Detaliul poveștii Alpha Universe
Detaliul poveștii Alpha Universe
Cum fotografiez eu
Fotografierea insectelor cu Javier Aznar 

Am iubit natura încă din copilărie, dar abia când am început să studiez biologia la universitate am început să fotografiez fauna sălbatică. După absolvire, am decis să devin fotograf profesionist și am călătorit spre Ecuador, unde am petrecut trei ani creând primele proiecte de fotografie. De-a lungul anilor am fotografiat diferite specii, dar actualmente sunt concentrat asupra insectelor.

Familiarizarea cu subiectul

Insectele sunt peste tot, deci sunt subiecte excelente pentru fotografii. Le puteți găsi în grădină, pe stradă, într-un parc și chiar în casă. Înainte de a începe să le fotografiați, acordați-vă timp pentru a citi despre ele, astfel încât să aflați despre activitățile lor zilnice și să vă faceți o idee despre când, unde și cum să le găsiți. Experiența de fotografiere este una distractivă, trebuie doar să fiți foarte atenți la detalii.

javier aznar sony alpha 7RM3 o libelulă se agață de o tulpină cu orașul care se vede în depărtare

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/16, ISO 800

Insectele se comportă în moduri diferite, așa că va trebui să utilizați diferite tehnici pentru a le fotografia. De exemplu, poza cu libelula a fost realizată dimineața devreme, când temperatura era scăzută, iar insecta era relaxată. Folosind un trepied și obiectivul Macro FE de 50 mm la f/2,8 am reușit să mă apropii foarte mult fără ca aceasta să se miște. Odată ce soarele a răsărit, libelulele se încălzesc și încep să zboare, așa că este aproape imposibil să obțineți un prim-plan, motiv pentru care este important să cunoaștem aceste mici detalii. Nu aveți nevoie decât de niște cunoștințe, de ceva antrenament și de un pic de noroc, desigur.

javier aznar sony alpha 7RM3 o larvă atârnă într-o plasă portocalie

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/200s @ f/5.6, ISO 6400

Lucrul pe teren

Nu există nicio zi sau noapte obișnuită de fotografiere. Totul depinde de animalul pe care vreți să îl surprindeți. Insectele tind să fie mai ușor de fotografiat, deoarece sunt mai multe, în comparație cu mamiferele, astfel încât aveți multe șanse mai mari de a surprinde anumite comportamente.

javier aznar sony alpha 7RM3 o lăcustă stă pe o frunză verde ondulată pe un fundal întunecat

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/13, ISO 160

Cu ocazia recentului meu proiect axat pe viața insectelor, am luat aparatele Sony α7R III și α7R IV și obiectivele corespunzătoare în pădurea tropicală. De regulă fotografiez noaptea. Dorm doar vreo trei ore, iar cea mai mare parte a nopții o petrec fotografiind. Mă entuziasmează gândul că în apropiere sunt atât de multe creaturi diferite, încât simt că pierd timpul dacă adorm.”

javier aznar sony alpha 7RM4 un grup de insecte verzi târându-se pe mâinile întinse ale unui bărbat

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/16, ISO 50

Locațiile proiectelor mele nu sunt întotdeauna extreme, dar au propriile provocări. De exemplu, imaginea de mai jos a fost realizată pentru ziarul Dominical din Spania despre viespea-gigant asiatică, o insectă care a cauzat mai multe probleme, fiind responsabilă inclusiv de uciderea a mii de albine autohtone folosite pentru miere. Unul dintre fermieri luase problema în propriile mâini și construise garduri electrice în apropierea stupilor pentru a ucide viespile și pentru a-și salva albinele. A trebuit să fotografiez sistemul în costum de apicultor, încercând să mă feresc de firele electrice, ceea ce era imposibil. M-am electrocutat de mai multe ori, dar am trecut peste durere pentru a obține fotografia perfectă.

