Alpha Universe Story Detail

Cum fotografiez
Concerte de muzică cu Peter Neill

Eticheta

Deși mă aflu acolo ca să realizez imaginile de care am nevoie, sunt atent și la ceilalți oameni. În primul rând, la artiști. Când fotografiezi în culise, trebuie să știi când să te oprești. Este în regulă să realizezi câteva imagini cu vocalistul care își alege costumul, dar nu este în regulă să stai acolo timp de cinci minute, învârtindu-te în jurul lor ca o viespe

peter neill sony alpha 7SII guy garvey de la elbow pe scenă, cu ecrane suspendate deasupra capului

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 1600

Apoi este vorba despre public. Blocându-le vederea, reduci valoarea experienței unei persoane care a plătit să fie acolo. Trebuie să te porți cu respect și eu întotdeauna întreb mai întâi. Dacă urmează să le blochez vederea pentru scurt timp, întotdeauna mă întorc, îmi cer scuze și spun „mulțumesc”. Puțin respect face minuni.

peter neill sony alpha 7RIII un chitarist cu gibson les paul cântă entuziast publicului

© Peter Neill | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/3.5, ISO 1600

Față de alți fotografi, dacă lucrez la un întreg turneu, nu intru în standul de presă pentru primele trei melodii. Fotografii de presă au doar aceste trei melodii pentru a obține cele mai bune fotografii posibile, astfel că nu este corect ca eu să fiu un om în plus în standul de presă. În schimb, încerc să folosesc acele trei melodii drept o oportunitate creativă pentru a găsi o poziție unică în acel loc.

Fotografia potrivită

Așadar, ce fotografie mă încântă cu adevărat?

În esență, orice fotografie care expune energia de la concert. Caut modalități de a arăta energia din locul respectiv. Deseori, aceasta înseamnă fotografierea prin mulțime, deoarece, până la urmă, fără public, ar fi doar niște imagini de la o repetiție. Nu există niște reguli bine stabilite, este vorba să privești prin vizor și să știi că aceea este imaginea potrivită. Cu cât o faci mai des, devine instinct.

peter neill sony alpha 7SII cântăreț energic cu brațele întinse, văzut de sus

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/4.0, ISO 2000

Aparate foto și obiective - ce se folosește și când

Am întotdeauna două aparate foto la gât, Sony α7R III și α7S II. Realizez multe dintre imaginile mele cu α7R III. Senzorul de 42,2 megapixeli îmi asigură imagini detaliate și este foarte bun în condiții de iluminare scăzută. Totuși, când iluminarea este foarte scăzută, folosesc α7S II. Are un senzor cu rezoluție mai scăzută, dar pot fotografia la sensibilitate ridicată fără un nivel mare de zgomot în imagine.

peter neill sony alpha 7SII vocalistul și chitaristul stau cu brațele întinse și se adresează publicului

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/4.0, ISO 2500

Pe lângă aparate, folosesc patru obiective, obiectivul GM f/2,8 de 24 - 70 mm, care este montat de obicei pe unul dintre aparate, iar apoi am obiectivul GM f/1,4 de 85 mm sau obiectivul GM f/2,8 de 70 - 200 mm pe celălalt aparat. Ascuns în geanta mea este obiectivul G f/4 de 12 - 24 mm pentru fotografii superangulare. Aceste obiective îmi acoperă toate nevoile de fotografiere.

