Detaliul poveștii Alpha Universe

Încorporarea stilului și substanței în portrete

Laerke Posselt

Dacă fotografiile dvs. reprezintă o călătorie, atunci poate că destinația călătoriei este un stil - suma experiențelor dvs. care definește aspectul imaginilor pe care le obțineți și modul în care vedeți lumea.

Un stil vizual a fost dintotdeauna important pentru fotografi și, într-o lume în care imaginile sunt mai numeroase și mai ușor de împărtășit decât oricând, acest stil vizual nu a fost niciodată mai vital. Dar cum ajungeți la un anumit stil? Există o cale evidentă, ca și cum ați urma o hartă?

laerke posselt sony alpha 7R II doamnă cu părul blond și fața scăldată în lumina puternică a soarelui

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/2.8, ISO 100

Chiar și pentru un fotograf de portret laureat, cum este Laerke Posselt, definitivarea stilului de fotografiere poate fi dificilă. Proiectele sale, spune ea, sunt despre „legătură, emoție, sentimentul de autenticitate, reprezentare și identitate”, ea adăugând că „poate fi mai ușor pentru alții să vorbească despre stilul meu, dar, din punctul meu de vedere, fotografiile mele izvorăsc din dorința de a naște anumite sentimente în oameni și de a exprima ceea ce văd și simt.”

În cazul imaginilor ei, un puternic amestec de estetism și onestitate, ca o serie de fotografii calde realizate printr-o prismă artistică, poate că înțelegerea stilului se poate realiza cu adevărat privind în trecut în aceeași măsură ca spre viitor.

laerke posselt sony alpha 7R II portret al unei doamne realizat cu o viteză redusă a obturatorului și cu efect de estompare a mișcării pe față

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 2s @ f/10, ISO 100

„Am început cu fotografia de artă”, explică Laerke, apoi m-am îndreptat spre stilul documentar și am lucrat numai în fotojurnalism timp de mai mulți ani, iar acum ambele lumi îmi influențează viziunea și activitatea.”

În 2012, Laerke a primit în aceeași zi Premiul I la categoriile de portret Photo (Fotografii) și Pictures (Imagini) din cadrul evenimentului World Press of the Year (POYi). „Acest moment m-a definitivat cu siguranță ca fotograf de portret”, spune ea, „și încă găsesc acest stil provocator și plin de satisfacții.”

laerke posselt sony alpha 7R II portret al unei doamne în care lumina naturală aruncă o umbră puternică pe peretele din spate

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/60s @ f/9.0, ISO 640

Laerke continuă: „Dacă mă gândesc bine, lucrurile care mă inspiră în mod constant sunt interacțiunea umană, normele sociale, identitatea și reprezentarea, deci acestea sunt lucrurile pe care le veți găsi în lucrările mele.”

Așa cum v-ați aștepta de la un fotograf versat în stilul documentar și în fotojurnalism, Laerke preferă să lucreze cu lumina pe care o are la dispoziție, pe motiv că aceasta „oferă un sentiment autentic fotografiilor mele și, de asemenea, mediului în care realizez imaginile.”

De exemplu, ea subliniază că „fotografierea în casele subiectelor mele sau în împrejurimile lor și folosirea luminii disponibile reprezintă o cale mult mai naturală decât o sesiune de studio cu stroboscoape, umbrele și instrumente de atenuare a luminii. De asemenea, aceste condiții îmi stimulează viziunea și mă determină să caut o lumină interesantă.”

laerke posselt sony alpha 7R II portret al unui bărbat, cu lumina pătrunzând prin frunzișul de pe peretele din spatele lui

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/100s @ f/4.5, ISO 200

Pentru surprinderea acelei lumini este nevoie de un aparat care să poată face față acestei sarcini, iar Laerke a descoperit că acesta este aparatul ei Sony. Prima dată când a folosit un aparat Sony a fost modelul α7R II, iar acum începe să facă trecerea la modelul α7R III.

