Detaliul poveștii Alpha Universe

Cum fotografiez | Fotografierea felinelor din Africa cu Chris Schmid

Poate părea evident, dar în opinia mea, poate că lucrul cel mai important legat de fotografierea animalelor sălbatice este să te pasioneze. Îmi place să fotografiez felinele Africii, comportamentul lor este fascinant, modul în care sunt fotografiate este interesant și, desigur, să le surprinzi în mediul lor natural este incredibil de frumos. Iată câteva sfaturi cheie pe care aș vrea să le ofer tuturor celor care doresc să realizeze imagini uimitoare cu animalele sălbatice.

Cunoaște-ți subiectul

Pentru a realiza imagini extraordinare, trebuie să îți cunoști subiectul. Petrec nenumărate ore studiind comportamentul diverselor feline; de obicei, încerc să urmăresc doar unul sau două animale, pentru a le învăța comportamentele individuale.

De exemplu, odată am urmărit timp de câteva zile un leopard care își pierduse ochiul stâng. Urmărindu-l, ne-am dat seama că, din cauza vederii slabe, nu mai putea vâna. Pentru a se hrăni, fura carcasele animalelor ucise de alți leoparzi. Dacă urmărești doar unul sau două animale, poți să le înțelegi cu adevărat și să le spui întreaga poveste.

chris schmid sony alpha 9 3 leoparzi africani își devorează prada, iar unul se uită direct spre fotograf

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/4.0, ISO 320

Dați dovadă de răbdare și de hotărâre

Fiecare zi este diferită, orice se poate întâmpla. Părăsesc întotdeauna tabăra dimineața devreme, înainte de răsărit și primul lucru pe care îl fac este să încerc să iau urma animalelor pe care le urmărim. Uneori nu există urme, dar sunt semne pe care trebuie să le vezi sau să le auzi. Poți să auzi cum se strigă între ei babuinii sau să găsești un spațiu gol ciudat de liniștit: acestea sunt semne că un animal de pradă poate fi prin preajmă. Este o combinație a tuturor elementelor, urmele, imaginile, sunetele, mirosurile: trebuie să fii atent la tot.

chris schmid sony alpha 7RIII o haită de lei lenevește într-un copac la apusul soarelui

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/800s @ f/5.6, ISO 500

Cea mai bună lumină este întotdeauna în „Ora de aur”, dimineața devreme, iar în lumina dificilă a Africii, trebuie să fii mereu pregătit să fotografiezi în acele prime ore. Dacă pornești dimineața și nu găsești niciun fel de urme sau semne, trebuie să iei o decizie. Te poți opri și încerca să fotografiezi elefanți în acea lumină extraordinară sau poți persevera, știind că ai putea rata de tot cea mai bună lumină. Este o decizie importantă pe care trebuie să o iei.

Cunoașteți ceea ce doriți să fotografiați, înainte de a fotografia

Am tendința de a fotografia în modul de expunere manuală completă. Este important să cunoști imaginea pe care dorești s-o surprinzi înainte de a privi prin vizor. Astfel, vei realiza mai puțin fotografii, deoarece știi exact ce dorești să obții când fotografiezi, nu doar să fotografiezi pur și simplu.

chris schmid sony alpha 9 un leopard singuratic traversează savana în căutarea prăzii

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/2000s @ f/4.5, ISO 400

Profit de avantajul vizorului electronic de pe aparatele mele foto Sony α9 și α7R III pentru a crea imaginea pe care o doresc în aparat, cât mai apropiată posibil de imaginea finală. Totuși, tind să acord prioritate zonelor evidențiate, știind că pot să realizez subexpunerea imaginii pentru a obține un cer extraordinar și apoi să împing umbrele când editez imaginea brută. Ambele aparate foto Alpha au senzori care oferă intervalul dinamic necesar pentru a putea realiza acest lucru.

chris schmid sony alpha 9 un pui de leopard privește din spatele crengilor atârnate și se uită direct spre fotograf

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1600s @ f/4.0, ISO 320

Alegerea obiectivului și a subiectului

Sunt norocos că folosesc un aparat foto Sony α9 și două Sony α7R III. Atașez un mâner la compartimentul pentru baterie pe α9, ceea ce mă ajută să echilibrez și să țin aparatul foto, deoarece îl folosesc în principal cu obiectivul G Master de 400 mm la f/2,8, iar uneori cu un teleobiectiv de 1,4x. Aceasta îmi permite să realizez portrete ale subiecților mei fără a-i deranja. Unul dintre elementele cheie pentru realizarea de imagini bune este să nu deranjezi subiectul, iar de aceea, caracteristica de obturator silențios de pe echipamentul meu Alpha este foarte utilă la rândul său.

chris schmid sony alpha 9 o leoaică stă întinsă într-un copac, cu ochii închiși

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/5.6, ISO 400

Celălalt sfat al meu legat de obiective este că, deseori, mai puțin înseamnă mai mult. Mulți oameni au gențile pline de obiective, ceea ce poate face mai dificilă alegerea celui potrivit. Am obiectivul GM de 70 - 200 mm la f/2,8 pentru fotografii în unghi mai larg și teleobiectivul de 400 mm la f/2,8. Pe celălalt aparat foto am obiectivul de 24 - 105 mm. De asemenea, ultimul lucru pe care ți-l poți dori în căldura sufocantă este să cari obiective și echipamente de care nu ai nevoie, astfel că fotografiez aproape întotdeauna cu aparatul în mână, pentru a mă putea mișca liber.

Compoziție

Unul dintre primele lucruri pe care îmi place să le fac este să cobor până ajung la sau sub nivelul ochilor felinelor, ceea ce îmi dă o perspectivă interesantă pentru a le spune povestea. În ceea ce privește compoziția, consider că regulile clasice funcționează. Îmi folosesc vizorul electronic pentru a afișa regula celei de-a treia linii de grilă și, de asemenea, caut linii conducătoare pe diagonală pentru a atrage privirea asupra subiectului. Cred că este important să dau profunzime imaginii, să am un prim plan, subiectul și apoi fundalul, ceea ce mă ajută să plasez subiectul în contextul mediului său, precum și să direcționez focalizarea asupra sa.

chris schmid sony alpha 7RIII o leoaică stă pe un copac uscat și privește cu atenție spre savană

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/640s @ f/8.0, ISO 500

Totuși, dacă simți că poate ar trebui să încalci o regulă a compoziției, încrede-te în judecata ta și fă-o: lucrurile se pot schimba atât de rapid, încât s-ar putea să nu mai ai o altă ocazie.

Produse prezentate

ILCE-9

α9 are senzor CMOS full-frame stratificat

ILCE-9

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

ILCE-7RM3

SEL24105G

Obiectiv FE 24-105 mm F4 G OSS

SEL24105G

SEL70200GM

FE de 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL100400GM

Teleobiectiv cu zoom superior FE 100 - 400 mm G Master

SEL100400GM

SEL400F28GM

GM OSS de FE 400 mm, F2,8

SEL400F28GM

SEL14TC

Teleconvertor 1,4x

SEL14TC

Articole corelate

Chris Schmid
Alpha Universe

Chris Schmid

Elveţia

Imaginile sunt puternice. O singură fotografie poate surprinde o emoție sau poate declanșa un sentiment lăuntric.

Vizualizare profil


x