Dacă fotografiez un singur concert și nu un turneu, obiectivul GM f/2,8 de 24 - 70 mm este extraordinar pe aparatul meu foto. Pot fotografia întreaga seară doar cu acel obiectiv. Totuși, când fotografiez în turneu și am deja imagini din câteva seri, uneori folosesc doar obiectivul f/1,4 de 85 mm. Să te limitezi la un singur obiectiv este interesant, deoarece începi să te concentrezi asupra detaliilor și cauți moduri mai creative de fotografiere.

peter neill sony alpha 7RIII silueta unui vocalist în fața unei lumini albastre de scenă

© Peter Neill | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/2.8, ISO 800

Obiectivul GM f/1,4 de 85 mm este excelent într-un loc mai slab iluminat. Recent, m-am îndrăgostit de funcția Focalizare automată asupra ochilor, de pe α7R III, în special când folosesc obiectivul GM de 85 mm larg deschis la f/1,4. Noua actualizare urmărește întotdeauna ochiul, astfel că toate imaginile cântărețului sunt focalizate, și nu doar genele sau nasul ori microfonul din fața sa. Aceasta schimbă total regulile jocului.

peter neill sony alpha 7SI un vocalist stă singur în fața scenei, comunicând cu publicul

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/1250s @ f/1.4, ISO 200

Focalizarea

Comut între focalizarea automată și cea manuală. Utilizarea focalizării manuale este o opțiune creativă. De exemplu, s-ar putea să doresc să iasă extrem de clare corzile chitarei, iar vocalistul să fie estompat, dar ușor identificabil în fundal. Pentru aceasta, profit de funcția Evidențiere zone focalizate, care mă ajută și când folosesc obiective retro manuale mai vechi. Am setat și un buton particularizat pentru a activa și a mări imaginea. Pot să accesez imaginea în timp real pentru a verifica focalizarea, ceea ce este important când folosești rezoluția ridicată a modelului α7R III.
 

Expunere

Folosesc întotdeauna aparatul foto în modul de expunere manuală completă. Îmi place să am control permanent asupra obturatorului, a diafragmei și a sensibilității ISO. Aleg diafragma în funcție de considerente comerciale și tehnice. De exemplu, dacă încerc să realizez o fotografie pentru un poster de turneu, trebuie să mă asigur că fiecare membru al trupei este în focalizare, astfel că s-ar putea să fotografiez la f/5,6 în loc de f/2,8 sau f/1,4.

Când vine vorba despre viteza obturatorului, trebuie să luăm în considerare estomparea cauzată de mișcarea artistului. Cea mai redusă viteză la care mă simt confortabil să fotografiez este de circa 1/160 s, dacă doresc o imagine clară. Desigur, estomparea cauzată de mișcare poate fi o opțiune artistică, iar în cazurile respective pot folosi o viteză mult mai mică, pentru estomparea tobelor sau a corzilor, de exemplu.
 

peter neill sony alpha 7SII un chitarist privește de pe scenă în timp ce publicul ridică mâinile în care țin telefoanele mobile

© Peter Neill | Sony α7S II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 800

Așadar, la ce fac expunerea? 

Există câteva lucruri cheie în funcție de imagine, dar, de obicei, cheia este figura artistului. Atât α7R III, cât și α7S II îmi oferă capacitățile necesare pentru eliminarea detaliilor umbrite când editez fișierele brute, astfel că regula mea generală este să evit trunchierea zonelor evidențiate. Folosesc histograma pentru a verifica expunerea zonei evidențiate înainte de a realiza imaginea. Întotdeauna prefer mai multe umbre decât să pierd zonele evidențiate, dar, uneori, acest lucru nu poate fi evitat. Nu mă deranjează câte un punct luminos prea strălucitor, dar când am o zonă plană mare, evit întotdeauna acest lucru. Mi se pare mult mai eficient să elimin umbrele decât să încerc să readuc zonele evidențiate.

Produse prezentate

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

ILCE-7RM3

ILCE-7SM2

Cameră foto α7S II cu montură E şi senzor Full Frame

ILCE-7SM2

SEL2470GM

FE de 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL85F14GM

FE de 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

Articole corelate

Peter Neill
Alpha Universe

Peter Neill

Marea Britanie

Peter Neill este cel mai rezistent fotograf pe care l-am cunoscut. Pur și simplu nu mai suntem nevoiți să apelăm la serviciile altcuiva. - Mark Sheehan, The Script.

Vizualizare profil


x