Corpul mai mic și mai ușor al camerelor Sony, comparativ cu camerele DSLR, se potrivește cu stilul documentar, în special deoarece camera „poate fi mai puțin intimidantă pentru subiectele fotografiate”, explică ea. „Faptul că nu-mi acoperă fața înseamnă că subiectul mă poate vedea pe mine și nu aparatul dintre noi, iar această comunicare are efect asupra sentimentelor și expresiilor sale, care se reflectă în imagini".

laerke posselt sony alpha 7R II portret cu un bărbat sprijinindu-se de un zid vișiniu

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Când lucrați cu diafragme largi pentru a captura cât mai mult din lumina disponibilă obțineți o profunzime superbă a câmpului, astfel că o funcție a corpurilor Sony pe care Laerke se bazează foarte mult este modul de focalizare automată continuă a ochilor.

„Să știi că focalizarea va ieși perfect este un lucru extraordinar”, spune ea, „mai ales când lucrez cu subiecte care sunt copleșite de emoții la începutul sesiunii. Aceștia sunt oameni adevărați și nu se simt întotdeauna confortabil, deci uneori se frământă sau se leagănă, dar aparatul α7R II menține o claritate perfectă.”

În plus, Laerke nu ezită să aleagă valori ISO mari pe camera sa α7R II, știind foarte bine că aparatul îi va oferi expunerea de care are nevoie.

laerke posselt sony alpha 7R II o doamnă stând pe un vârf de deal bătut de vânt, privind spre cameră

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/125s @ f/9.0, ISO 160

„Am certitudinea că, chiar și la valori ISO foarte mari, detaliile din imagine nu se vor pierde sub asaltul unei combinații de zgomot și culori nenaturale”, spune ea. „Claritatea este întotdeauna bine conservată, atât de bine încât, uneori, am folosit valori ISO ridicate și în situații de iluminare care impuneau acest lucru, pur și simplu pentru ca am vrut să obțin acest efect artistic de granularitate, care pe aparatul α7R II arată ca un negativ de film.”
 
Amintindu-și din nou diferite momente ale călătoriei sale fotografice, Laerke asociază corpul α7R II cu o suită clasică de obiective pentru portrete și documentare, inclusiv „G OSS FE Macro de 90 mm, f/2,8 pentru fotografii de aproape, G Master FE de 85 mm, f/1,4 pentru portrete cu puțin fundal, Sonnar T* FE de 55 mm, f/1,8 ZA când vreau să obțin imagini ceva mai largi, si Distagon T* ZA FE de 35 mm, f/1,4 pentru situațiile în care împrejurimile sunt foarte importante.
 

laerke posselt sony alpha 7R III portret în condiții de lumină scăzută a unei doamne cu o lumină caldă și ușoară, care doar luminează fața subiectului

© Laerke Posselt | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/2.8, ISO 100

Precum camerele și obiectivele pe care le folosește, Laerke a parcurs un drum lung, iar călătoria a meritat. Cine știe unde o va duce în viitor această călătorie alături de aparatul ei α7R III.

Produse prezentate

ILCE-7RM2

α7R II cu senzor de imagine Full Frame iluminat din spate

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Cameră α7R III Full Frame de 35 mm și focalizare automată

ILCE-7RM3

SEL55F18Z

Obiectiv Sonnar® T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL35F14Z

Obiectiv Distagon T * FE F1,4 ZA, de 35 mm

SEL35F14Z

SEL90M28G

Obiectiv macro G OSS FE F2,8, de 90 mm

SEL90M28G

SEL2470GM

FE de 24-70 mm F2.8 GM

SEL2470GM

Articole corelate

Lærke Posselt
Alpha Universe

Lærke Posselt

Danemarca

O sesiune de portret este un exercițiu intens în interacțiunea umană și, în cel mai fericit caz, mă apropii mai mult și mai repede de persoana pe care o portretizez decât aș face-o dacă nu ar exista o cameră foto între noi

Vizualizare profil


x