Cum fotografiez | Culori în peisaj, cu Albert Dros

Culoarea este o parte extrem de importantă a imaginilor mele cu peisaje. Indiferent dacă este vorba despre un peisaj grandios cu culori incredibil de vii sau despre ceva mai subtil, doresc să-i arăt privitorului cât de incredibile pot fi lumina și culoarea.

albert dros sony alpha 7RIII un vultur se înalță deasupra munților vulcanici iluminat într-un portocaliu aprins

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/320s @ f/7.1, ISO 100

Planificarea locației

Totul începe cu planificarea. Petrec mult timp documentându-mă despre locațiile în care se află peisajele pe care doresc să le fotografiez, mai ales în țara mea de origine, Olanda. Trebuie să fii întotdeauna atent pentru a detecta o potențială locație, chiar dacă ai trecut de sute de ori pe lângă ea.

Mai departe, există o mulțime de moduri prin care puteți vă puteți documenta cu privire la locații. Puteți găsi aproape orice locație pe Instagram sau Google Images, iar aceste imagini vă oferă o idee despre zonă și despre tipul de lumină cu care puteți să lucrați. Când mă documentez cu privire la locații aflate mai departe de drumurile bătătorite, folosesc Google Earth. Pot petrece ore întregi navigând și inspectând locații potențiale. Când ajung la o locație, de multe ori folosesc drona pentru a căuta cele mai favorabile puncte, în loc să-mi consum timpul și energia în căutarea lor.

Pentru a obține culoarea potrivită, trebuie să știu cum urmează să arate lumina. Trebuie să știu când și unde va apărea soarele sau luna, și încotro se va îndrepta. Pentru a face acest lucru, folosesc în principal aplicația PhotoPills pentru a afla cum se vor mișca luna și soarele și cum vor afecta acestea lumina dintr-o locație.

albert dros sony alpha 7RIII un far în depărtare cu soarele răsărind în spate

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 13s @ f/10.0, ISO 200

De asemenea, întotdeauna stau cu ochii pe condițiile meteo, deoarece acestea au un impact uriaș asupra culorilor dintr-o fotografie. Dacă totul merge conform planului și vremea este de partea mea, lumina perfectă își face apariția chiar înainte de răsărit sau imediat după apus. În aceste momente, cerul poate căpăta nuanțe de roșu, roz sau violet, culori puternice, pe care le iubesc. Fotografiez și noaptea; cerul nopții are de fapt o mulțime de culori care pot fi surprinse cu o expunere lungă, în special în zonele unde nu există poluare cu lumină.

Totuși, în general, ceea ce caut cu adevărat sunt culorile complementare. Albastrul și portocaliul sunt una dintre combinațiile mele cromatice preferate. Se pot obține imagini superbe cu o mare albastră și un cer portocaliu. Dar, de asemenea, se pot integra mici elemente în prim-plan, care se potrivesc cu culoarea cerului, cum ar fi o floare sau o piatră mică. Căutați aceste lucruri și încercați să le folosiți în compozițiile dvs.

albert dros sony alpha 7RIII munți îndepărtați se reflectă într-un lac liniștit, cu flori mov în prim plan

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/4s @ f/11.0, ISO 200

Un mod prin care aduc subiecte mici și colorate în prim-plan este utilizarea unor obiective cu unghi larg. Folosesc adesea obiectivul de f/4 G 12-24 mm la o distanță focală de 12 mm. Când te apropii de sol cu această distanță focală, vezi brusc toate liniile și detaliile pe care le poți folosi ca subiecte în prim plan. La 12 mm, prim-planul devine atât de mare, încât pare că ești absorbit în imagine.

Un alt obiectiv pe care îl folosesc întotdeauna este Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS G Master. Este unul dintre cele mai clare obiective de zoom pe care le-am folosit vreodată și am devenit dependentă de el! Când fotografiezi un peisaj cu distanța focală de 400 mm, trebuie să fii foarte creativ - trebuie să privești în depărtare și să vezi cum poți integra diferite elemente din peisaj. Fotografierea cu aceste distanțe focale extreme te împinge să devii creativ, iar rezultatul este o imagine unică, mai bună decât dacă ați fi folosit o distanță focală obișnuită.

Obișnuiam să-mi folosesc obiectivele cu un aparat Sony α7R II, dar acum am făcut trecerea la Sony α7R III. Rezoluția sa de 42,4 megapixeli îmi oferă toate detaliile de care am nevoie, iar gama dinamică poate surprinde detaliile din umbre. Pe lângă cameră, obiective și trepied, am și câteva filtre cu mine, însă rareori folosesc filtre ND gradate. În schimb, tind să cresc expunerea pentru a obține efectul de evidențiere a anumitor zone. Știu că aproape de fiecare dată aparatul α7R III poate să surprindă o mulțime de detalii în umbre, pe care le pot valorifica în faza de editare a imaginilor.

albert dros sony alpha 7RII o biserică mică stând în umbra unui munte cu vârfurile iluminate în auriu și portocaliu

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1.6s @ f/11.0, ISO 100

Editarea

Când editez imaginile, îmi place să le procesez pentru a obține cele mai bune rezultate pentru o scenă. Cu toate acestea, nu am falsificat niciodată o scenă prin schimbarea cerului, ci îmi folosesc tehnicile de procesare pentru a prezenta scena reală în cel mai frumos mod cu putință. Astfel, folosesc Adobe Lightroom pentru a cataloga imaginile, apoi Adobe Photoshop pentru procesare, ajustând culorile și contrastul și evidențiind anumite zone ale imaginilor.

Oamenii spun adesea că fotografiile sunt procesate excesiv sau chiar că unele imagini pot părea false, mai ales atunci când privesc răsărituri sau apusuri. Dar lumina naturală și culoarea pot fi incredibile. Uneori chiar a trebuit să reduc saturația în anumite părți ale imaginilor. Sfatul meu este să vă treziți mai devreme și vedeți cu ochii dvs. ceea ce poate face natura.

albert dros sony alpha 7RII un oraș portuar colorat la apus cu cerul acoperit cu nori roșii jpgmanarola Sony24 70GM A7RII

© Albert Dros | Sony α7R II + 24-70mm f/2.8 GM | 15s @ f/9.0, ISO 50

Câteva sfaturi de final:

Mergeți la extreme: încercați să folosiți distanțe focale superangulare și telefotografice pentru a da imaginii impact și a o ajuta să iasă în evidență față de alte peisaje mai tradiționale.

Coborâți perspectiva: utilizați un obiectiv cu unghi larg aproape de sol pentru a atrage atenția asupra prim-planului.

Găsiți culori complementare: apusurile portocalii și mările albastre sunt excelente, dar căutați și mici pete de culoare în prim-plan, precum plante și roci.

Înainte și după: apusurile și răsăriturile sunt superbe, dar cea mai bună culoare poate apărea înainte de răsărit sau după apus.

Produse prezentate în acest articol

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

ILCE-7RM3

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM2

SEL100400GM

Teleobiectiv cu zoom superior FE 100 - 400 mm G Master

SEL100400GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL2470GM

FE de 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

Obiectiv Sonnar® T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL1635Z

Obiectiv Vario-Tessar® T* FE F4 ZA OSS de 16 - 35 mm

SEL1635Z

Albert Dros
Alpha Universe

Albert Dros

Olanda

„Sunt obsedat de obţinerea fotografiei perfecte.”

Vizualizare profil


x