javier aznar sony alpha 7RM3 prim-plan cu o viespe încolăcită pe un fir

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/80s @ f/16, ISO 50

Fotografiere pe timp de zi și de noapte

Noaptea călătoresc fără multe echipamente. De obicei, iau cu mine aparatul Sony α7R IV și poate α7R III, pe care îl folosesc ca rezervă, împreună cu obiectivele macro cu FE de 50 mm la f/2,8 și FE de 90 mm. Mai iau cu mine un bliț pentru a lumina insectele. Deoarece am control complet asupra puterii blițului, mi-am setat aparatul complet manual pentru a obține expunerea pe care o doresc. Am setat obturatorul la viteza maximă de 1/250 sec. pe care o pot folosi cu blițul, apoi selectez diafragma și puterea blițului și fac reglaje după caz. După ce termin de făcut setările, de cele mai multe ori le pot menține neschimbate pentru o noapte întreagă de fotografiere.

javier aznar sony alpha 7RM3 o insectă mare agățându-se de brațul unui bărbat pe un fundal întunecat

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/160s @ f/11, ISO 80

Pe timp de zi, fotografiez de obicei mamifere sau păsări și este crucial să fiu pregătit. Există mai multe șanse ca animalele să vă depisteze și să se îndepărteze, spre deosebire de insecte. Totuși, am cu mine și obiectivul macro de 90 mm la F/2,8, astfel încât să pot schimba obiectivele dacă se întâmplă să observ un subiect mai mic pe care vreau să-l fotografiez.

javier aznar sony alpha 7RM4 un grup de fluturi relaxându-se pe marginea unui iaz

© Javier Aznar | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 1/50s @ f/22, ISO 400

Fiindcă am parte de mai multă lumină în timpul zilei, pot comuta α7R IV la modul de prioritate de diafragmă. Atunci pot selecta pur și simplu o sensibilitate ISO adecvată și nu trebuie să-mi fac griji prea mult despre viteza obturatorului. În ceea ce privește focalizarea, folosesc funcția de urmărire a focalizării automate în timp real, care oferă rezultate perfecte. În combinație cu senzorul de 61 de megapixeli și cu rata de fotografiere de 10 cps, pot spune că α7R IV este într-adevăr cea mai bună cameră de pe piață pentru fotografierea faunei sălbatice.

Crearea contextului

Pentru mine, imaginea ideală a faunei sălbatice este cea care te face să simți ceva, trebuie să existe o reacție. Nu este vorba doar despre surprinderea unui moment. La fel ca orice alt tip de fotografie, trebuie să aveți o compoziție excelentă și o lumină potrivită, dar pentru a obține o imagine excelentă a faunei sălbatice trebuie îndeplinite mai multe condiții.

javier aznar sony alpha 7RM3 prim-plan cu o insectă atârnând cu capul în jos sub o frunză

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/14, ISO 100

Având în vedere că proiectele mele implică adesea relația unui animal cu oamenii, includ destul de des persoane în imaginile mele pentru a crea o poveste completă. Vreau să arăt cum privesc eu conservarea și să cresc nivelul de conștientizare cu privire la lumea insectelor, care face obiectul proiectului meu actual. Cu aceste imagini vreau să creez o conștientizare a comportamentului uman și animal și să construiesc o legătură între cele două. Vreau să arăt nu numai frumusețea insectelor, ci și relația noastră cu ele. 

javier aznar sony alpha 7RM3 o tavă cu larve gata de preparare

© Javier Aznar | Sony α7R III + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/160s @ f/11, ISO 100

Produse prezentate
ILCE-7RM4
α7R IV

ILCE-7RM4

ILCE-7RM3
α7R III

ILCE-7RM3

SEL50M28
FE, macro 2,8 de 50 mm

SEL50M28

SEL90M28G
Obiectiv macro G OSS FE F2,8, de 90 mm

SEL90M28G

SEL2470GM
FE de 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL100400GM
Obiectiv G Master cu FE de 100-400 mm

SEL100400GM

SEL35F14Z
Obiectiv Distagon T * FE F1,4 ZA, de 35 mm

SEL35F14Z

SEL1635Z
Obiectiv Vario-Tessar® T* FE F4 ZA OSS de 16 - 35 mm

SEL1635Z

Articole corelate
Javier Aznar
alpha universe

Javier Aznar

Spania

„Pentru a conserva, mai întâi trebuie să știm și să iubim ceea ce putem pierde, iar fotografia este un instrument util pentru a sensibiliza și a arăta ceea ce ne înconjoară. Cu ajutorul camerei mele încerc să prezint animalele în cea mai pură formă a lor, din punct de vedere biologic și în același timp, artistic.”

Vizualizare profil


x