Detaliul poveștii Alpha Universe
Detaliul poveștii Alpha Universe
Cum fotografiez
Crearea cinemagrafelor cu Virgo Haan 

Am descoperit cinemagrafele când am citit un articol despre Jamie Beck și Kevin Burg, doi fotografi din New York care s-au inspirat din imaginile în mișcare ce apăreau în paginile ziarelor din filmele cu Harry Potter. Văzusem și eu filmele și mi s-a părut foarte interesant să transpui în realitate astfel de imagini în mișcare. După câteva luni de încercări și nereușite, mi-am publicat primele cinemagrafe pe Facebook. Totul a început cu idei simple, precum o imagine statică în care se mișcă doar limbile ceasului, dar apoi am început să-mi dezvolt ideile.

Ideea

Pentru a atrage atenția, cheia este o idee extraordinară. Totuși, pentru ca ideea să aibă efect, este esențial să știi unde va fi prezentat cinemagraful. Dacă cinemagraful va fi afișat pe Instagram, mișcarea trebuie să fie foarte vizibilă și evidentă și să atragă atenția imediat, înainte ca utilizatorii să continue să navigheze. Dacă, însă, va fi prezentat pe un ecran mai mare, cum ar fi o reclamă, mișcarea poate fi mai subtilă, deoarece va fi totuși ușor vizibilă.

© Virgo Haan | Model: Lisete Altma | Makeup and Hair: Triin Lepp | Stylist: Konstantsija Ivanova

Modul Flixel

Trebuie să existe și un element-surpriză care să atragă atenția publicului. De exemplu, deseori fac un contrast între componentele statice și cele în mișcare ale imaginii. Probabil că imaginea statică ar fi cea care te-ai fi așteptat să se miște, cum ar fi picături de apă suspendate în aer, dar, în același timp, părul modelului flutură în vânt.

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul Flixel

Un element-surpriză poate fi obținut atunci când imaginea pare statică, precum un portret, iar după o secundă, persoana clipește brusc, precum în acest cinemagraf. Este o surpriză care îl face pe privitor să se oprească și să se concentreze cu adevărat asupra imaginii, așteptând să se mai întâmple o dată.

Crearea unui cinemagraf

Poate părea evident, dar este esențial ca aparatul foto să rămână nemișcat, astfel că un trepied este vital. Folosesc Sony α7R III și obiectivul G Master FE de 24 - 70 mm la f/2,8, deoarece aparatul foto face tot ce am nevoie, atât foto, cât și video, iar obiectivul îmi oferă flexibilitatea de a obține cadrul adecvat.

© Virgo Haan | Client: Alexela | Agency: Age Creative | Lights: Heiki Laan |
Cat: Igor | Art Department: Viktoria Martjanova and Elisa Vesterinen

Modul Flixel

Atunci când realizezi cinemagrafe, este important să menții aceleași setări ale expunerii pentru imaginea statică și pentru clipul video, astfel încât să fie ușor de îmbinat în etapa de postproducție. De aceea, mă asigur întotdeauna că aparatul foto este setat la expunere manuală și la balanță de alb complete.

Este ușor să menții aparatul foto nemișcat, dar dacă în imagine se găsește și o persoană, aceasta trebuie, la rândul său, să stea nemișcată. Așez jos subiecții, îi pun să se sprijine de obiecte... orice, astfel încât subiectul să stea nemișcat. 

© Virgo Haan | Client: Rohujuur Bakery

Modul Flixel

Aceasta se aplică și obiectelor, de exemplu, în acest cinemagraf. Subiectul ține în mână o chiflă ruptă în două, dar ce nu poți vedea este că, pentru a menține totul în aceeași poziție, în interior sunt ascunse bețișoare. În această imagine, cad picături și se ridică aburi, ceea ce reprezintă singurele componente în mișcare; restul imaginii este o fotografie statică. 

Pentru a profita la maximum de partea în mișcare, înregistrez clipul video la 120 cps. Acest mod la ralanti creează mișcare mai cursivă și cu un aspect mai omogen, ceea ce o scoate în evidență. Deseori, profit și de alte caracteristici de înregistrare, cum ar fi modul de filmare accelerată, ceea ce îi conferă un alt element suprarealist. 

Procesul de postproducție

Folosesc o serie de aplicații software care mă ajută să compilez cinemagrafele finalizate. Încep prin a crea clipul video în buclă folosind Adobe After Effects sau Flixel Cinemagraph Pro. Scopul este de a edita clipul, astfel încât punctele de început și de sfârșit să creeze o buclă infinită, fără salturi între primele și ultimele cadre. Uneori mă ajut de câteva trucuri pentru aceasta, cum ar fi inversarea clipurilor când ajung la sfârșit sau crearea tranzițiilor de estompare, dar în general încerc ca mișcarea să înceapă și să se oprească în exact același loc atunci când înregistrez. 

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Modul Flixel

Apoi iau imaginea și o editez în Adobe Photoshop. Poate fi necesar să reglez puțin culorile pentru a se potrivi cu materialul filmat sau să elimin ceva din imagine. Odată ce imaginea este editată, o încarc în Adobe After Effects sau în Flixel Cinemagraph Pro pe lângă buclă, unde părțile sunt stratificate. 

© Virgo Haan | Client: Solaris keskus

Modul Flixel

Stratul superior reprezintă imaginea statică, iar bucla se găsește dedesubt. Apoi șterg cu atenție o secțiune a stratului imaginii, ceea ce seamănă cu crearea unei ferestre, astfel încât să afișeze bucla video care se găsește pe stratul de dedesubt. Practic, așa se creează un cinemagraf!

Produse prezentate
ILCE-7RM3
Aparat foto tip cadru întreg α7R III de 35 mm

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE de 85 mm F1.4 GM

SEL85F14GM

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL2470GM

FE 24-70mm F2.8 GM

SEL2470GM

Articole corelate
Virgo Haan
alpha universe

Virgo Haan

Estonia

„Mă străduiesc să creez lucrări care să depășească viața de zi cu zi.”

Vizualizare profil


x