actor cu fața la cameră

Cum fotografiez | Capturarea imaginilor pe un platou de filmare

Christophe Brachet

Poate suna ciudat, dar am învățat inițial fotografia sub apă. Am ajuns la Paris din Martinica, unde eram instructor de scufundări și profesor de surf și am pătruns în lumea fotografiei pentru producții cinematografice când l-am întâlnit pe Dominique Besnehard, un celebru actor/agent francez, devenit ulterior producător de film, care mi-a oferit o șansă pentru un film pe care-l producea. Cariera mea a decolat din acel moment, când am început să aplic tehnicile pe care le învățasem asupra unui nou stil de fotografie.

actor așteptând ca o doamnă să-i aranjeze părul

© Christophe Brachet | Sony α7R II + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/320s @ f/4.0, ISO 320

Lucrul pe platoul de filmare

În calitate de fotograf autodidact, abordez instinctiv platoul de filmare. Faptul că am învățat să fac fotografii sub apă mi-a oferit o bază surprinzător de bună pentru fotografierea pe platou. Pentru a realiza fotografii reușite sub apă trebuie să fii extrem de discret, ca să nu speri peștii. Poate nu vă vine să credeți, dar este întotdeauna important pentru mine să-mi amintesc acest lucru când sunt pe platou, deoarece lucrez într-un spațiu atât de restrâns.

2 actori la o masă în timpul unei scene

© Christophe Brachet | Sony α9 II + 85mm f/1.8 | 1/125s @ f/1.8, ISO 1250

Este crucial să nu distrageți atenția nimănui și să nu faceți niciun sunet care ar putea fi preluat de un microfon, motiv pentru care funcția de declanșare silențioasă a camerelor mele Alpha este esențială pentru activitatea mea. Nu numai că îmi permite să obțin imaginile de care am nevoie fără a întrerupe filmările, dar mă ajută să surprind cele mai naturale momente cu putință, pe care membrii echipei de producție le vor aprecia.

Alegerea obiectivului potrivit

Pentru a crea imaginile, folosesc o varietate de obiective, fiecare oferind ceva puțin diferit.

Pentru a surprinde o scenă întreagă sau când sunt într-un spațiu deosebit de restrâns, folosesc obiectivul Sony G Master cu FE de 24 mm, f/1,4. Am și obiectivul cu FE de 35 mm, f/1,8, care oferă marele avantaj că este mic și ușor.

2 actori pe un platou învăluit de fum

© Christophe Brachet | Sony α9 + 85mm f/1.8 | 1/640s @ f/1.8, ISO 250

Pentru fotografii în stil portret folosesc Sony ZA cu FE de 55 mm, f/1,8 și G Master cu FE de 135 mm, f/1,8. Toate sunt extrem de clare, dar preferatul meu este obiectivul G Master cu FE de 135mm, f/1,8, deoarece consider că produce imagini extrem de clare, cu focalizare automată rapidă și silențioasă.

Încredere în tehnologie

Pe lângă faptul că sunt respectuos și atent la cei din jurul meu, una dintre modalitățile prin care câștig încrederea distribuției și a echipei de producție este aceea de a-i lăsa să vadă imaginile pe măsură ce le realizez. Folosesc o conexiune Wi-Fi pentru a transfera unele dintre cele mai bune imagini de pe camera mea pe telefon, folosind aplicația Sony Imaging Edge Mobile. Este atât de ușor să le arăt fotografiile și este o modalitate utilă de a elabora un raport cu activitatea de pe platou. Acest lucru este util și mai târziu, când este posibil să trebuiască să le cer actorilor să pozeze pentru unele dintre imaginile de producție.

actor cu un trabuc uitându-se la cameră

© Christophe Brachet | Sony α7R II + 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/1.8, ISO 400

Pe lângă seria Alpha 9 și Alpha 7R, fotografiez și cu Alpha 7S și Alpha 7S II, deoarece, grație capacităților lor de fotografiere în condiții de lumină redusă sunt ideale pentru stilul meu de fotografiere documentară. Aștept cu nerăbdare să filmez cu Alpha 7S III și să-i folosesc funcțiile video pentru a crea conținut din culise care să-mi completeze imaginile.

artist de machiaj aplicând ruj unui actor

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 2000

Configurarea și folosirea camerei

Există mai multe moduri în care echipamentul meu Alpha mă ajută să capturez imaginile pe care le doresc. Adesea sunt nevoit să lucrez într-un spațiu restrâns sau să fotografiez din unghiuri incomode, astfel încât dimensiunea și greutatea camerelor Alpha, dar și ecranul articulat, reprezintă reale avantaje față de o cameră DSLR.

Viteza de focalizare este, de asemenea, importantă pentru mine. De obicei fotografiez cu diafragme foarte mari, așa că trebuie să am certitudinea că voi focaliza perfect ochii subiectului. Folosind funcția de focalizare automată a ochilor, pot fotografia cu o profunzime redusă a câmpului, știind că ochii vor fi perfect focalizați în fiecare fotografie. Funcția îmi oferă libertatea de a compune o imagine mai creativ, camera urmărind continuu ochii, chiar și către marginile cadrului.

actor filmat stând întins pe pat

© Christophe Brachet | Sony α9 + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/80s @ f/4.5, ISO 4000

Fotografiez întotdeauna în modul de expunere manuală, ajustând setările de expunere după cum am nevoie. Avantajul fotografierii cu o cameră fără oglinzi este acela că pot vedea exact imaginea pe care o voi captura, atât prin vizor, cât și pe ecran. Pot verifica expunerea, echilibrul culorilor și pot vedea profunzimea câmpului, totul în timp real, când fotografiez.

actor stând pe o găleată

© Christophe Brachet | Sony α7S + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1250s @ f/2.8, ISO 640

De cele mai multe ori fotografiez în format JPEG și, uneori, în format RAW, pentru posterele filmelor. De obicei, fotografiez toate imaginile în alb-negru, în timp real, la nivelul camerei, folosind efectul High Contrast Black and White. Îmi place ideea de a crea o imagine superbă și apoi de a o putea folosi direct de pe cameră, fără a fi nevoie să o editez.

Produse prezentate

Christophe Brachet

Christophe Brachet | France

„Ceea ce îmi place la camera α7S este dimensiunea redusă și discreția, datorită cărora pot surprinde momente naturale”

Articole similare

Înregistrați-vă pentru a primi propriul buletin informativ α Universe

Felicitări! V-ați abonat cu succes la buletinul informativ α Universe

Introduceți o adresă de e-mail valabilă

Ne pare rău! A apărut o eroare

Felicitări! V-ați abonat cu succes