiunea din aurore, făcând razele mai vizibile, și nu supa verde spălăcită pe care o vedem deseori în imaginile cu expunere lungă.

ole salomonsen sony alpha 7RM3 auroră șerpuind peste un podeț de lângă tromso

© Ole Salomonsen | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 4s @ f/2.8, ISO 3200

Asta înseamnă că va trebui să solicitați mai mult sensibilitatea camerei. Din fericire, cu camerele Sony Alpha seria 7R, sunt încântat să forțez sensibilitatea ISO cât de mult am nevoie, știind că zgomotul se va menține la un nivel minim și că voi putea recupera detaliile din zonele întunecate. Focalizarea Când fotografiați aurore, de cele mai multe ori doriți să focalizați stelele. Să faci asta într-o noaptea rece și întunecată de iarnă poate fi o provocare pentru un DSLR obișnuit. Cu toate acestea, pe camerele Sony, pot utiliza funcționalitatea de Focus Peaking încorporată, care va evidenția zonele care sunt focalizate. De asemenea, am activată funcția de asistență manuală pentru focalizare, ceea ce face camera să mărească automat imaginea atunci când rotesc inelul de focalizare al obiectivului. Astfel este mai simplu să reperezi și să focalizezi stelele.

ole salomonsen sony alpha 7RM2 lumini nordice cu cort și canoe în prim-plan

© Ole Salomonsen | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 3.2s @ f/2.8, ISO 3200

Un lucru care trebuie reținut când folosiți o diafragmă mare, cum ar fi f/2,8, este că elementele din prim plan nu vor fi foarte clare dacă focalizați asupra stelelor. Ca regulă generală, când folosești un obiectiv în unghi larg de 16 mm la f/2,8 pe un aparat foto tip cadru întreg, surprinzi elementele de prim plan aflate la 3-4 metri în fața aparatului acceptabil de clar, chiar și atunci când focalizezi asupra stelelor. Dar dacă dorești ca prim planul să fie extrem de clar, s-ar putea să fie necesare mai multe imagini, focalizate în diverse puncte și combinate apoi cu Focalizare combinată.

ole salomonsen sony alpha 7R auroră peste pini pe fundalul unui peisaj cu zăpadă

© Ole Salomonsen | Sony α7R | 3.2s @ f/2.8, ISO 2500

Nu uitați; nu voi dețineți controlul, ci aurorele, în special când se deplasează rapid. Setați o durată de expunere scurtă, sub o secundă dacă se poate, și nu vă temeți să creșteți sensibilitatea ISO.

Fiți pregătiți pentru tot ce întâlniți în mediu. Am fotografiat aurore cu kitul Alpha la temperaturi de -35 °C fără probleme, dar, ca în cazul tuturor dispozitivelor electronice, poate fi o provocare pentru baterii la aceste temperaturi. Le pun mereu în buzunarele interioare ale hainei pentru a le încălzi, astfel încât să aibă o autonomie mai ridicată. De asemenea, la temperaturi extrem de joase, și ecranul LCD poate fi afectat, așa că pun un articol de îmbrăcăminte peste aparatul foto pentru a-l încălzi puțin în timp ce aștept momentul perfect.

Însă ce trebuie să rețineți este să lăsați prim planul să vă conducă în cadru, spre acel munte epic din fundal, cu acele aurore uimitoare peste munte, iar dacă aveți noroc sau planificați totul bine, veți surprinde aurorele reflectate în râul din prim plan.

Produse prezentate

Ole Christian Salomonsen

Ole Christian Salomonsen | Norvegia

„Pentru mine, fotografierea se axează pe vânarea luminii arctice”

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes