Detaliul poveștii Alpha Universe
Filmarea în Serengeti cu Alpha 7S III 

Chris Schmid 

Sunt fotograf, cineast și realizator de filme elvețian, specializat în istorie naturală din locuri izolate, în special despre felinele mari. Mi-am dedicat viața surprinderii în imagini a frumuseții naturale a planetei noastre și scopul meu este mereu același: să mă apropii de natură chiar în inima sa pentru a crește gradul de sensibilizare privind fragilitatea planetei și a inspira acțiuni pentru conservare.

Sunt dedicat conservării faunei sălbatice și colaborez îndeaproape cu WildAid, o organizație ecologistă cu sediul în San Francisco, care are drept scop reducerea cererii pentru produsele cinegetice ilegale. În 2019, am lansat Stay·WildTM, un magazin online de bijuterii, prin care 50% din profitul generat este donat organizațiilor non-profit pentru susținerea proiectelor de conservare a faunei sălbatice. Sunt reprezentat în munca mea de National Geographic Image Collection.

Proiectul nostru principal a fost să filmăm marea migrație a antilopelor gnu din Serengeti în Tanzania. În fiecare an, 1,5 milioane de antilope gnu migrează într-o turmă enormă, iar acest fenomen este recunoscut drept una dintre „Cele șapte minuni ale lumii naturale”.

În această perioadă a anului, antilopele gnu migrează spre nordul regiunii Serengeti, unde traversează faimosul râu Mara într-o luptă epică și dramatică cu apa, cu crocodilii și cu alte animale de pradă. Atunci când migrația este în plină desfășurare, animalele de pradă, precum leii și gheparzii, sunt foarte active, fiecare având numeroase ocazii de a-și ucide prada.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 o turmă de antilope gnu traversează un râu

© Chris Schmid | Sony α7R IV + 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1250s @ f/7.1, ISO 400

Primele impresii despre Alpha 7S III

Sunt utilizator Sony entuziast de mai mulți ani și folosesc Alpha 9 II și 7R IV exclusiv pentru fotografii, dar am dorit să încerc Alpha 7S III pentru filmare.

Pentru mine, cea mai bună funcție a noului aparat foto este capacitatea de filmare 4K în format 4.2.2 la 50/60p, precum și opțiunea de a crește la 100/120, cu aceeași profunzime de biți. Prefer să filmez cu S-Log3 și cu gradarea culorilor, așa că funcția pe 10 biți este esențială.

Focalizarea tactilă și celelalte setări de focalizare sunt binevenite pe Alpha 7S III. Urmărirea unui leu în iarba înaltă cu un steadicam și focalizare tactilă pe aplicația Imaging Edge a fost importantă și nu a fost nevoie să folosim motoarele de focalizare cu urmărire de pe steadicam. Poți controla toate setările de la distanță fără probleme.

Efectul de rulare a obturatorului a fost redus drastic față de Alpha 7S II și acest lucru s-a văzut la filmarea pe steadicam.

În sfârșit, o valoare ISO ridicată a fost esențială – a fost incredibil să folosim valori ISO ridicate pentru 50/60p fără probleme chiar și în lumină difuză, în special deoarece felinele sunt active dimineața devreme și târziu în noapte.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 chris încadrează o imagine pe aparatul său foto alpha montat pe trepied

Chris încadrează o imagine pe aparatul său Alpha 7S III cu obiectiv FE de 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS

Echipament 

Am fost norocoși să avem două carcase Alpha 7S III pentru înregistrare – una cu obiectivul FE de 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS pentru imagini statice pe trepied, iar cealaltă cu obiectivul FE de 70-200 mm f/2,8 G Master (și ocazional un convertor 1,4x) pentru utilizare pe dispozitivul steadicam Ronin 2. Ambele configurații au inclus și Atomos Ninja V pentru înregistrare RAW direct de la portul HDMI.

Capacitatea de a controla camera steadicam de pe aplicația Imaging Edge a fost esențială și am putut schimba rapid setările odată cu modificarea iluminării.

Deoarece am lucrat în condiții de căldură mare, nu m-ar fi surprins ca unul sau ambele aparate foto să manifeste semne de supraîncălzire, în special la înregistrarea la rezoluție completă, dar aparatele foto au funcționat ore la rând fără nicio problemă.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 aparat foto montat pe un steadicam

Sfat pentru înregistrarea video cu animale sălbatice

Nu filma totul la ralanti. Chiar dacă este bine să ai formatul 100/120p, este important să menții un ritm între viteza normală și ralanti; totul ține de ritm în film.

Acordă câteva momente setării aparatului foto cu funcția de memorie. De exemplu, aparatul meu foto este setat la „M1” pentru 50/60p, „M2” pentru 25p și „M3” pentru 100/120p, ca să pot schimba rapid frecvența de cadre.

Este foarte important să înțelegi din timp setările de focalizare automată pentru a vedea ce ți se potrivește cel mai bine. Am folosit Fixare la setarea 1 pentru ca aparatul foto să fixeze subiectul cât mai rapid posibil, iar Viteză FA la setarea 2 pentru a refocaliza cursiv dacă se pierde urmărirea.

Nu utiliza ISO automat la filmare, deoarece poate fi complicat să filmezi ceva întunecat, întrucât balansul de alb încearcă să corecteze temperatura culorilor. Utilizează mereu balansul de alb Însorit sau Noros, în funcție de condițiile de înregistrare.

Dacă poți, folosește un monitor extern mare. Dacă lucrezi afară, lumina poate fi foarte puternică și trebuie să poți vedea ce faci.

Unul dintre cele mai importante lucruri este răbdarea. Trebuie să ai răbdare și să fii pregătit să aștepți ore în șir până când se întâmplă ceva. Nu încerca să te grăbești peste tot, pentru că vei rata ceea ce este mai frumos.

În sfârșit, încearcă să schimbi distanța focală când ești în locație, alternând cadrele în unghi larg cu cele de prim plan, pentru a avea mai multe opțiuni la editare.

Produse prezentate
ILCE-7SM3
α7s III cu capacități profesionale de fotografiere/filmare

ILCE-7SM3

SEL70200GM
FE de 70-200 mm F2.8 GM OSS

SEL70200GM

SEL200600G
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS

SEL200600G

SEL14TC

Obiectiv teleconvertor de 1,4x

SEL14TC

Articole corelate
Chris Schmid
alpha universe

Chris Schmid

Elveţia

„Imaginile sunt puternice. O singură fotografie poate surprinde o emoție sau poate declanșa un sentiment lăuntric.”

Vizualizare profil


x